Problém SN 321
Co blbneš z novým vretenom, najdi brusiča nechaj to pobrúsit tak ako to je podla vnútorného kužela, potom to nechaj tvrdochromovat, a potom znova obrusit.
A všetko bude oki, mašinka pobeží ako lusk.
http://www.jfs.sk/" onclick="window.open(this.href);return false; skus tu......
A všetko bude oki, mašinka pobeží ako lusk.
http://www.jfs.sk/" onclick="window.open(this.href);return false; skus tu......
no
já si moc nedovedu představit, jak chcete brousit povrch podle dutiny
Narazit to vřeteno vnitřním kuželem na pevný trn?
v tom okamžiku vám letmý (zadní, tenký) konec vřetene bude lítat o několik desetin, v tomhle případě možná o jednotky mm
když to takhle vzadu opřete hrotem, bude to celé pružit a ohýbat se
to je blbost
....
pokud by vyšlo nějaké zvětšení průměru (tvrdochrom - dobrý nápad, prášek), tak bych to udělal následovně
na soustruhu to chytit za největší průměr vřetene do paknšajby, srovnat do 0 podle toho velkého průměru
na druhém konci do lunety za nějaký použitelný nešišatý povrch
nožem opravit ten pomlácený tenký konec vřetene a udělat tam kousek 60 st. kuželové plochy pro upnutí mezi hroty
upnout to na brusce mezi hroty, vzadu za ten nově vytvořený kužel, vpředu za hranu kuželové dutiny vřetene, tam za 60 st. fazetka musí být taky z výroby
za co jiného by to upnuli
nabrousit všechny vnější nachromované nebo navařené průměry
na brusce pro vnitřní broušení to za zadní (tenký) konec chytit do paknšajby, srovnat do 0 a na druhém (tlustém) konci do lunety
nabrousit strmý kužel pro mezidesku, čelo a dutinu vřetene, tady není nutno žádný matriál přidávat, jen se to vše posune dovnitř
já si moc nedovedu představit, jak chcete brousit povrch podle dutiny
Narazit to vřeteno vnitřním kuželem na pevný trn?
v tom okamžiku vám letmý (zadní, tenký) konec vřetene bude lítat o několik desetin, v tomhle případě možná o jednotky mm
když to takhle vzadu opřete hrotem, bude to celé pružit a ohýbat se
to je blbost
....
pokud by vyšlo nějaké zvětšení průměru (tvrdochrom - dobrý nápad, prášek), tak bych to udělal následovně
na soustruhu to chytit za největší průměr vřetene do paknšajby, srovnat do 0 podle toho velkého průměru
na druhém konci do lunety za nějaký použitelný nešišatý povrch
nožem opravit ten pomlácený tenký konec vřetene a udělat tam kousek 60 st. kuželové plochy pro upnutí mezi hroty
upnout to na brusce mezi hroty, vzadu za ten nově vytvořený kužel, vpředu za hranu kuželové dutiny vřetene, tam za 60 st. fazetka musí být taky z výroby
za co jiného by to upnuli
nabrousit všechny vnější nachromované nebo navařené průměry
na brusce pro vnitřní broušení to za zadní (tenký) konec chytit do paknšajby, srovnat do 0 a na druhém (tlustém) konci do lunety
nabrousit strmý kužel pro mezidesku, čelo a dutinu vřetene, tady není nutno žádný matriál přidávat, jen se to vše posune dovnitř
Naposledy upravil(a) testone dne 12. 2. 2018, 9:18, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
nekenybz píše:podle mě první brousí vnitřní kužel pak tam dají trn a upnou mezi hroty a brousí zbytek tzn stejně by se to mělo i měřit trochu je problém v jakém stavu je vnitřní kužel a jestli má dostatečně přesný kontrolní trn
tohle je bez komentářekenybz píše:škoda že to už celé rozebral ty ložiska demontáž nepřežijí a teď už to bude stát nějaký peníz...ty hodnoty co naměřil sice nejsou nic moc ale stačilo osoustružit to čelo vřetena povolit ložiska a nechat to zaběhnout a mašina by jela
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Úprimne nevidím ďalší dôvod robiť ďalšie merania, je v takom stave že je potrebné to opraviť.
O zabehnutí valivých ložísk som teda ešte nepočul. Rozobrať som to musel, lebo po zistení radiálnej vôle predku vretena, som jemne dotiahol prednú aj zadnú maticu a dostal sa k vôli cca 0,005mm. Potom už vreteno išlo pól otáčky ľahko, pól otáčky ťažko. Prerovnať prírubu priamo na mašine, ok, ale dosadaciu plochu vretena...to sa mi veľmi nepozdáva.
S bývalým majiteľom som sa dohodol, že uhradí časť opravy.
O zabehnutí valivých ložísk som teda ešte nepočul. Rozobrať som to musel, lebo po zistení radiálnej vôle predku vretena, som jemne dotiahol prednú aj zadnú maticu a dostal sa k vôli cca 0,005mm. Potom už vreteno išlo pól otáčky ľahko, pól otáčky ťažko. Prerovnať prírubu priamo na mašine, ok, ale dosadaciu plochu vretena...to sa mi veľmi nepozdáva.
S bývalým majiteľom som sa dohodol, že uhradí časť opravy.
ještě mě napadlo něco k tomu případnému chromování
pod vrstvu tvrdochromu je to třeba taky obrousit
a) sjednotí a očistí se povrch, na případných nečistotách atd by to nedrželo
b) bude jasno jak tlustou vrstvu nanést, to je první na co by se v chromovně ptali
každá setina tloušťky nánosu se tvrdě platí
navíc čím tlustější vrstva, tím větší riziko oloupání nánosu
tzn. postup
opravit pomlácenou upínací plošku na konci vřetene viz můj předchozí příspěvek
obrousit vnější plochy, co nejméně ale do čista bez ohledu na rozměr
nachromovat (pouze funkční vnější plochy!!!) s přídavkem tak 0,05 až 0,1 mm nad konečný rozměr
obrousit vrstvu chromu na konečný rozměr
pod vrstvu tvrdochromu je to třeba taky obrousit
a) sjednotí a očistí se povrch, na případných nečistotách atd by to nedrželo
b) bude jasno jak tlustou vrstvu nanést, to je první na co by se v chromovně ptali
každá setina tloušťky nánosu se tvrdě platí
navíc čím tlustější vrstva, tím větší riziko oloupání nánosu
tzn. postup
opravit pomlácenou upínací plošku na konci vřetene viz můj předchozí příspěvek
obrousit vnější plochy, co nejméně ale do čista bez ohledu na rozměr
nachromovat (pouze funkční vnější plochy!!!) s přídavkem tak 0,05 až 0,1 mm nad konečný rozměr
obrousit vrstvu chromu na konečný rozměr
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže zmeral som ovalitu zadného konca vretena, do 0,01mm. Opäť som ho hodil na stojan a naozaj vyzerá že je "len" ohnutý koniec vretena. Snáď by to šlo vyrovnať.
Zľava sú hádzavosti na foto : 0,05; 0,02; 0,04; 0,09; 0,15; 0,07; 0,30. Myslím, že je ohnuté práve v tom zúženom priemere (červenou).
Zľava sú hádzavosti na foto : 0,05; 0,02; 0,04; 0,09; 0,15; 0,07; 0,30. Myslím, že je ohnuté práve v tom zúženom priemere (červenou).
docela bych se bál, že to při pokusu o rovnání rupne
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Při rovnání těchto věcí je dobré předehřát na popouštěcí teplotu a na lisu kontrolovat průhyb číselníkovým úchylkomětem. Dělám to tak a zatím mi nic neprasklo.
A hlavně nepospíchat při tom! Raději 10x zatlačit málo, než jednou moc.
A hlavně nepospíchat při tom! Raději 10x zatlačit málo, než jednou moc.
www.mosaznevyrobky.cz
jasněorigosch píše:Při rovnání těchto věcí je dobré předehřát na popouštěcí teplotu a na lisu kontrolovat průhyb číselníkovým úchylkomětem. Dělám to tak a zatím mi nic neprasklo.
A hlavně nepospíchat při tom! Raději 10x zatlačit málo, než jednou moc.
vycházím z toho. že většina deformace bude v tom zápichu
proto bojím bojím
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sa do toho púšťať nechcem, cez víkend sa mám ozvať užívateľovi "vitex" ktorý mi tu bol odporúčaný, vraj to už robil niekoľkokrát.
Moja úvaha v najhoršom prípade bola taká, že by som dovnútra z každej strany vložil guľatinu s čo najpresnejším vnútorným priemerom tak 0,5cm od zápichu, šupol pod lis, tlačil cez platňu s potrebným rádiusom + nahrievať. Ale verím že spomínaný pán mi to spraví.
Moja úvaha v najhoršom prípade bola taká, že by som dovnútra z každej strany vložil guľatinu s čo najpresnejším vnútorným priemerom tak 0,5cm od zápichu, šupol pod lis, tlačil cez platňu s potrebným rádiusom + nahrievať. Ale verím že spomínaný pán mi to spraví.