Prosím o identifikaci soustruhu

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
ondra252
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 1. 2018, 1:46

21. 11. 2018, 6:36

Zdravím chtěl bych poprosti o pomoc ohledně identifikaci soustruhu. Jsou tam nápisy v němčině, ale bohužel žádného výrobce sem nenašel. Ještě jedna věc, když přetáčím průměr tak se to zničeho nic sekne pak to po chvilce rozběhne a zase se to opakuje, musím vyřadit a znova pak zařadit. Nesetkal se s tím někdo už ? Předem děkuji za odpovědi.
Přílohy
SAM_1712.JPG
SAM_1714.JPG
SAM_1715.JPG
62647647_652532211838985_8671483282078040064_n.jpg
Naposledy upravil(a) ondra252 dne 30. 6. 2019, 8:31, celkem upraveno 1 x.
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

21. 11. 2018, 6:42

Máš tam dosť oleja? Ak to má klzné púzdra tak je dosť možné že sa ti to zadiera. Nehreje sa uloženie vretena?
Tos C45-2000
tis
Příspěvky: 18
Registrován: 20. 12. 2018, 9:13

20. 12. 2018, 10:25

Začíná sváteční čas a shon tak snad nebude múj dotaz otravný.
Také se připojím s prosbou o identifikaci mého soustruhu, nikde žádný štítek ,je to dědictví po dědovi a ten po svým tátovi kterej pracoval v Janečkový fabrice v Týnci nad Sázavou ,v současnosti ho užívá syn ale hudruje že je samá vůle a nejdou na něm řezat závity.
Já se ho nechci zbavit ale repase asi nebude legrace že?
Mě osobně by stačil na práci kolem hospodářství(je v tom i kus nostalgie).
Pro začátek bych uvítal zasvěcenou radu jak a kde se shánějí převodová kola k posuvu suportu a taky co s tím ložem.Existuje nějaká cenově rozumná cesta(jsem už v penzi)jak jej drobet vylepšit,nebudu na něm pracovat na 0.001mm,ale takovou vymezovací podložku jo nebo čep,závit atd.
Děkuji za odpověď i váš čas Zdeněk
Přílohy
IMG-20181219-WA0001.jpg
IMG-20181219-WA0000.jpg
IMG-20181209-WA0011.jpg
Reinkarnace
Příspěvky: 1227
Registrován: 21. 11. 2017, 9:16

21. 12. 2018, 9:13

Myslím, že je to František Wawerka. :)
mstreicher
Příspěvky: 589
Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
Bydliště: Zichovec
Kontaktovat uživatele:

21. 12. 2018, 11:29

Mam de facto stejny. Evidentne jsou tam nove klicky a pod. A hlavne maznicky jsou uplne luxusni :) kompletni sada kol se sezen asi tezko. Obcas se neco objevi v bazaru. Odmer si stoupani sroubu posuvu. U techto soustruhu je to palcove stoupani a napriklad ja mam 4.2mm. Pak budes potrebovat 127z kolo a zbytek se uz da nejak sehnat nebo vyskladat.
tis
Příspěvky: 18
Registrován: 20. 12. 2018, 9:13

21. 12. 2018, 12:24

Dík zaodpověď a nemáte tušení jak je starý?
Kličky jsou asi původní jen jsou nově nachromovaný,tedy asi před 20ti lety.
Já jsem taky z Týnce ale nad Sázavou Jezdíš taky na srazy Týnců.
A napadá někoho jak reinkarnovat to lože?
mstreicher
Příspěvky: 589
Registrován: 30. 9. 2017, 10:08
Bydliště: Zichovec
Kontaktovat uživatele:

21. 12. 2018, 12:33

Nekdo to odhadoval na 20ta leta. Muj je o neco novejsi. Ja mam klicky a ovladani trochu jine, ale princip je stejny. Ted ho po kouskach renovuju. Takze zrovna skrin posuvu a suporty mam ted komplet rozebrane.
Fotka loze je rozpixelovana. Z toho se nic neda poznat. Ve vlaknu k mn80 se resila oprava loze, kde jsou hluboke vrypy.
ondra252
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 1. 2018, 1:46

21. 12. 2018, 1:27

Ahoj mám tam vodoznak a tam je půlka, tak že jsi myslim že by to mělo bejt v pohodě. Je pravda že to dělá při vyšších otáčkách, když mám malé tak v pohodě ale jak zařadím větší začně tohle to dělat. Ale olej zkusit dolít můžu díky za radu :) :)
tis
Příspěvky: 18
Registrován: 20. 12. 2018, 9:13

21. 12. 2018, 1:44

No mazničky májí zajímavou historii.
Když jsem pracoval v Jawě jako seřizovač na velké lisovně, tak tam stáli dva lisy na motocyklové nádrže tzv.hlubokotah,Tyhle lisy,nevím skutečný název my jím říkali "ŠULERY", kupoval použité z USA a následně repasoval Ing. František Janeček pro svůj nový provoz Jawy na Brodcích.Byli to velké stroje a byl na ně ipozantní pohled,setrvačník měl v průměru asi4metry paprsek kola nebejmuli rozevřenýma rukama čtyři chlapi a jen setrvačník musel vážit podle síly ráfku tak 10-15tun samotný rám sahal 2,5m pod podlahu a nad podlahou čnel tak 3,5-4m a musel celý vážit odhadem 50 -70a více tun a byl celý posetý právě těmihle mazničkama
K tomu se pak váže jedna příhoda.
Když svého času procházli lisovnou nesčetné exkurze a zahraniční návštěvy,všimnul jsem si chlapíka který zíral na lis a nemohl se od něj odtrhnout.Na něco se ptal ale já se umím anglicky akorát najíst tak ze mě nic nevydoloval.
Později jsem se od mistra dozvěděl že pán měl nejaké vazby na již zaniklou továrnu v USA a měl velký zájem koupit lis do stojírenského musea v USA a nabízel prý velké peníze.
To si fabrika však nemohla dovolit i když stroje byli dva, ten druhý byl však používán na díly .
No a jak stroje dopadli? Po revoluci už jsem tam nepracoval,ale kovošroťáci prý na něj dlouho vzpomínali co jim dal práce než ho rozřezali.Obdobnou historku mám i se stáčečkou ráfků ,ale to zas jindy.
No a Ty maznice ležely léta ve skladu a když předělali lis na centrální mazáni tak jsem je zachránil před kovošrotem.
Hezký den a pěkné svátky přeje Zdeněk
milan.83
Příspěvky: 826
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

21. 12. 2018, 4:40

mstreicher píše: 21. 12. 2018, 11:29 kompletni sada kol se sezen asi tezko.
Kola se shenat dají. Jen tu někdo psal, že se používal modul 1,75 a to už se opravdu nesežene. Sežene se modul 1,5, nebo modul 2. Prodává je Mateza, Řetězy Olomouc a další. Když jsem řešil kola pro svůj soustruh, spočítal jsem to v modulu 1,5 na zhruba 5000, v modulu 2 zhruba 8000. Ani jeden dodavatel však neměl celou sadu, bylo nutné nakombinovat si to na víc eshopech. Samozřejmě to obnáší přetočení vnitřní díry a vyšťouchání drážek na pera.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
atlan
Příspěvky: 3345
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

21. 12. 2018, 5:07

Tak ze prerobit na ruske els za 4000, a je to
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

21. 12. 2018, 6:00

ondra252 píše: 21. 12. 2018, 1:27 Ahoj mám tam vodoznak a tam je půlka, tak že jsi myslim že by to mělo bejt v pohodě. Je pravda že to dělá při vyšších otáčkách, když mám malé tak v pohodě ale jak zařadím větší začně tohle to dělat. Ale olej zkusit dolít můžu díky za radu :) :)
Ak to robí pri vyšších otáčkach, tak to bude určite problém s mazaním vretena. Odporúčam ti to rozobrať a zistiť či funguje čerpadlo na mazanie klzného púzdra vretena. Prípadne či iba nie je upchatý nejaký olejový kanálik, alebo možno zasratý filter na olej. Neviem čo to je za sústruh, takže konkrétne ti neporadím. Ale určite by som sa na to nevykašľal, riskuješ zničenie púzdra aj vretena.

Inak pred tým ako zaradíš najvyššie otáčky by si ho mal nechať aspoň 5 minút zahriať na nižších otáčkach a postupne ich zvyšovať.
Tos C45-2000
tis
Příspěvky: 18
Registrován: 20. 12. 2018, 9:13

21. 12. 2018, 8:29

Aha nezařadil jsem se ,jsem zdatný laik pracoval jsem sice jako seřizovač v lisovně, což je 35let zpátky, ale s obráběním to nemělo nic společnýho a pak jsem se živil nečím jiným.
Tak to prosím berte tak že jsem sem nastoupil jako do prvního ročníku pro obrábění.
Až pojedu k synovi tak vše oměřím a pak tady do sebe budu soukat vědomosti jak spočítat kola :( převody a další .Zatím je to pro mě špaňelská vesnice. I tak děkuji za rady.
Snad se mi podaří vše zprovoznit a udělat radost sobě a všem co mi poradí.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

21. 12. 2018, 9:00

tis píše: 21. 12. 2018, 1:44 No mazničky májí zajímavou historii.
Když jsem pracoval v Jawě jako seřizovač na velké lisovně, tak tam stáli dva lisy na motocyklové nádrže tzv.hlubokotah,Tyhle lisy,nevím skutečný název my jím říkali "ŠULERY", kupoval použité z USA a následně repasoval Ing. František Janeček pro svůj nový provoz Jawy na Brodcích.Byli to velké stroje a byl na ně ipozantní pohled,setrvačník měl v průměru asi4metry paprsek kola nebejmuli rozevřenýma rukama čtyři chlapi a jen setrvačník musel vážit podle síly ráfku tak 10-15tun samotný rám sahal 2,5m pod podlahu a nad podlahou čnel tak 3,5-4m a musel celý vážit odhadem 50 -70a více tun a byl celý posetý právě těmihle mazničkama
K tomu se pak váže jedna příhoda.
Když svého času procházli lisovnou nesčetné exkurze a zahraniční návštěvy,všimnul jsem si chlapíka který zíral na lis a nemohl se od něj odtrhnout.Na něco se ptal ale já se umím anglicky akorát najíst tak ze mě nic nevydoloval.
Později jsem se od mistra dozvěděl že pán měl nejaké vazby na již zaniklou továrnu v USA a měl velký zájem koupit lis do stojírenského musea v USA a nabízel prý velké peníze.
To si fabrika však nemohla dovolit i když stroje byli dva, ten druhý byl však používán na díly .
No a jak stroje dopadli? Po revoluci už jsem tam nepracoval,ale kovošroťáci prý na něj dlouho vzpomínali co jim dal práce než ho rozřezali.Obdobnou historku mám i se stáčečkou ráfků ,ale to zas jindy.
No a Ty maznice ležely léta ve skladu a když předělali lis na centrální mazáni tak jsem je zachránil před kovošrotem.
Hezký den a pěkné svátky přeje Zdeněk
Velký, 80 tun těžký hlubokotažný Schuler z r. 1928 je po celkem náročném přesunu nyní vystavený před muzeem v Eisenachu. Původně byl v Dixi.
https://cdn.eaol.de/img/4/5/f/a04ee0a38 ... d0281f.jpg
http://aliencoh.com/show/9Atkl4
Zv.Petr
Příspěvky: 337
Registrován: 16. 7. 2018, 7:10
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

21. 12. 2018, 9:28

Dixi v Děčíně??? :shock:
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“