Mazání vřetena
Tak prvně bych vyměnil "staufferky" za kapací maznice a přešel na olej. No a vzhledem tomu že se jedná o kluzná uložení tak jakýkoliv dnešní kvalitní motorový olej bude pro tento stroj naprosto dostačující. Bylo to tu vyřčeno mnohokrát, pouze to chce trochu hledat
A protože jsem to řešil taky tak Ti ještě malinko pomůžu Mám maznice od této firmy a spokojenost http://www.oilbell.com/
Jejich produkty lze koupit na Ebay konkrétně zde: https://www.ebay.com/itm/Mulitple-OD-BS ... 2749.l2649
Je třeba akorát změřit závity jaké máš na stávajících "staufferkách" a podle toho objednat. Na svém starém soustruhu Bomey mám na vřeteníku závit pro maznici 1/8"BSP a velikost maznice jsem bral 1" a sedí hezky
Jejich produkty lze koupit na Ebay konkrétně zde: https://www.ebay.com/itm/Mulitple-OD-BS ... 2749.l2649
Je třeba akorát změřit závity jaké máš na stávajících "staufferkách" a podle toho objednat. Na svém starém soustruhu Bomey mám na vřeteníku závit pro maznici 1/8"BSP a velikost maznice jsem bral 1" a sedí hezky
Prvně bych zjistil jak je to mazání udělaný. Buď tam bude pod ložiskem rezervoár na olej a k ložisku ho bude tahat knot, pak neni kapačka potřeba, ale jenom se leje olej do mazací dírky a nebo olej kape rovnou svisle přímo skrz ložisko přímo na vřeteno a pak tam patří zmíněné kapačky. Od toho se částečně odvíjí i viskozita oleje.
A jsou tam nebo to vypadá že by tam měl bejt knoty? U strojů kde mám knoty nebo filcy tak dávám OLJ 22 nebo jak se to přesně označuje. Prostě řidší aby ho tahaly knoty. Když jsem míval podobnej starej transmisák kde byly kapačky přímo k vřeteni tak jsem dával zmíněnej motorák a nikdy nebyl problém.
Ano, tak ty máš ložiska tak jak píše Zbýňa. Dle mého by oválný otvor měl být dole a v něm vložená filcová kostka, olej po nalití obtéká venkovním žlábkem dolů do rezervoáru a odtud vzlíná skrz filc do ložiska. V tomto případě kapací maznice pozbývají smysl a bude ti stačit takový ten kalíšek s víčkem na pružince a občas tam crkneš. S fotky se zdá, že ložisko je už stažené "natvrdo" a že už není v místě prořezání prostor na přitažení vůle, ale možná se pletu. Já jsem tam měl cca 2mm mezeru kterou jsem vymezil plátkem olšového dřeva.
Je to tak. Do oválné dírky kostičku filcu, tak aby se dotýkala vřetene a nemohla zapadnout pod ložisko. Olej nateče drážkou kolem ložiska k filcu a ten ho nasaje k vřeteni. Stejný řešení mám u dvou frézek a dávám tam ten olj 22.
Naposledy upravil(a) Zbýňa dne 26. 11. 2017, 9:17, celkem upraveno 1 x.