Rada s koupí SV18
Zdravim, chystam se koupit Sv18. Na co bych si mel dat pozor pri koupi? Co vsechno zkontrolovat? A jak nejlepe nalozit pri doprave? V byvale praci to chlapi brali za zebra pod lozem. Co si o tom myslite?
Dekuji za rady
Dekuji za rady
Nedavno som si tymto presiel tiez moje amaterske postrehy
pozret ci nieje pri motore zateceny olejom hlavne remen, pozret vole, pozret vole na remenici, skusit ake vole su na noniusoch, zistit ci nieje daco dopatlane samo domo mozes hodinkami premerat loze, ja som este pozeral nozovym pravitkom
, ci to niekto natieral, pozri stitky na jednom z nich je pisane ci bola repasovana kedy a kde, az sa ti podari masinu spustit tak v prvom rade pozri ci ide olej do olejoznakov poskusat vsetky posuvy rychlosti, a hlavne sa vela pytat predavajuceho
za vela rad dakujem jednemu z clenov CNC fora
nakladat tak ako na obrazku alebo tak ako to ma v popise RD teda za uplny spodok treba mat trpezliveho prepravcu vyvazit tu masinu na gurtniach chvilu trva a spytaj sa na cenu nakladky / vykladky radsej do predu
pozret ci nieje pri motore zateceny olejom hlavne remen, pozret vole, pozret vole na remenici, skusit ake vole su na noniusoch, zistit ci nieje daco dopatlane samo domo mozes hodinkami premerat loze, ja som este pozeral nozovym pravitkom
, ci to niekto natieral, pozri stitky na jednom z nich je pisane ci bola repasovana kedy a kde, az sa ti podari masinu spustit tak v prvom rade pozri ci ide olej do olejoznakov poskusat vsetky posuvy rychlosti, a hlavne sa vela pytat predavajuceho
za vela rad dakujem jednemu z clenov CNC fora
nakladat tak ako na obrazku alebo tak ako to ma v popise RD teda za uplny spodok treba mat trpezliveho prepravcu vyvazit tu masinu na gurtniach chvilu trva a spytaj sa na cenu nakladky / vykladky radsej do predu
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
ja som dostal radu osustruzit kus aspon 100 mm a zmeriat aku robi masina kuzelovitost
pokial s tym vies robit a masina je pod prudom tak by som to urcite skusil ja som to kupoval na palete a v hale mu to vyhadzovalo istic takze som skusit nemohol
pokial s tym vies robit a masina je pod prudom tak by som to urcite skusil ja som to kupoval na palete a v hale mu to vyhadzovalo istic takze som skusit nemohol
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
A jak to dopadlo kdyz byl na palete?novic píše:ja som dostal radu osustruzit kus aspon 100 mm a zmeriat aku robi masina kuzelovitost
pokial s tym vies robit a masina je pod prudom tak by som to urcite skusil ja som to kupoval na palete a v hale mu to vyhadzovalo istic takze som skusit nemohol
Základ sú lože, ak je to typ R, nemá ich kalené, tam by nebolo od veci to skontrolovať metrovým mostovým pravítkom (no nemá ho každý) špáromerom zmerať medzeru cca 300-500mm od hlavičky. Všetko ostatné sa dá bez väčších? nákladov zrepasovať- záleží od ceny za ktorú ho kupuješ. Často býva porihovaná morse dutina v pinole od pretočených vrtákov-cca 2tis prebrus. Vôla vo vretene do 3-4 stoviek OK, väčšiu- cca deň roboty na zaškrabanie a nastavenie. Posuvy, závitová tyč sa dajú odskúšať aj keď je mašina odpojená, radenie rýchlostí vretena tiež. Prevodovka hučí každá, zvlášť pri vyšších rýchlostiach. Ten olej v olejoznakoch, ak sa dá stroj zapnúť, a je olejoznak aj na prevodovke- vzadu jak otvoríš ten rebrovaný kryt.
přesněrobokop píše:Bych si jeste rozmyslel zda potrebuju soustruh s plochym remenem a bronzovymi futry na vretenu
Nebo treba nejakou modernejsi konstrukci
třeba rumunským strojům se tu lidi vysmívají
ale taková SN321 je proti SV18 nebo S28 mechanicky "Mercedes"
krásně tichá
vřeteno ve valivých ložiskách
kalené lože
atd
jediný - snadno řešitelný - problém je sračkovitost prvků v rozvaděči
1f jistič ale stojí stovku, stykač 3 nebo 4 a za chvíli je hotovo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
žádný soustruh neni dokonalý nakonec člověk koupí to co se naskytne za snesitelnou cenu
u te 18-ky vyzkoušej přepínání směru posuvu při menších otáčkách cca 200ot
je to ta krátká páka vpravo vedle suportu.je bežné že to při přepnutí cvakne, ale musí to jít snadno přepínat za chodu bez druhnutí a zasekávání.
V nortonce je úhlový převod který přez páku přesunuje vidličku v převodovce vřeteníku
ta vidlička pak přesouvá zubovou spojku a ta spojka mívá omlácené náběžné hrany apak nezapadá zcela do záběru
pak se může při závitování stát, že posuv vypne a zlomíš nůž
to kolečko když má vylomený zub tak jde pootočit ale oprava spojky je dost drahá
u te 18-ky vyzkoušej přepínání směru posuvu při menších otáčkách cca 200ot
je to ta krátká páka vpravo vedle suportu.je bežné že to při přepnutí cvakne, ale musí to jít snadno přepínat za chodu bez druhnutí a zasekávání.
V nortonce je úhlový převod který přez páku přesunuje vidličku v převodovce vřeteníku
ta vidlička pak přesouvá zubovou spojku a ta spojka mívá omlácené náběžné hrany apak nezapadá zcela do záběru
pak se může při závitování stát, že posuv vypne a zlomíš nůž
to kolečko když má vylomený zub tak jde pootočit ale oprava spojky je dost drahá
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Má pravdu,předseda. Někde vpředu jsem četl,že každá převodovka řve. Blbost,přijď si poslechnout moji..Takže vyzkoušet za chodu všechny kvalty(!-mohl být provozovaný dlouhodobě při jedněch otáčkách,takže budou v p.. jen ty kola co jsou právě v záběru!) . neposlouchej větrák motoru,který je vždycky dost hlučný.. Pokud není s. zapojený, tak jen za velmi ,velmi dobrou cenu. Díly jsou sehnatelný,ale stojí prachy.Pokud je to erko, tak bacha, bývají to starý šroty,jen jednou jsem viděl negenerálkovaný.Originál erko mělo kulatýho koníka s morse3, v generálkách tam sypali většinou eráčkový,pak to má čtyřku. Protočený kužel v pinole má snad každý,to je opravitelné. To odskakování suportu na řezání závitů neber v potaz,pokud to nezí čerstvě po generálce,tak to nikdy nefunguje(přesně) Ale slabota je to erkový lože,je měkký. Nebo když to bude RA a bude tam víc než jedna generálka,tak je to vlastně stejný.Vřeteno se většinou vymezí,olej teče z každýho,často taky nedrží páka zapínání motoru, zase je to opravitelný. Za mně než výše popsaný cikánsky cadillac SN 281,radši to starý erko. Nedělá se na něm vysloveně špatně.kenybz píše:žádný soustruh neni dokonalý nakonec člověk koupí to co se naskytne za snesitelnou cenu
u te 18-ky vyzkoušej přepínání směru posuvu při menších otáčkách cca 200ot
je to ta krátká páka vpravo vedle suportu.je bežné že to při přepnutí cvakne, ale musí to jít snadno přepínat za chodu bez druhnutí a zasekávání.
V nortonce je úhlový převod který přez páku přesunuje vidličku v převodovce vřeteníku
ta vidlička pak přesouvá zubovou spojku a ta spojka mívá omlácené náběžné hrany apak nezapadá zcela do záběru
pak se může při závitování stát, že posuv vypne a zlomíš nůž
to kolečko když má vylomený zub tak jde pootočit ale oprava spojky je dost drahá
Dopadlo to tak ze sme si ho zapojili ale neudrzal ho istic zobral som ho aj tak mal som z tej masiny dobry pocit. Majitel ho chcel spojazdnit ale zdvihol by aj cenu. Pacil sa mi oslovil ma bol po jednej GO 1991 je to masina z Tatra Cadca
Pred tym som sa bol pozret na RD ktore som si dojednal za 1OOO eur sice na tych masinach neviem robit ale to RD bol vrak a predavajuci sa mi zdal podozrivy. Hlavne ked videl ze mam zo sebou somariny ako hodinky som mozno vyzeral ako profesional vypadal ako vrak a potvrdili to aj zamestnanci
Pred tym som sa bol pozret na RD ktore som si dojednal za 1OOO eur sice na tych masinach neviem robit ale to RD bol vrak a predavajuci sa mi zdal podozrivy. Hlavne ked videl ze mam zo sebou somariny ako hodinky som mozno vyzeral ako profesional vypadal ako vrak a potvrdili to aj zamestnanci
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M