Měnič TYROS

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 6. 2017, 4:47

filla píše:cca 90, obyc ocel, letovany karbid, ampermetr to nema
Hm, a ten měnič proud taky neumí zobrazit, že... :shock: ? A co třeba otáčky (řezná rychlost) - tu taky netušíte?
Btw, pokud to spočítám pro SK těch průměr 300, posuv 0.3, 12mm hloubka, 53 ot/min tak mi vychází cca 1100Nm, 6kW. Co to signalizuje, ať si každý posoudí sám.
Ovšem to je výpočet celkem k ničemu, neb definice materiálu "obyc ocel" - no comment - to mi připomíná spolužáka průmyslovky - ten kdysi na otázku vyučujícího typu "co to je 11 373" bystře :mrgreen: reagoval odpovědí: "je to kov" :mrgreen:
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2017, 6:12

to bylo na sui40 bez menice s 12kW asynchronim motorem, tak jak to vypadlo z trencina, tam ampermetr neni, proto jsem si dovolil tvrdit, ze na vetsinu prace bude 8kW s menicem na tomto soustruhu stacit, "obyc ocel" jsem uvedl proto, ze jsem u spalku co lezel na dvore par let bez popisu nedokazal jeho tridu presneji urcit, za coz se omlouvam, uz je to taky par let
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2017, 6:54

Tak presne tohle je totalni hovadina
Stroj bez menice provozuje motor na nominalnich otackach kde je schopny dat nominalni vykon
Takze nekdo pro snizeni otacek pouzil prevodovku a transformoval otacky do kroutaku
Ale ten samej motor ma na menici napriklad pri 100 ot. Ne 12 kW ale treba jen 1 kW nebo i o dost min a desne topi
Takze ten priklad byl nesmirne zavadejici

Tyhle pohony se pouzivaji a konstruuje se stroj za ucelem zbaveni se prevodovky
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2017, 7:28

uz jsi na takto "upravenem" soustruhu delal?, ja na takovem delam
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

2. 6. 2017, 7:41

filla píše:to bylo na sui40 bez menice s 12kW asynchronim motorem, tak jak to vypadlo z trencina, tam ampermetr neni, proto jsem si dovolil tvrdit, ze na vetsinu prace bude 8kW s menicem na tomto soustruhu stacit, "obyc ocel" jsem uvedl proto, ze jsem u spalku co lezel na dvore par let bez popisu nedokazal jeho tridu presneji urcit, za coz se omlouvam, uz je to taky par let

Model SUI 40 / 50 sa dodaval bud v prevedeni so 6 rychlostnou dvojspojkovou PREVODOVKOU s hydraulicky ovladanou brzdou (+ 3 redukcnymi rychlostami vo vretenniku) ktora bola standartne pohanana 7.5kW asynchronnym el. motorom, alebo za priplatok na zelanie zakaznika bolo mozne dodat stroj aj v prevedeni s 11kW el. motorom.
Potom existuje model SUI 40 / 50 RP (regulacny pohon) ktory uz NEMA PREVODOVKU (namiesto toho ma zoptimalizovany prevod na 5 redukcnych rychlosti vo vretenniku ) a ten je pohanany jednosmernym komutatorovym el. motorom s cudzim budenim a nutenym chladenim. Elektromotori sa davali take ake boli v danom okamihu po ruke cize da sa najst aj so 14kW el. motorom (tusimze vyrobca Gdansk), ale vo vacsine pripadoch je vybaveny 16kW el. motorom z produkcie MEZ.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2017, 8:18

filla píše:uz jsi na takto "upravenem" soustruhu delal?, ja na takovem delam
ano na dvou
a u obou je to porod delat na velkem prumeru
nelze pouzit normalni rezne parametry priserne nelamajici se spony
vpodstate zniceny stroj

samozrejme jde nastavit do menice proud mimo parametry a motoru a pockat si az se z nej oloupe barva
to to mozna chvilku bude tocit normalne

navic takova prestavba vychazi dost neekonomicky
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
ves178
Příspěvky: 528
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

2. 6. 2017, 8:26

Problém vyřešen, dva proražené tyrystory a pojistka pro kotvu. Nic víc, ješte zlobí tacho ale to tam bylo vadné už delší dobu, projevuje se to tak že při nizkých otáčkách se ozyvá z vřeteníku klepání jako kdyby byl vylomený zub na převodech.
Ventílátor na motoru vyl jak blázen, nechápu toho chlapa co v tom kraválu robil deset let a nevadilo mu to, špatný smer otačení ventilátoru. Stačilo přehodit fáze a je klid :lol:
Diky všem za příspěvky
WEILER LZ280, FNA22
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7176
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

2. 6. 2017, 9:48

ves178 píše:Problém vyřešen, dva proražené tyrystory a pojistka pro kotvu. Nic víc, ješte zlobí tacho ale to tam bylo vadné už delší dobu, projevuje se to tak že při nizkých otáčkách se ozyvá z vřeteníku klepání jako kdyby byl vylomený zub na převodech.
Ventílátor na motoru vyl jak blázen, nechápu toho chlapa co v tom kraválu robil deset let a nevadilo mu to, špatný smer otačení ventilátoru. Stačilo přehodit fáze a je klid :lol:
Diky všem za příspěvky
obvykle se dějí věci obvyklé.......
Gratuluju k úspěšnému zásahu.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2017, 9:50

Tak super
Ani to moc nebolelo
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

2. 6. 2017, 11:40

Takisto gratulacia k uspesnej oprave poruchy. To tacho dynamo urcite pories, pretoze to take akoby zadrhavanie motora zanechava nepekny povrch na obrobku. Tak vela zdaru nech masina sluzi. Inac ked to funguje jak ma, tak robit na tej masine je radost.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2. 6. 2017, 12:08

o ten povrch az tak nepujde jako ze to tacho pravdepodobne zpusobilo spaleni regulatoru
alespon tyhle analogovy potvory maji dost problem pri nespojitosti signalu ze zpetne vazby
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 6. 2017, 12:34

ves178 píše:Problém vyřešen, dva proražené tyrystory a pojistka pro kotvu. Nic víc, ješte zlobí tacho ale to tam bylo vadné už delší dobu, projevuje se to tak že při nizkých otáčkách se ozyvá z vřeteníku klepání jako kdyby byl vylomený zub na převodech.
Ventílátor na motoru vyl jak blázen, nechápu toho chlapa co v tom kraválu robil deset let a nevadilo mu to, špatný smer otačení ventilátoru. Stačilo přehodit fáze a je klid :lol:
Diky všem za příspěvky
Pokud odešly tyristory (a jsou tam použitý ty "atomový" :) z ČKD), tak to obvykle nebývá pro nic za nic, bylo by asi dobré zjistit proč odešly, protože jinak je totiž zrovna ne malá pravděpodobnost, že odejdou znova. Pokud je motor skutečně v pořádku (izolační odpor), tak nejčastěji to bývá totálně zasxxxx komutátor a vůbec celý ten prostor obrusem z úhlíků a vůbec nasátým vodivým prachem - zejména pokud se ten motor pravidelně nečistil (neudržoval - servis), je to skoro jistota.
Goor
Příspěvky: 82
Registrován: 23. 3. 2009, 5:38

2. 6. 2017, 4:24

Tak mě napadá, že by to klepání mohl způsobovat opotřebený potenciometr pro nastavování otáček. Pokud tam vzniká nějaký přechodový odpor, mašina neví co dřív, potom klepe a pocukává vřeteno. V nástrojárně máme SUI 50 RP a na to, co má ta mašina za sebou se měnil několikrát.
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

2. 6. 2017, 5:27

Predpokladam ze yie tyristory su premostene nejakou ochranou typu RC clen a kondiky to uz maju za sebov. Tak ze by nebolo odveci to zmerat. Budu tam spicky jak himalahe a skor ci neskor to odpraskne tyristor zase, a ked tacho dava somariny a tyristory spinaju jak o dusu kde a kedy tak to bude coskoro.
ves178
Příspěvky: 528
Registrován: 25. 3. 2016, 8:23
Bydliště: Tichá okr NJ

9. 6. 2017, 1:43

Tacho už je výměněné, celkém pálka, 13 litrů. Mašina ted jede fakt hladce a ani se s měniče neozývají tak děsivé zvuky jako předtím :) .
Paradox dnešních firem, říkám jim nepužívejte to dokud nebude vyměněné tacho, když to znova odejde tak už to spravovat nebudu.
Druhý den soustruh jede celou šichtu, prý mistr říkál ze soustruh je spravený a jede na sto procent. Další den zase porucha, menič byl zablokovaný, hlasil chbu nedostatečné buzení.
Stčilo vypnout a zapnout, říkam zase nepouživat dokud nevyměníme tacho. Musel jsem za technickým ředitelem abych mu vysvětlil že to tacho je fakt třeba koupit a že to všichni odemne už slyšeli ale je jim to fuk. Přece se to točí tak nebudem nic kupovat :(

všecno vyždímat a hlavně neinvestovat. Vždycky si říkáme, firma funguje navzdory menežmentu
WEILER LZ280, FNA22
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“