Volman N18
olejem J3 myslíš asi OL-J32. Dal bych tam o stupeň viskóznější, OL-J46, aby nebyly průsaky. Tak jako tak je vřeteno pomaluběžné (určitě jsou max. otáčky 760 ot/min) a není potřeba dávat nízkoviskózní oleje. Dal jsem do soustruhu SN 20 OL-J32 a o poznání víc to teče, vůči dříve použitému hydraulickému oleji, odhadem měl viskozitu jako 46tka. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Díky za radu, dám tam ten OL J46.
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Taky jsem tam nalil Paramo OL-J46
A jak pokračuješ.
Už máš soustruh sestavený a zkoušíš ho, nebo jsi ještě něco rozdělal a spravuješ to?
Už máš soustruh sestavený a zkoušíš ho, nebo jsi ještě něco rozdělal a spravuješ to?
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Volny cas nejak neni k mani
Pres svatky jsem slozil jen nozovy support (ktery ale budu muset znovu rozebrat, protoze to vypada na ohnutou zavitovou tyc...)
Zamek supportu ceka na ponku na slozeni. Chci to ale jeste nafotit pro pripadne reference.
Dale chci predelat napinani remenu u motoru, protoze stavajici reseni jde pri poctu 3 remenu hodne spatne seridit.
Take elektrika je poplatna dobe (spousteni reverznim vypinacem pres pojistky) - chci to predelat dle platnych norem tak, aby tak bylo nouzove STOP tlacitko.
No prace fura. Az se posunu, hodim sem fotky.
Pres svatky jsem slozil jen nozovy support (ktery ale budu muset znovu rozebrat, protoze to vypada na ohnutou zavitovou tyc...)
Zamek supportu ceka na ponku na slozeni. Chci to ale jeste nafotit pro pripadne reference.
Dale chci predelat napinani remenu u motoru, protoze stavajici reseni jde pri poctu 3 remenu hodne spatne seridit.
Take elektrika je poplatna dobe (spousteni reverznim vypinacem pres pojistky) - chci to predelat dle platnych norem tak, aby tak bylo nouzove STOP tlacitko.
No prace fura. Az se posunu, hodim sem fotky.
Nechci buzerovat, ale na foru, které má v názvu strojírenství_CZ bych čekal užívání odborných názvů strojních součástí. Pokud někdo posuvový šroub nazývá třeba kuličková šroubovice, nebo závitová tyč, tak to mne v klidu nenechá. A to i když připustím, že má pradu, je to taková tyč se závitem.protoze to vypada na ohnutou zavitovou tyc...
www.mosaznevyrobky.cz
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
V tom pripade se omlouvam lidem z oboru za nevhodnou interpretaci. Soustruh (a dalsi zalezitosti spojene s obrabenim) jsou mym novym konickem. A uprimne je strojirenstvi pomerne dost vzdalene memu pracovnimu oboru
Chlapi buďte rádi, že má v dnešní době někdo zájem o strojařinu, koupí si soustruh a dává ho dohromady. A i když ještě neví jak se co přesně jmenuje, to nevadí do toho časem pronikne. Hlavní je chuť něco dělat a něčemu se přiučit.origosch píše:Nechci buzerovat, ale na foru, které má v názvu strojírenství_CZ bych čekal užívání odborných názvů strojních součástí. Pokud někdo posuvový šroub nazývá třeba kuličková šroubovice, nebo závitová tyč, tak to mne v klidu nenechá. A to i když připustím, že má pradu, je to taková tyč se závitem.protoze to vypada na ohnutou zavitovou tyc...
Já učím dvanáctým rokem na průmyslovce, kde máme strojní maturitní obor a i tři strojní učební. A nevěřili byste co dá práce motivovat žáky ke strojařině, či technice vůbec. Jak bych byl rád, kdybych měl ve třídě takto motivované žáky, jak je tady kolega.
Mnoho žáků, je na strojním oboru jen proto, že to chtěli rodiče, nebo proto že někde být musí. A probíraná témata jsou jim úplně šumafuk.
Je to tak, já jsem maturoval v roce 1969 a to byla na SPš úplně jiná situace. Technické kreslení, technologie, strojní součásti, a nikdo se s náma "nesral" Těch roztrhanejch pauzáků co bylo. Uprava sešitů a buzerace s technickým písmem, popisy ručně na výkresech bez šablonky. Prkno v kuchyni na stole+příložník+ trojúhelník, tuš a redispero. Dodnes, když dělám jenom náčrtek, tak to mám prostě v krvi. Asi to něco do sebe mělo. Dnes, když vidím některé výkresy a nejen tady na foru, co lidi vyprodukují z autocadu a podobných softů, někdy je to na poblití. Mám kluka, co má střední školu a tam ho v podstatě nic nenaučili. Taky ho buzeruju, když něco kreslí (klidně od ruky), že rotační součást musí mít osu čerchovaně, koty důležitých rozměrů že musí mít tolerance, rozdíl H7 a h7, vyšrafovat správně řezy atd.
Je fakt ten že si dal časem říct a dneska, když mi něco kreslí, co se bude vyrábět, tak se už jenom usmívám, protože ty malůvky nemají chybu. Je toho hodně, co je potřeba vstřebat, třeba obyčejné navrtání součásti, že pokud je to přípravek, nebo nějaký trn tak musí mít chráněné důlky, když se dělá přídavek na brus, tak jaký musí být zápich a spousta dalších fines.
No a votomtoje.
Je fakt ten že si dal časem říct a dneska, když mi něco kreslí, co se bude vyrábět, tak se už jenom usmívám, protože ty malůvky nemají chybu. Je toho hodně, co je potřeba vstřebat, třeba obyčejné navrtání součásti, že pokud je to přípravek, nebo nějaký trn tak musí mít chráněné důlky, když se dělá přídavek na brus, tak jaký musí být zápich a spousta dalších fines.
No a votomtoje.
www.mosaznevyrobky.cz
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Udělat takovou rozborku Volmana, to chce odvahu, před kterou je třeba smeknout. Já mám podobnýho, trochu větší typ v dobrém stavu, ale je vzhledově nevzhledný. No dělám na tom jenom brzdové kotouče a bubny a po takové práci je stejně téměř nevyčistitelný.
www.mosaznevyrobky.cz
-
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3. 12. 2016, 8:22
- Bydliště: Pečky
Na smekání to rozhodně není, ale děkuji .
Bohužel k tomuhle modelu není pořádná dokumentace, ale u jiných Volman modelů jsem v dokumentaci našel že to je kluzná spojka sloužící pro vypnutí posuvu při najetí na zarážku.
http://spisy.upv.cz/Patents/FirstPages/ ... 066973.pdf
Jestli jsem to dobře pochopil, řešili tím sériovou výrobu součástí pomocí umístění kalibrovaných zarážek na loži
Bohužel k tomuhle modelu není pořádná dokumentace, ale u jiných Volman modelů jsem v dokumentaci našel že to je kluzná spojka sloužící pro vypnutí posuvu při najetí na zarážku.
http://spisy.upv.cz/Patents/FirstPages/ ... 066973.pdf
Jestli jsem to dobře pochopil, řešili tím sériovou výrobu součástí pomocí umístění kalibrovaných zarážek na loži
Tak to jsem netušil co všechno fungovalo na mašinách už v roce 1939.
Dnes jsem konečně vyměnil olej ve vřeteníku. Bylo ho tam tak cca 5 litrů.
Ten olej co jsem vypouštěl byl takový jakoby oranžový a hustý, trochu divně smrděl. Připomínal mi olej, který jsem asi před 20 lety vypoštěl z převodovky ze starého pionýra (který 25 let nejel). Takže tipuji, že ten olej byl v tom vřeteníku tak alespoň 50 let. Tak doufám, že ten nový OL-j46 bude soustruhu chutnat a nevyteče někudy ven.
Ten olej co jsem vypouštěl byl takový jakoby oranžový a hustý, trochu divně smrděl. Připomínal mi olej, který jsem asi před 20 lety vypoštěl z převodovky ze starého pionýra (který 25 let nejel). Takže tipuji, že ten olej byl v tom vřeteníku tak alespoň 50 let. Tak doufám, že ten nový OL-j46 bude soustruhu chutnat a nevyteče někudy ven.