Měnič TYROS
Zdravím, máme v práci SUI 40 s regulací otáček, minulý týden stroj výhodíl jističe v celé firmě a vypadá to že je s ním ámen.
Koukal jsem na to ale bez dokumentace je to ztráta času. stroj má tyristorový měníč TYROS, nemáte někdo dokumentaci k tomu měníči?
Na motoru je štítek 16KW tákový výkon jsem tam nečekal, nevíte co je to za motor a jak by se dal vyzkoušet?
Koukal jsem na to ale bez dokumentace je to ztráta času. stroj má tyristorový měníč TYROS, nemáte někdo dokumentaci k tomu měníči?
Na motoru je štítek 16KW tákový výkon jsem tam nečekal, nevíte co je to za motor a jak by se dal vyzkoušet?
WEILER LZ280, FNA22
pokud se nemylim, tak je tam stejnosmerny mtor, schemata jsou IMHO to uz nema cenu resit cas x penize, osadil bych to 8kW motorem a frekvencnim menicem
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22384
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
za pulky ceny tehle rady to skoro bez prace osadis driverem k puvodnimu motoru paklize je tam DC
tj. neztratis kroutak od spodu jako s asynchronakem kterej bys v pripade plnohodnotne nahrady musel dat hadam tak 30kW a vic
NIKDY nemente DC motory za asynchronaky, nedejboze jeste nizsiho vykonu pklize nevite co delate
co ma ten motor na stitku
mam tu jeden 4Q driver pro DC motory, byl za 2500,- Kc
tj. neztratis kroutak od spodu jako s asynchronakem kterej bys v pripade plnohodnotne nahrady musel dat hadam tak 30kW a vic
NIKDY nemente DC motory za asynchronaky, nedejboze jeste nizsiho vykonu pklize nevite co delate
co ma ten motor na stitku
mam tu jeden 4Q driver pro DC motory, byl za 2500,- Kc
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
je to SS motor viz štítek.
Teda koukám na to jako z jara, jsem elektronik ale s takovou stejnosměrnou obludou jsem se ještě nesetkal, když je to SS motor tak se to zřejmě reguluje pomocí PWM.
Zajimalo by mě jak je to zapojené, jak vypadá komutátor a jak se to budí, jdu k tomu něco pohledat
Co je to za driver který jsi nabízel?
Teda koukám na to jako z jara, jsem elektronik ale s takovou stejnosměrnou obludou jsem se ještě nesetkal, když je to SS motor tak se to zřejmě reguluje pomocí PWM.
Zajimalo by mě jak je to zapojené, jak vypadá komutátor a jak se to budí, jdu k tomu něco pohledat
Co je to za driver který jsi nabízel?
WEILER LZ280, FNA22
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22384
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ten driver je na tohle bohuzel slabej pouze 20A
kazdej ten driver ma v sobe obvod pro regulaci budiciho napeti nebo proudu
to se nastavuje coby konstanta a za provozu se s tim nehybe
pak tam je regulace kotvy coz je pole tyristoru ktere se ovlada fazovym posunem
jinak je to neco jako chytrej menic se senzorovym vektorem
v drtive vetsine se pocita s nejakym druhem zpetne vazby
vetsinou to umi tacho a encoder
delaji to ruzni vyrobci
napr. lenze nebo emerson
kazdej ten driver ma v sobe obvod pro regulaci budiciho napeti nebo proudu
to se nastavuje coby konstanta a za provozu se s tim nehybe
pak tam je regulace kotvy coz je pole tyristoru ktere se ovlada fazovym posunem
jinak je to neco jako chytrej menic se senzorovym vektorem
v drtive vetsine se pocita s nejakym druhem zpetne vazby
vetsinou to umi tacho a encoder
delaji to ruzni vyrobci
napr. lenze nebo emerson
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
v praci to mam takto predelany, pri vektorovym rizeni neni problem, navic je tam jeste tristupnova predloha, ty soustruhy pochazi z doby, kdy mely noze negativ a rezny odpor byl oproti dnesnim vbd podstatne vysi
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
na tom motoru je tachogenerátor, zajimalo by mě jak ten motor vyzkoušet funkčně, předpokládám že má komutátor z uhlíkama?
Takže mám k dispozici autotransformátor a nějaký usměrnovač bych už spichnul, předpokládám že při setiovém nebo derivačním zapojení toho motoru by se to mohla roztočit?
Takže mám k dispozici autotransformátor a nějaký usměrnovač bych už spichnul, předpokládám že při setiovém nebo derivačním zapojení toho motoru by se to mohla roztočit?
WEILER LZ280, FNA22
Mě by zajímalo o jaké "obludě" je řeč - když DC motory s cizím buzením se v průmyslu naprosto běžně používají - tady je třeba použito 4800kW http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/c ... a-s--14046" onclick="window.open(this.href);return false; - to je velký DC pohon a ne takový prdítko 16kW, z toho soustružku.ves178 píše:je to SS motor viz štítek.
Teda koukám na to jako z jara, jsem elektronik ale s takovou stejnosměrnou obludou jsem se ještě nesetkal, když je to SS motor tak se to zřejmě reguluje pomocí PWM.
Zajimalo by mě jak je to zapojené, jak vypadá komutátor a jak se to budí, jdu k tomu něco pohledat
Co je to za driver který jsi nabízel?
Zapojené to je jako jakýkoli DC motor s cizím buzením a komutátor (obecně jakýkoli DC motor) to má vždy tak velký jako to má výkon.
Nic složitého.
Mohlo. Ale také by bylo dobré si uvědomit, JAK SS motor s cizím buzením funguje (jak se reguluje a jakou má charakteristiku) - protože pokud ho třeba omylem za provozu "dostatečně" odbudíš, a bude malá zátěž (typicky když nějaký censored to chce zkoušet naprázno ), tak motor proběhne a taky to může být i poslední den Tvého života - jasná soutěž o Darwinovu cenu (motoru samozřejmě taky).ves178 píše:na tom motoru je tachogenerátor, zajimalo by mě jak ten motor vyzkoušet funkčně, předpokládám že má komutátor z uhlíkama?
Takže mám k dispozici autotransformátor a nějaký usměrnovač bych už spichnul, předpokládám že při setiovém nebo derivačním zapojení toho motoru by se to mohla roztočit?
obvykle se dějí věci obvyklé
jestli to vyrazilo i topičovi v elektrárně lopatu z ruky, tak v tom asi bude nějaký kraťas hodně natvrdo
vzhledem k době vzniku bych v tom čekal řízený usměrňovač s tyristory a diodami ČKD
nedal bych zlámanou grešli za to, že některý z těch prvků bude proražený - a to je ten zkrat až na lopatu
řídící tyristorů obvody se dělaly pomocí oddělovacích transformátorů, i kdyby něco odešlo v řídící elektronice, tak to max. nepůjde ale neudělá to zkrat
vezmi ohmmetr a první co uděláš propípej ty výkonový polovodiče
10 minut práce
jestli to vyrazilo i topičovi v elektrárně lopatu z ruky, tak v tom asi bude nějaký kraťas hodně natvrdo
vzhledem k době vzniku bych v tom čekal řízený usměrňovač s tyristory a diodami ČKD
nedal bych zlámanou grešli za to, že některý z těch prvků bude proražený - a to je ten zkrat až na lopatu
řídící tyristorů obvody se dělaly pomocí oddělovacích transformátorů, i kdyby něco odešlo v řídící elektronice, tak to max. nepůjde ale neudělá to zkrat
vezmi ohmmetr a první co uděláš propípej ty výkonový polovodiče
10 minut práce
Naposledy upravil(a) testone dne 1. 6. 2017, 9:51, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ono to rozběhnutí do nebezpečných otáček bude nějakou dobu trvat, takže je dost času to vypnoutmilan584 píše:Mohlo. Ale také by bylo dobré si uvědomit, JAK SS motor s cizím buzením funguje (jak se reguluje a jakou má charakteristiku) - protože pokud ho třeba omylem za provozu "dostatečně" odbudíš, a bude malá zátěž (typicky když nějaký censored to chce zkoušet naprázno ), tak motor proběhne a taky to může být i poslední den Tvého života - jasná soutěž o Darwinovu cenu (motoru samozřejmě taky).ves178 píše:na tom motoru je tachogenerátor, zajimalo by mě jak ten motor vyzkoušet funkčně, předpokládám že má komutátor z uhlíkama?
Takže mám k dispozici autotransformátor a nějaký usměrnovač bych už spichnul, předpokládám že při setiovém nebo derivačním zapojení toho motoru by se to mohla roztočit?
ale samozřejmě bacha
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Základní princip regulace je stále stejný (bez ohledu jestli je to ten nejstarší analog a nebo ultramoderní digitál) - reguluje se kotva a buzení, zpětná vazba je tacho nebo IRC.
Princip je dobře vidět třeba tady: http://automatizace.hw.cz/historie-poho ... -regulator" onclick="window.open(this.href);return false; (to je ale ta nejjednodušší verze bez odbuzování a reverzace).
Princip je dobře vidět třeba tady: http://automatizace.hw.cz/historie-poho ... -regulator" onclick="window.open(this.href);return false; (to je ale ta nejjednodušší verze bez odbuzování a reverzace).
Si to někdy zkus - vypnout (i jenom odbudit) buzení, když je motor na maximálních otáčkách a odlehčený (samozřejmě normální pohon to nedovolí - má ochrany)testone píše:ono to rozběhnutí do nebezpečných otáček bude nějakou dobu trvat, takže je dost času to vypnoutmilan584 píše:Mohlo. Ale také by bylo dobré si uvědomit, JAK SS motor s cizím buzením funguje (jak se reguluje a jakou má charakteristiku) - protože pokud ho třeba omylem za provozu "dostatečně" odbudíš, a bude malá zátěž (typicky když nějaký censored to chce zkoušet naprázno ), tak motor proběhne a taky to může být i poslední den Tvého života - jasná soutěž o Darwinovu cenu (motoru samozřejmě taky).ves178 píše:na tom motoru je tachogenerátor, zajimalo by mě jak ten motor vyzkoušet funkčně, předpokládám že má komutátor z uhlíkama?
Takže mám k dispozici autotransformátor a nějaký usměrnovač bych už spichnul, předpokládám že při setiovém nebo derivačním zapojení toho motoru by se to mohla roztočit?
ale samozřejmě bacha
Akcelerace bude přesně odpovídat změně toku v mezeře - změně otáček na volt (kv motoru) a tomu, - takže se budeš (spíš už nikdy nebudeš ) divit.
Chlapi, chci s ním pohnout postupně zvyšovat napětí až se začne hýbat né to někde přípojit natvrdo a čekat až se rozerve, to dá přece rozum. moje autotrafo dá tak 10A max
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
když ho zapojím podle datašitu jsko motor se seriovým buzením a na svorkách budu pomalu zvyšovat napěti tak by se to mělo roztočít.
Samozřejmě můžu změřit obvod statoru a kotvy a taky izolační stav ale chtěl bych ho roztočit.
Ten měnič taky zkontroluji ale předpoklad když se prorazi tyristor tak k tomu měl důvod a ten bude zřejmě v motoru, nebo nějaký bordel ze sítě ale jak vidím ten sítový filtr tak spíše z motoru
WEILER LZ280, FNA22
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22384
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
jsem si jednou u provizoro zapojeni ukopl drat od buzeni
a muzu rich ze to je kurva fofr
ampermetr od kotvy ma ohnutou rucku jak sel za roh
a po vipinaci jsem skakal nefalsovanou sipku
ten petikilowatovej motor jsem vypinal hadam tak mozna na 8 - 10 000 otackach a to jsem reagoval bleskove
kotva byla nakrmena minimalne
ale pri odbuzeni to je temer zkrat jak se to zacne rozbihat
k tomu asynchronaku
vektor to nedokaze nahradit
je to jen zbozne prani
tyhle prehistoricke regulatory dc motoru byli uz od pocatku vektorove
a porad pracujes s motorem s podstatne horsi momentovou charakteristikou a bez snimace a motor neni zpravidla konstruovany na beh v nizkych otackach
takze bida, staci zkusit tocit neco s trosku vetsim prumerem a vzit na tom beznou sponu pro tenhle stroj, to by bylo aby se z toho motoru nezakourilo
novy regl nebo oprava stareho vyjde radove na jednotky tisic
a muzu rich ze to je kurva fofr
ampermetr od kotvy ma ohnutou rucku jak sel za roh
a po vipinaci jsem skakal nefalsovanou sipku
ten petikilowatovej motor jsem vypinal hadam tak mozna na 8 - 10 000 otackach a to jsem reagoval bleskove
kotva byla nakrmena minimalne
ale pri odbuzeni to je temer zkrat jak se to zacne rozbihat
k tomu asynchronaku
vektor to nedokaze nahradit
je to jen zbozne prani
tyhle prehistoricke regulatory dc motoru byli uz od pocatku vektorove
a porad pracujes s motorem s podstatne horsi momentovou charakteristikou a bez snimace a motor neni zpravidla konstruovany na beh v nizkych otackach
takze bida, staci zkusit tocit neco s trosku vetsim prumerem a vzit na tom beznou sponu pro tenhle stroj, to by bylo aby se z toho motoru nezakourilo
novy regl nebo oprava stareho vyjde radove na jednotky tisic
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)