E2N hlucnost
Olejovu vanu som pretesvil cervenym silikonom. Naniesol som hrubsiu vrstvu, nechal vyrvrdnut a potom ulozil vretenik. V podstate som urobil novy O-kruzok zo silikonu.
Dosadacie plochy vreteniku myslim boli o nieco nizsie ako loze (naisto ti to nepoviem), ale nemeral som to. Ked som vymenil loziska a prvy raz som osadil vretenik bez podkladania, tak konik bol asi 1mm vyssie ako stred obrobku. Ale ked som ho dal dole prvy raz, oskrabal som kopu tmelu ktory bol na dosadacich plochach.
Ked som ho kupoval, tak som to moc nepremeraval, ani kuzelovitost, ani vyskove nastavenie. Sustruh je zo 60-tych rokov a nebol som prvy co to mal rozobrate.
Dosadacie plochy vreteniku myslim boli o nieco nizsie ako loze (naisto ti to nepoviem), ale nemeral som to. Ked som vymenil loziska a prvy raz som osadil vretenik bez podkladania, tak konik bol asi 1mm vyssie ako stred obrobku. Ale ked som ho dal dole prvy raz, oskrabal som kopu tmelu ktory bol na dosadacich plochach.
Ked som ho kupoval, tak som to moc nepremeraval, ani kuzelovitost, ani vyskove nastavenie. Sustruh je zo 60-tych rokov a nebol som prvy co to mal rozobrate.
-
- Příspěvky: 788
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Na kulaté.djvasilij píše:Rychloupinacia nozova hlava a zadny nozovy drziak:
rychloupinacia hlava ma 5 drziakov. 3x klasicky, 1x s kuzelom Morse 2 a 1x so spodnou hranou v tvare V ( na ake noze sa pouziva?)
Tak to jedine ze konik nieje z toho sustruhu.
Ale aby nesedela rovinnost loze a dosadacej plochy az tak , to hlava nebere.
Plocha vreteniku je nizsie ae mala by sediet . Myslim v rovine.
To by mne nedalo pokoj a zmerat to suportom a hodinkami by slo. Toho 1,5mm je dost aj na cinana.
Ale aby nesedela rovinnost loze a dosadacej plochy az tak , to hlava nebere.
Plocha vreteniku je nizsie ae mala by sediet . Myslim v rovine.
To by mne nedalo pokoj a zmerat to suportom a hodinkami by slo. Toho 1,5mm je dost aj na cinana.
Konik by mal byt original. Mohol som nieco zmrvit pri vymene lozisk?? Pripadne moze to byt sposobene uz ohnutym vretenom pripadne inak poskodenym vretenom? Ked dam do kuzelu vretena redukciu z MK4 na MK2, co som kupoval na kliestinovy upinac, tak by tam nemali byt ziadne vychylky? Pretoze na mojom vretene su vychylky, terat uz z hlavy neviem kolko to bolo presne ale su tam.
SO 545 spominal si ze mas komtakt na pana v Budapesti co predava nahradne diely. Mohol by si my zistit kolko by vyslo nove vreteno? Prosiiim. Ja neviem po madarsky. Kolko mam zacat setrit.
SO 545 spominal si ze mas komtakt na pana v Budapesti co predava nahradne diely. Mohol by si my zistit kolko by vyslo nove vreteno? Prosiiim. Ja neviem po madarsky. Kolko mam zacat setrit.
Cena vretena bola v case mojho nakupu 60e.
Po madarsky neviem ani ja.
Mozem ti dat tel.cislo ale musis niekoho zohnat co sa s nim porozprava .-)
Ale pocitaj s tym ze nic neposle. Po vsetko si treba prist do Budapesti.
Ak je konik original mal by mat rovnake cislo ako maju loze.
Po madarsky neviem ani ja.
Mozem ti dat tel.cislo ale musis niekoho zohnat co sa s nim porozprava .-)
Ale pocitaj s tym ze nic neposle. Po vsetko si treba prist do Budapesti.
Ak je konik original mal by mat rovnake cislo ako maju loze.
Ahojky,SO 545 píše:Mal som stastie a kamarat (madar zijuci na slovensku) zohnal kontakt na pana v Budapesti od ktoreho som kupil vsetko co som potreboval plus u neho zrepasovali suport s vymenou skrutiek a zaskrabanim za podla mna rozumnu cenu.
Jedina vec . Vsetko vybavuje osobne nic postou a pod.
máš ještě to spojení na toho týpka z Maďarska ?
Potřeboval bych suportovou převodovku na EMU-200. Někdo jí přede mnou opravoval a dostala dost na zadek. Těch soustruhů bylo
vyrobeno hodně, někde by něco mělo ležet. Ozvi se.
Zdravím, taky mám E2N. Doufám, že nebude vadit, když dám svoje dotazy sem.
Potřeboval jsem něco rychle udělat, tak jsem neměl čas na rozhození, výměnu oleje apod. Dostal jsem se k tomu až včera a našel jsem pár věcí, u kterých si nejsem jist:
1. dneska jsem byl kupovat olej do vřeteníku a byl mi doporučen olej paramo ol-j46. Hlavně se mě ptali na otáčky vřetena (max cca 2000) a na to by prý tenhle olej byl v pohodě. Máte prosím někdo zkušenost?
2. vrchní kryt vřeteníku byl podmazán jen jakousi vazelínou, čímž se asi stalo, že otvory pro ustavení ložiska byla plná oleje chtěl bych ho podmáznout takovým tím červeným silikonem, co se používá na motory ??
3. vana pod výměnnými koly je plná oleje. to předpokládám být nemá. řekl bych, že tam vytekl olej z vřeteníku. Vysuším a budu sledovat, jestli a kudy bude z vřeteníku ucházet. 4. šroub na nortonce je takový atypický. Ostatní šrouby, které drží převodovku jsou imbusy, ten to ne. máte imbus nebo také takovýto? 5. překvapilo mě, že hlavní kolo pro podélný posuv nemá nonius. máte nonius? Opti 320, který jsem měl předtím nonius měl. Úprava: na začátku vlákna je zmíněno, že ho nemá. Takže otázka je: dá se přidat?
Díky moc.
Potřeboval jsem něco rychle udělat, tak jsem neměl čas na rozhození, výměnu oleje apod. Dostal jsem se k tomu až včera a našel jsem pár věcí, u kterých si nejsem jist:
1. dneska jsem byl kupovat olej do vřeteníku a byl mi doporučen olej paramo ol-j46. Hlavně se mě ptali na otáčky vřetena (max cca 2000) a na to by prý tenhle olej byl v pohodě. Máte prosím někdo zkušenost?
2. vrchní kryt vřeteníku byl podmazán jen jakousi vazelínou, čímž se asi stalo, že otvory pro ustavení ložiska byla plná oleje chtěl bych ho podmáznout takovým tím červeným silikonem, co se používá na motory ??
3. vana pod výměnnými koly je plná oleje. to předpokládám být nemá. řekl bych, že tam vytekl olej z vřeteníku. Vysuším a budu sledovat, jestli a kudy bude z vřeteníku ucházet. 4. šroub na nortonce je takový atypický. Ostatní šrouby, které drží převodovku jsou imbusy, ten to ne. máte imbus nebo také takovýto? 5. překvapilo mě, že hlavní kolo pro podélný posuv nemá nonius. máte nonius? Opti 320, který jsem měl předtím nonius měl. Úprava: na začátku vlákna je zmíněno, že ho nemá. Takže otázka je: dá se přidat?
Díky moc.
1. Zkušenost nemám, protože mám starší verzi s kluzným předním ložiskem a tak používám CUT3
2. Silikon tam klidně dej, ale nepřeháněj to s nim a ať ti zbytečně nanapadá při demontáži do vřeteníku.
3. To zachytávání oleje vzadu je v pohodě, od toho tam ta vana je. Rády do ní padaj podložky a pera při výměně ozubených kol. Hlavně zkontroluj při jaký hladině v olejoznaku vřeteníku Ti kola nabíraj olej. Já musim mít plnej olejoznak.
4. Šroub by mohl být pro nalévání oleje, ale mojí E2N je šroub pro nalévání shora nortonky. Jinak mě z hlavy nenapadá k čemu by tam mohl být, já ho nemám. Zkus mrknout do dokumentace.
5. Originál podélný posuv nonius nemá. Buď vykoumat nonius nebo rovnou pořídit odměřování.
2. Silikon tam klidně dej, ale nepřeháněj to s nim a ať ti zbytečně nanapadá při demontáži do vřeteníku.
3. To zachytávání oleje vzadu je v pohodě, od toho tam ta vana je. Rády do ní padaj podložky a pera při výměně ozubených kol. Hlavně zkontroluj při jaký hladině v olejoznaku vřeteníku Ti kola nabíraj olej. Já musim mít plnej olejoznak.
4. Šroub by mohl být pro nalévání oleje, ale mojí E2N je šroub pro nalévání shora nortonky. Jinak mě z hlavy nenapadá k čemu by tam mohl být, já ho nemám. Zkus mrknout do dokumentace.
5. Originál podélný posuv nonius nemá. Buď vykoumat nonius nebo rovnou pořídit odměřování.
Díky za odpověď.
Snad jen ještě k tomu oleji: ekvivalent k MOL SPINOL 15 jsou PARAMO OL-J10, MOGUL HM 10 (má aditiva, bude lépe mazat, nesmí se ale používat na mazání elektromagnetických spojek, což není případ E2N) nebo mnou pořízený RUBIA S 10.
Olej už jsem dolil, a dal jsem plnej olejoznak podle tvých předchozích komentářů. Bohužel ten olejoznak trošku promáčí, tak si musím udělat nějaký klíč na dotažení.
Ten šroub tam v tuhle chvíli ničemu nevadí, tak to tak nechám. Třeba až jednou budu muset otevřít nortonku, tak uvidím, proč je jiný šroub na nalévání oleje mám taky ze shora.
Po výměně náplní a unavených klínových řemenů si jen přede.
Snad jen ještě k tomu oleji: ekvivalent k MOL SPINOL 15 jsou PARAMO OL-J10, MOGUL HM 10 (má aditiva, bude lépe mazat, nesmí se ale používat na mazání elektromagnetických spojek, což není případ E2N) nebo mnou pořízený RUBIA S 10.
Olej už jsem dolil, a dal jsem plnej olejoznak podle tvých předchozích komentářů. Bohužel ten olejoznak trošku promáčí, tak si musím udělat nějaký klíč na dotažení.
Ten šroub tam v tuhle chvíli ničemu nevadí, tak to tak nechám. Třeba až jednou budu muset otevřít nortonku, tak uvidím, proč je jiný šroub na nalévání oleje mám taky ze shora.
Po výměně náplní a unavených klínových řemenů si jen přede.
No. Co sa tyka toho srobu: aky mali taky dali. tie mensie imbusy drzia veko nortonky a tie vecsie aj ten atypicky drzia celu nortonku na loziach. Kludne ho vymen za imbus ako su ostatne. Pridavam aj fotky:
A na nonius pozdlzneho posuvu sa vykasli, ja som namontoval digitalne odmeriavanie po stotinkach a je to ovela lepsie ako nonius . https://www.uni-max.sk/digitalny-meraci ... -900-mm/d/ Kupil som ho ked mali akciu za polovicnu cenu.
Olej do vreteniku som daval MOL SPINOL 5, s nikim som sa neradil, mozno som urobil chybu ale ja som s nim spokojny. Predtym tam bol olej husty ako nejaky stary prevodovy, tento je krasne riedky a maze perfektne. Olejom MOL SPINOL 15 urcite nic nepokazis.
Do prevodovky pri motore a do nortonky som daval MOL TCL 46.
A na nonius pozdlzneho posuvu sa vykasli, ja som namontoval digitalne odmeriavanie po stotinkach a je to ovela lepsie ako nonius . https://www.uni-max.sk/digitalny-meraci ... -900-mm/d/ Kupil som ho ked mali akciu za polovicnu cenu.
Olej do vreteniku som daval MOL SPINOL 5, s nikim som sa neradil, mozno som urobil chybu ale ja som s nim spokojny. Predtym tam bol olej husty ako nejaky stary prevodovy, tento je krasne riedky a maze perfektne. Olejom MOL SPINOL 15 urcite nic nepokazis.
Do prevodovky pri motore a do nortonky som daval MOL TCL 46.