Problém SN 321
Nemám pár týždňov na čakanie, robota sa kopí a už ani nemám nervy veľmi. Ďalej tu nie je žiadna istota že rumun mi nepošle ešte horšie, boh vie za akú cenu. Áno to rovnanie autogénom a schladzovaním som si všimol už dávnejšie na youtube. Napr. Keith Fenner dokonca ukazuje ako na to. Lenže ako už tu bolo spomenuté, vreteno nie je zrovna najlepšie na učenie.
Pokud se při pohledu na univerálku z jejího čela točí proti směru hodinových ručiček tak logicky by se to mělo stát po pohybu páky směrem dolů. Alespoň já jsem to tak vždycky viděl. Třeba SV18RA to tak má, pohybem páky směrem nahoru vždycty na tomhle stroji soustružníci brzdili protiproudem. U nějakých jiných strojů to ale může být naopak.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
napadla mě ještě jedna možnost - vřeteno nechat obrousit tak, aby neházelo, chybějící materiál nechat nachromovat a brousit, pokud by u konce vřetena, kde je největší házení (největší úběr) by pak vrstva chromu byla velká, bylo by lze použít opravný kroužek, co dodává myslím SKF pod ložiska. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
U týchto rumunských a bulharských sústruhov to býva často naopak. Normálne je dolu, ale keď sa zoderie spojka, tak sa prehodia drôty na motore a zapína sa vreteno tou druhou, ešte funkčnou spojkou. Potom ale otáčky nesedia, v opačnom smere sa vreteno točí pomalšie, od 2. spojky (páka hore) je prevod do pomala.
Almac : Myslíš použiť IR krúžok ? Tie sú dosť hrubé na toto použitie podľa mňa. Hrúbka steny je v v zápichu do 6mm. Ak by sa ubralo príliš veľa nebola by to už príliš tenká stena ?
Takže vreteno posielam užívateľovi "vitex" na vyrovnanie.
Tak zrejme spojka už nebude v naj stave lebo odkedy som kúpil je páka smerom hore. Skúsim prehodiť smer motora a uvidím ako sa bude správať spojka.
Takže vreteno posielam užívateľovi "vitex" na vyrovnanie.
Tak zrejme spojka už nebude v naj stave lebo odkedy som kúpil je páka smerom hore. Skúsim prehodiť smer motora a uvidím ako sa bude správať spojka.
ano myslel jsem IR kroužek. Na konci vřetene je už nulový ohybový moment, tak tam by zmenšení tloušťky stěny nemělo mít takový vliv. Samozřejmě počítám se zmenšením tloušťky stěny cca 0,5mm. Já bych ten hřídel nerovnal, ohřevem budeš muset dělat pak nové tepelné zpracování - zušlechtění. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
dobrý
A sedělo nějak to měření co tu dával Palyja?
Máš nějakou představu proč to bylo ohnutý?
Pochlubíš se jak jsi to dělal a výsledkem, ideálně na videu?
díky
A sedělo nějak to měření co tu dával Palyja?
Máš nějakou představu proč to bylo ohnutý?
Pochlubíš se jak jsi to dělal a výsledkem, ideálně na videu?
díky
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipnul bych, podle tady dostupných informací ( nejvíc ohnuto vzadu, zdeformované plochy pro ložiska, poškozený konec), že někdo do vřetena zezadu strčil kus třeba kulatiny a soustruh za to při nakládání zvednul a že PAN vitex by uvnitř sondou našel možná i otisk konce toho předmětu.
Nebo tě napadá ještě jiná možnost?
Nebo tě napadá ještě jiná možnost?
Dnešní výsledek:
Hodnoty jsou napsány,v místě indikátoru je házivost 0,55mm.
Pro rovnání jsem musel vycházet z nejlépe vypadajícího průměru.Napsané hodnoty jsou házivost,ne souosost.Konec vřetene se bohužel podařil srovnat pouze o pět stovek,dále jsem měl strach aby to nedopadlo špatně.Budu muset zvolit postup,který navrhoval tuším Kenybz a začít od otvoru ve vřeteni(Mo5).Upravit redukci Mo5 tak,aby se za pomoci lunety mohl přeregulovat zadní otvor včetně sražení pro otočný hrot,přebrousit zadní průměr i se závitem,nanést povlak a znovu přebrousit.Při té příležitosti přerovnám i čelo vřetene.S ohledem na závit budu muset asi navařovat laserem.Navařovaný materiál proberu s technologem s ohledem na cenu,abych kolegu nezruinoval.Video z rovnání bohužel nebude,protože jsem se narodil jako mrzák,pouze se dvěma rukama.
Dle mého názoru bylo ohnutí způsobeno ranami kladivem ze zadní strany vřetene.To nám může sdělit pouze majitel-při demontáži matice musel obrousit konec vřetene aby ji sundal.
Jo a ještě byl ulomený jeden šroub pro přírubu,viz foto.
Hodnoty jsou napsány,v místě indikátoru je házivost 0,55mm.
Pro rovnání jsem musel vycházet z nejlépe vypadajícího průměru.Napsané hodnoty jsou házivost,ne souosost.Konec vřetene se bohužel podařil srovnat pouze o pět stovek,dále jsem měl strach aby to nedopadlo špatně.Budu muset zvolit postup,který navrhoval tuším Kenybz a začít od otvoru ve vřeteni(Mo5).Upravit redukci Mo5 tak,aby se za pomoci lunety mohl přeregulovat zadní otvor včetně sražení pro otočný hrot,přebrousit zadní průměr i se závitem,nanést povlak a znovu přebrousit.Při té příležitosti přerovnám i čelo vřetene.S ohledem na závit budu muset asi navařovat laserem.Navařovaný materiál proberu s technologem s ohledem na cenu,abych kolegu nezruinoval.Video z rovnání bohužel nebude,protože jsem se narodil jako mrzák,pouze se dvěma rukama.
Dle mého názoru bylo ohnutí způsobeno ranami kladivem ze zadní strany vřetene.To nám může sdělit pouze majitel-při demontáži matice musel obrousit konec vřetene aby ji sundal.
Jo a ještě byl ulomený jeden šroub pro přírubu,viz foto.