Přestavba E85

Alternativni zdroje energii, permakultura, ekologie atd..
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

10. 12. 2012, 5:38

zdravím
již jsem namontoval pár přestavbových jednotek na bioethanol E85 , úspora slušná a motor si nestěžuje :D
bohužel se nevyznačují velkou spolehlivostí , a některé jsou zbytečně složité a drahé ,
vesměs jsou postaveny na atmega 8
mám doma jeden kousek kde kleknul procesor potom co se vyhřál a posunul na tištáku spínací tranzistor ,
ty blboni ikdyž píšou že pro jednobodový vstřik stačí zapojit kabeláž pro první válec, už nenapsaly že se jim to neuchladí protože vstřikovač bere dvakrát totlik :?
Nesnažil jste se někdo napsat program pro tuto jednotku , docela bych to chtěl prubnout , jedná se jen oto změřit délku střiku z ecu a délku prodloužit na 1,65 +-
pak tam mají funkci sytiče a další blbosti , ale bez toho by se to obešlo
kdyby se do toho někomu chtělo tak obkreslím schema
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1404
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

12. 12. 2012, 7:23

Kdysi jsem si myslel že takové věci se dělají přeprogramováním řídící jednotky. Ono to nejde, nebo je potřeba zákazníkovi prodat těch bastlů víc aby byl větší vývar?
Per aspera ad astra
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 12. 2012, 7:53

u starších aut je přeprogramování jednotky docela problem , spousta jich má nepřepisovatelný paměti /chipy )
takže vypálit nový a letovat , což je rozmezí 5-10t
novější přepsat jdou i po kabelu , zas je trochu problém , že ta jednotka má jen jeden režim takže po přepsání bude jen na e85, a cena upravy mapy zas 5-6t

jednotka stojí 2-3t
a pomocí jednoho tlačítka se dá snadno doladit přímo pro konkrétní auto , navíc když je dobrá tak si rozlišuje palivo a sama si upravuje režim .
samozřejmě že to asi nebude jako továrně odladěné auto na E 85tku ale jede to o něco lépe než na 95 natural , spotřeba lehce vyšší ale cena podstatně nižší
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1404
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

12. 12. 2012, 8:37

Takže u karburátorový verze je to jen o seřízení bohatosti, případně předstihu? Je důvod ty paliva přepínat za chodu, nebo prostě v provozu auta, nebo jde jen o zachování možnosti vrátit se zpět k benzínu? Pokud se to dá programovat kabelem, tak by bylo levnější si koupit svůj intrfejs a mapu si tam nahrát a naladit dle potřeby, ale asi to vidím příliš jednoduše :-)
Per aspera ad astra
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

12. 12. 2012, 8:54

přepínat paliva za provozu je zbytečné, resp abys mohl přepínat paliva musel bys ty dvě paliva mít a mít tedy dvě nádrže, prostě nesmysl.., to se používá třeba u LPG kdy startuje na benzín a pak jede na LPG, když přepínat paliva tak v době natankování jiného paliva, pak to dává smysl.. nicméně když si už někdo zvykne jezdit na etanol tak stejně bude tankovat etanol a změna parametrů postrádá podle mě tak trošku smysl..
spíš větší efekt má udělat dvě mapy pro dva různé režimy jízdy např eco a sport, kdy jde o výkon a ne o spotřebu..
u karburátoru s tím neuděláš nic, resp abys to změnil musel bys to jinak natryskovat což samozřejmě problém není, jenže co změna, to by znamenala mechanickej zásah, rozebrání karburátoru a přetryskování takže nesmysl..
jinak s laděním map přeju hodně úspěchů, bez motorové brzdy, spoustu kontrolních čidel atd to udělat moc efektivně nejde..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

12. 12. 2012, 10:03

přesně ty mapy se ladí na brzdě a opravdu to není levná záležitost , když už ji má někdo odladěnou tak není problem ji tam nahrát .
karbec se dá doladit doce slušně , testováno favorit.
Ta změna během jízdy opravdu potřeba není , jen na zimní provoz by se měl upravit poměr z E85 na E75 , což by měly zajistit čerpací stanice , ale ještě jsem se stím nesetkal , tam by se zas musel vstřik o něco málo zkrátit , ta automatická jednotka si uhlídá i toto
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 12. 2012, 2:26

Zajímavé téma. Jenom na téma líh jako palivo jsem našel hodně rozporuplné informace a tak nevím jak to vlastně funguje. Někde z toho vychází finanční úspora a bezproblémovej provoz, jinde problémy a provoz naopak dražší. No teď se v tom vyznat :-( Máte s tím palivem někdo dlouhodobější zkušenost?
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 12. 2012, 2:36

pokud se jedná o úpravu přídavnou jednotkou tak je spotřeba cca o 10-15% vyšší
cena je 25-26 tak si to spočítej , počáteční náklady jsou oproti třeba LPG malé 2000-3000Kč
pokud nechceš investovat do jednotky tak to míchej 2:3 s 95 naturalem , ( tři díly E85)
kupa lidí tak jezdí a nikdo si nikdy nestěžoval
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 12. 2012, 8:04

packa: četl jsem i o spotřebě větší o 50% a nutnosti časté výměny motorového oleje. Na druhou stranu jsem četl i o přestavbách se spotřebou menší než původní, ale tam se sahalo i na motor (zvětšení kompresního poměru).
Celé mi to připadá jako zajímavá alternativa. Dokonce člověk nutně nemusí počítat s cenou 25-26kč. Metrák obilí stojí 500kč a dá se z něj udělat cca 30l lihu. To už vychází na nějakých 17kč za litr lihu. Kdyby se na výrobu použila cukrovka, tak cena ve vstupním materiálu bude dokonce pod 10kč!
Citronek
Příspěvky: 82
Registrován: 8. 10. 2010, 11:32
Bydliště: Říčany

14. 12. 2012, 11:54

Měll jsem na chvilku Berlingo 1,8i s motorem MFL a to na to jezdilo bez úpravy úplně normálně. Studený starty, volnoběh, přechody na vyšší otáčky zcela v normě. Bylo to trochu línější, ale zase to bylo za zaváděcí cenu tuším 18,-Kč/litr. Spotředa asi tak těch 10% navíc, ale neměl jsem to moc dlouho. Zkoušel jsem to i ve Twingu 1,1 taky to jelo, ale studený starty byly slabší. Navíc to strašně smrdělo, což se u toho Berlinga nestávalo. Jinak u jiných aut se pokusy s E85 setkaly s neúspěchem. Vůbec byl problém aby to běželo na mix 50:50. Poak to zdražili, tak to neřeším. Asi dost záleží na řídící jednotce, jaký má prostor pro úpravu parametrů ve vztahu ke kvalitě směsi. Kdosi mi tvrdil, že pokud má motor senzor klepání, tak by to mělo na E85 jezdit bez úprav. Ale já už jsem nad tím dál nebádal, takže netuším jestli je to pravda. No a nejlepší způsob jak ušetřit za benzín - prodat auto :-)
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

15. 12. 2012, 4:37

QNX píše: Metrák obilí stojí 500kč a dá se z něj udělat cca 30l lihu. To už vychází na nějakých 17kč za litr lihu. Kdyby se na výrobu použila cukrovka, tak cena ve vstupním materiálu bude dokonce pod 10kč!
Člověče, jak to počítáš? My Valaši víme, že líh se pálí a musí se pod tím topit! No a u nás to stojí peníze, nebo dřevo. Pokud to umíš s použitím free energy, tak dej zprávu. Moji krajané ti ruky pozlatí!
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1404
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2012, 2:28

Ono by asi úplně stačilo se podívat jak s alkoholovými palivy zacházejí ti co je desítky let běžně používají, tedy plochodrážní závodníci, půlka jižní ameriky a modeláři. Palivo je to chladnější než benzín myslím že pro stejný výkon je ho potřeba trochu víc, takže ta vyšší spotřeba je opodstatněná. Asi bude rozdíl jestli se upravuje vyběhaný zakarbonovaný motor a nebo zánovní čistý moderní hliníkáč. Pokud je představa samovýroby toho špiritusu, tak to bude fungovat jen do okamžiku kdy se znelíbíš sousedovi a napráší tě za krácení dvou spotřebích daní.
Per aspera ad astra
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

16. 12. 2012, 4:52

Josef: Je zima a to se stejně musí topit, tak by to bylo při jednom ......... a nebo můžeš použít molekulární síta jako náhradu destilace a pak to jede i studené.
Ben Ash: Jo, to máš pravdu. Prostě ten líh nebudeš pálit ty, ale budeš ho kupovat od souseda :-) Tak mu tam připočítej 5kč na litr.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

16. 12. 2012, 5:58

ono je to jednoduchý, každé palivo aby optimálně hořelo musí mít optimální stechiometrickej poměr což je u benzinu 14,7:1 a u lihu asi 9:1 u E85 něco mezi cca 10,druhej fakt je oktanový číslo 95 pro natural 95 vs nějakejch 110 pro E85, aby se to palivo využilo tak musí mít motor výrazně vyšší kompresní poměr někde kolem 14:1, samozřejmě se dá jezdit i na výrazně chudší směs, nikoliv však při plném výkonu
takže když se to shrne, jakékoliv karburátorové auto se na to bude trápit a pojede v chudém režimu, auto s ŘJ to bude obohacovat do jisté míry nicméně s tak rozdílnejma parametrama si neporadí, dle rozumnejch materiálů je rozumné množství lihu 20-25% pak se s tím ty motory poperou.. pokud je lihu víc poběží to na chudou směs při plném výkonu v podstatě pořád..
co se týká výkonu tak s optimálním nastavením je výkon na ethanol vyšší, nicméně na úkor vyšší spotřeby to je důvod proč to používaj závodní motorky, kde jde o výkon nikoliv o spotřebu..nicméně ten motor na to je postavenej a navrženej od základu!
při stejným výkonu musím dát asi o 20% více paliva takže otázka zda se to vyplatí?
o vlivu ethanolu na degradaci olejů a jejich nutné častější výměně, pohlcováním vody a korozi, a dalších negativních aspektech ani nemluvě..

jsou na to celkem zajímavé diskuze, nicméně pokud to není ekologický lobista, či jinýé přiblblo tak se odborníci v podstatě shodujou že se to nevyplatí..
ano budu-li mít fáčko, kde koupím motor za 1500, výměnu oleje neřeším tak ta úspora má asi smysl..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

11. 1. 2013, 3:09

vpodstate mate vsetci pravdu, problem je ze na slovensku sa toto palivo neda zohnat, nastastie to nemam daleko na moravu.....

skodovkari sa stym trapia s karburatormi aj zo vstrekovanim.....vacsina skoncila na pomery 50/50 s naturalom, aby to nejako chodilo, startovalo a pod.

cisty etanol je nezmysel pre vsetky seriove auta

E85 vidim zmysel v zavodnych aplikaciach, sprint. specialoch, zavody dovrchu......vynikajuce vysledky dava na preplnovanich motoroch vdaka velkemu vyparnemu teplu - dokonale chladi spalovaci priestor. Avsak treba pocitat s priblizne dvojnasobnym mnozstnom paliva....

Pocitam s pouzitim v nasom R5 Turbo, kde bude 1.4 s vykonom 200-220 PS
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Sobestacnost - alternativní životní styl“