E2N hlucnost
Mam prosbu o radu od skusenych matadorov tohto fora.
Bol som pozriet sustruh madarskej vyroby E2N na pohlad povodny top stav .
Loze ako nove.Vsetko funkcne.
Jediny nedostatok co som zbadal aj majitel ho predviedol je hlucnejsia prevodovka v urcitych rezimoch.
od najmensich otacok vsetko OK po stupnoch 1,2,3ok 4,5,6 hlucnejsie a zase do vyssich pohoda.
Cena za ktoru ho mozem mat je 1450e cca 50km od domu a to sa tiez pocita.
Co poradite brat ten hluk ako vlastnost alebo sa ho bat ???
Vdaka za kazdu radu.
Bol som pozriet sustruh madarskej vyroby E2N na pohlad povodny top stav .
Loze ako nove.Vsetko funkcne.
Jediny nedostatok co som zbadal aj majitel ho predviedol je hlucnejsia prevodovka v urcitych rezimoch.
od najmensich otacok vsetko OK po stupnoch 1,2,3ok 4,5,6 hlucnejsie a zase do vyssich pohoda.
Cena za ktoru ho mozem mat je 1450e cca 50km od domu a to sa tiez pocita.
Co poradite brat ten hluk ako vlastnost alebo sa ho bat ???
Vdaka za kazdu radu.
to že je každá rychlost jinak hlučná je normální stav
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozri sa sem. Toto je tabuľka z originálneho manuálu k E3N, čo je mladšia verzia E2N. To, že ktorý typ oleja kde ide by mal byť označený aj na stroji.
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15& ... 75#p102851
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=15& ... 75#p102851
gőzturbina olaj = olej pre parné turbíny
Našieľ som jeden článok, kde je písané: T-20, 30 a 40 boli strojné (nástrojové?) a hydraulické oleje. TA-20 a 30 boli takzvané oleje pre parné turbíny, kde "A" v názve hovorí o antikoróznych additív. Na zaklade toho predpokladám, že ide skôr o spoločný, skupinový názov ako o konkrétne určenie.
Našiel som aj toto: http://en.orlenoil.pl/oleje-dla-przemys ... -T-30.html
Myslím si, že sú to oleje T-20 a T-30, či už s pridaným "A - additíva" alebo bez. Tie už sú v horeuvedenej tabuľke.
Našieľ som jeden článok, kde je písané: T-20, 30 a 40 boli strojné (nástrojové?) a hydraulické oleje. TA-20 a 30 boli takzvané oleje pre parné turbíny, kde "A" v názve hovorí o antikoróznych additív. Na zaklade toho predpokladám, že ide skôr o spoločný, skupinový názov ako o konkrétne určenie.
Našiel som aj toto: http://en.orlenoil.pl/oleje-dla-przemys ... -T-30.html
Myslím si, že sú to oleje T-20 a T-30, či už s pridaným "A - additíva" alebo bez. Tie už sú v horeuvedenej tabuľke.
Nie som ja ani len amatér v olejovej téme a expert už vôbec nie, takže si nedovolím radiť.
Ešte som sa vrátil k tomu už spomínanému článku. Tie čísla 20, 30 a 40 sú vraj hodnoty viskozity na 50 stupňoch Celzia v jednotkách cSt. Ako som sa teraz dozvedel je to centistokes. Našieľ som prevodovú tabuľku: http://www.converter.cz/prevody/kinemat ... kozita.htm
Keď som vyhladal Vami spomínané typy olejov je tam jednotka viskozity mm2/s, čo je vlastne to isté ako cSt. Ak so zhrnieme:
http://www.mol.hu/en/business_centre/pr ... spinol_15/
MOL SPINOL 15 = 15,1mm2/s = 20 cSt starý typ T-20 (asi je to OK)
http://www.mol.hu/en/business_centre/pr ... ol_tcl_46/
MOL TCL 46 = 46,9 mm2/s = ? (Neviem ktorý starý typ ste chceli nahradiť T-30 alebo T-40. Keď 40, tak asi OK, keď 30, tak tam by mohol ísť aj
MOL TCL 32 = 32,6 mm2/s)
MOL TCL 32 je tu http://www.mol.hu/en/business_centre/pr ... ol_tcl_32/
Rád by som nechal priestor pre skúsenejších členov fóra, ktorí majú určite bohatšie skúsenosti v rámci strojníctva.
PS: Nedá mi ešte nespomenúť vetu, ktorú som čítal na inom fóre: "Radšej mazať hocičím, ako ničím."
Ešte som sa vrátil k tomu už spomínanému článku. Tie čísla 20, 30 a 40 sú vraj hodnoty viskozity na 50 stupňoch Celzia v jednotkách cSt. Ako som sa teraz dozvedel je to centistokes. Našieľ som prevodovú tabuľku: http://www.converter.cz/prevody/kinemat ... kozita.htm
Keď som vyhladal Vami spomínané typy olejov je tam jednotka viskozity mm2/s, čo je vlastne to isté ako cSt. Ak so zhrnieme:
http://www.mol.hu/en/business_centre/pr ... spinol_15/
MOL SPINOL 15 = 15,1mm2/s = 20 cSt starý typ T-20 (asi je to OK)
http://www.mol.hu/en/business_centre/pr ... ol_tcl_46/
MOL TCL 46 = 46,9 mm2/s = ? (Neviem ktorý starý typ ste chceli nahradiť T-30 alebo T-40. Keď 40, tak asi OK, keď 30, tak tam by mohol ísť aj
MOL TCL 32 = 32,6 mm2/s)
MOL TCL 32 je tu http://www.mol.hu/en/business_centre/pr ... ol_tcl_32/
Rád by som nechal priestor pre skúsenejších členov fóra, ktorí majú určite bohatšie skúsenosti v rámci strojníctva.
PS: Nedá mi ešte nespomenúť vetu, ktorú som čítal na inom fóre: "Radšej mazať hocičím, ako ničím."
tak po zoznameni sa s masinkou som nasiel par problemou sice riesitelne ale nepotesi. ten kto menil pertinaxove koleso bol poriadne hovado.
mazanie funguje rozstrekom na vrchnom veku je naskrutkovana myska do ktorej sa zbiera olej a cez trubicky tecie k loziskam vretena.
na tejto fotke je vidiet ako nikto do..bal stenu kde sa zbera olej pre lozisko vretena. Lahko opravitelne ale nepotesi...
pohon posuvov a asi zaistovacia matica loziska remenice...
kryt loziska vretena
http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... C05732.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
kryt zadneho loziska pod ktorym bolo sucho , trubka cez ktoru mal tiect olej bola upchana kalom... pri cisteni sa to uvolnila az tlakom vzduchu
Hluk ktory som spominal pri nizkych otackach ide zo zadu.
Su tam 3 loziska 2axialne a posledne radialne ... dost vela lozisk a malo oleja...
aretacia zadnych lozisk bola uvolnena aretacna matica sla povolit rukou a poistny kruzok je podla vsetkeho naopak lebo pootoceny takto ako je neplni funkciu lebo nepresiahne cez zavit... tot moja dedukcia. matica na fotke je povolena ale ked ju zatocim k lozisku tak medzi zavitim a poistnym kruzkom je medera cca 5mm. Ak by bola pootocena naopak potom by sa oprela o maticu.
A nakoniec by som poprosil fachmanov ktory taketo nieco robia ako svoj chlieb kazdodenny alebo len tak pre radost aby poradili ako to bez ujmy
rozobrat.
planujem vymenu lozisk a opravu sprasenych casti ako je teleso vretena matice a pod...
vdaka za kazdu radu k veci...
mazanie funguje rozstrekom na vrchnom veku je naskrutkovana myska do ktorej sa zbiera olej a cez trubicky tecie k loziskam vretena.
na tejto fotke je vidiet ako nikto do..bal stenu kde sa zbera olej pre lozisko vretena. Lahko opravitelne ale nepotesi...
pohon posuvov a asi zaistovacia matica loziska remenice...
kryt loziska vretena
http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... C05732.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
kryt zadneho loziska pod ktorym bolo sucho , trubka cez ktoru mal tiect olej bola upchana kalom... pri cisteni sa to uvolnila az tlakom vzduchu
Hluk ktory som spominal pri nizkych otackach ide zo zadu.
Su tam 3 loziska 2axialne a posledne radialne ... dost vela lozisk a malo oleja...
aretacia zadnych lozisk bola uvolnena aretacna matica sla povolit rukou a poistny kruzok je podla vsetkeho naopak lebo pootoceny takto ako je neplni funkciu lebo nepresiahne cez zavit... tot moja dedukcia. matica na fotke je povolena ale ked ju zatocim k lozisku tak medzi zavitim a poistnym kruzkom je medera cca 5mm. Ak by bola pootocena naopak potom by sa oprela o maticu.
A nakoniec by som poprosil fachmanov ktory taketo nieco robia ako svoj chlieb kazdodenny alebo len tak pre radost aby poradili ako to bez ujmy
rozobrat.
planujem vymenu lozisk a opravu sprasenych casti ako je teleso vretena matice a pod...
vdaka za kazdu radu k veci...