Problém SN 321
Takže ložiská sú doma. Menej potešujúca je cena = 407 Eur....
Opakujem svoju otázku (postup) na montáž ložisk+vretena a správne nastavenie. Ak nie je správny prosím opravte ma.
Zadné ložisko vlisovať do ohriatej skrine, predné ložiská po ohriatí nasadiť na vreteno, pomocou závitovej tyče a vhodných podložiek natiahnuť vreteno do skrine (neviem či pri ohreve stihnem nasadiť dostatočne rýchlo ozubenia a maticu s podložkou), nastaviť malú vôľu/predpätie predných ložísk prednou maticou, nastaviť malú vôľu zadného ložiska pomocou zadnej matice.
Ešte musím nejak vymyslieť aby sa pri vťahovaní vretena neprenášal ťah cez guličky a obežné plochy prvého ložiska.
Opakujem svoju otázku (postup) na montáž ložisk+vretena a správne nastavenie. Ak nie je správny prosím opravte ma.
Zadné ložisko vlisovať do ohriatej skrine, predné ložiská po ohriatí nasadiť na vreteno, pomocou závitovej tyče a vhodných podložiek natiahnuť vreteno do skrine (neviem či pri ohreve stihnem nasadiť dostatočne rýchlo ozubenia a maticu s podložkou), nastaviť malú vôľu/predpätie predných ložísk prednou maticou, nastaviť malú vôľu zadného ložiska pomocou zadnej matice.
Ešte musím nejak vymyslieť aby sa pri vťahovaní vretena neprenášal ťah cez guličky a obežné plochy prvého ložiska.
hlavně nechvátej dals nemalé peníze za nová ložiska montážní postup musí být na 100% přesný a přesně provedený
druhý pokus už nebude protože stáhnutí ložisek z vřetena znamená jejich poškození.
často je hřídel do plusu...proto je nutné všechno předem změřit a podle toho a taky podle způsobu uložení se zvolí montážní postup
druhý pokus už nebude protože stáhnutí ložisek z vřetena znamená jejich poškození.
často je hřídel do plusu...proto je nutné všechno předem změřit a podle toho a taky podle způsobu uložení se zvolí montážní postup
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Takže neposílám(je zabaleno-rozbalím) a proměřím nejdříve všechny průměry pro ložiska a kola.Nevěnoval jsem tomu pozornost ale díky Kenybzové připomínce pro jistotu proměřím.kenybz píše:hlavně nechvátej dals nemalé peníze za nová ložiska montážní postup musí být na 100% přesný a přesně provedený
druhý pokus už nebude protože stáhnutí ložisek z vřetena znamená jejich poškození.
často je hřídel do plusu...proto je nutné všechno předem změřit a podle toho a taky podle způsobu uložení se zvolí montážní postup
Po Tobě Pavol,chci změřit průměry obou otvorů pro ložiska v tělese vřeteníku a v kolech.Nejlépe "Subitem",přinejhorším tříbodovým mikrometrem.Až budu znát tyto hodnoty,tak Ti napíšu montážní postup.Pokud bude některý z průměrů pro montáž nevhodný,ještě vřeteno upravím.Víťa.
Ještě se vrátím k tomu oleji.Vřeteník je společná skříň se spojkami a ostatními převody dle kinematického schéma?Mazání je rozvedeno z centrálního čerpadla trubičkami k mazacím místům?
Zajtra zmerám supitom, ale určite sú tam 2-3 stotiny do mínusu, teda uloženie s presahom. Myslím že pod ložiská je na hriadeli max. stotina do plusu, alebo 0 .
Áno presne ako na schéme. Vo vretenníku žiadne čerpadlo nie je, ani žiadne rozvody oleja, maže to len rozstrekom oleja od ozubení. Na vrchu sú otvory pre vstup oleja, dole zase otvory pre vytekanie.
Áno presne ako na schéme. Vo vretenníku žiadne čerpadlo nie je, ani žiadne rozvody oleja, maže to len rozstrekom oleja od ozubení. Na vrchu sú otvory pre vstup oleja, dole zase otvory pre vytekanie.
A nebude to třeba toto: https://www.oleje-pema.cz/hydraulicky-o ... 66565.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400