Josef Svoboda Olomouc V - ISO5 - odchylky
Ahoj,
nevite nekdo, zda se da tento soustruh rozebrat, tak aby se dal prestehovat po schodech 2 patra ?
Vim, ze ma cca 440kg a vcelku by sel asi tezko odnest ve dvou lidech.
Dekuji moc za vase zkusenosti s timto soustruhem.
Obrazek jsem pouzil zde z fora pro ilustraci.
nevite nekdo, zda se da tento soustruh rozebrat, tak aby se dal prestehovat po schodech 2 patra ?
Vim, ze ma cca 440kg a vcelku by sel asi tezko odnest ve dvou lidech.
Dekuji moc za vase zkusenosti s timto soustruhem.
Obrazek jsem pouzil zde z fora pro ilustraci.
Naposledy upravil(a) east dne 29. 9. 2019, 8:56, celkem upraveno 2 x.
vlastní soustruh je ke stojanu s převodovkou přišroubován pár šroubky, bez problémů to půjde rozebrat a odnosit po kusech
i převodovka je samostatná skříň v levé části stojanu
i převodovka je samostatná skříň v levé části stojanu
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Je to taková jednohubka, ale člověk musí mít respekt. Pokud by bylo dost široké a rovné schodiště, šel by spustit po fošnách a trubkách. Problém je, jak vypadají odpočívací plochy mezi patry, jestli jsou dostatečně velké na pajzrování a manipulaci a minimálně stav zábradlí, pro uvázání brzdících a jistících popruhů popřípadě vložení trámu nebo trubky napříč schodiště coby kotvící bod....
- Zdenek Valter
- Příspěvky: 5189
- Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
- Bydliště: Ústí n. L.
POMNI TÉŽ, že nosnost běžných bytovývh prostor je 300 kg na 1m čtverečný!!!east píše:Ahoj,
nevite nekdo, zda se da tento soustruh rozebrat, tak aby se dal prestehovat po schodech 2 patra ?
Vim, ze ma cca 440kg a vcelku by sel asi tezko odnest ve dvou lidech.
Dekuji moc za vase zkusenosti s timto soustruhem.
Obrazek jsem pouzil zde z fora pro ilustraci.
Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
Pokud je tam velké okno, nebo balkón. Tak pozvi auto s dlouhou rukou, nebo menší jeřáb a máš během chvilky hotovo.
Dekuji moc za radu Soustruh opravdu drzi par (4ks) sroubu 19´´.
Nemel by nekdo prosim jeste schema prevodovky, jake tam maji byt ozubeni?
Chybi mi ozubeni a mechanizmus na pace B na prevodovce a nevim jake tam ma byt ozubeni:-(
Spojka a paka A je v poradku, ale paka B ne - vyznacene cervene na obrazku.
Budu rad za cokoliv, klidne i jen za foto...
Nemel by nekdo prosim jeste schema prevodovky, jake tam maji byt ozubeni?
Chybi mi ozubeni a mechanizmus na pace B na prevodovce a nevim jake tam ma byt ozubeni:-(
Spojka a paka A je v poradku, ale paka B ne - vyznacene cervene na obrazku.
Budu rad za cokoliv, klidne i jen za foto...
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
hlavně aby tam nějaký byl
asi spíš řidší
nedělej z toho kovbojku
asi spíš řidší
nedělej z toho kovbojku
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No mě v PARAMU poradili. Ale zkus se ještě kouknout sem: http://www.converter.cz/tabulky/viskozita-engler.htm" onclick="window.open(this.href);return false; třeba z toho něco vykoumáš.
Nebo třeba tady:
Nebo třeba tady:
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
podle Salusovy tabulky by v převodovce měl být olej OL-J4. Ten se už sehnat nedá, ale místo něj údajně jde použít OL-J46.
https://www.oleje.cz/forum/olej-do-vret ... t2689.html
http://www.vytahy.com/online/nabidkovy- ... ge0024.pdf
Podle toho, co jsi sem dal za obrázek, by tam měl být olej s viskozitou 3,5 °E při 50°C, což je přibližně 25 mm2/s při 50°C, tedy o něco řídší, než OL-46. Spíš to ukazuje na OL-J32.
OL-J46 i OL-J32 jsou ale vhodné pro teploty do 60°C. To nebude při občasném použití problém, ale pokud soustruh pojede dlouho, může se olej nad tu teplotu dostat. KV46, který ti poradili, má téměř stejnou viskozitu (o něco ménší, než OL-J46), vydrží mnohem vyšší teploty, je primárně určený pro kluzná ložiska. Hlavním plusem oleje KV 46 jsou výborné protioděrové vlastnosti a vysoká únosnost, což v převodovce bude dokonale svědčit zubům. Má taky níž položený bod tekutosti, ale to tě trápit nebude, -20 asi v dílně při práci mít nebudeš KV46 by pro mně byla jednoznačná volba. Případně můžeš jít do jiného ložiskového oleje, který bude mít viskozitu kolem 46 mm2/s při 40°C.
https://www.oleje.cz/forum/olej-do-vret ... t2689.html
http://www.vytahy.com/online/nabidkovy- ... ge0024.pdf
Podle toho, co jsi sem dal za obrázek, by tam měl být olej s viskozitou 3,5 °E při 50°C, což je přibližně 25 mm2/s při 50°C, tedy o něco řídší, než OL-46. Spíš to ukazuje na OL-J32.
OL-J46 i OL-J32 jsou ale vhodné pro teploty do 60°C. To nebude při občasném použití problém, ale pokud soustruh pojede dlouho, může se olej nad tu teplotu dostat. KV46, který ti poradili, má téměř stejnou viskozitu (o něco ménší, než OL-J46), vydrží mnohem vyšší teploty, je primárně určený pro kluzná ložiska. Hlavním plusem oleje KV 46 jsou výborné protioděrové vlastnosti a vysoká únosnost, což v převodovce bude dokonale svědčit zubům. Má taky níž položený bod tekutosti, ale to tě trápit nebude, -20 asi v dílně při práci mít nebudeš KV46 by pro mně byla jednoznačná volba. Případně můžeš jít do jiného ložiskového oleje, který bude mít viskozitu kolem 46 mm2/s při 40°C.
předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K, frézka F1J2
Dekuji
Mel bych jeste jednu prosbu, u soustruhu nekdo vybral cast ozubeni z prevodovky a ozubeni spojky vlevo.
Prevodovka ma 2 paky - Paka A pro 3 rychlosti, Paka B pro 2 rychlosti. Spojka - vlevo, vpravo.
Paka A - 3 rychlosti mi je jasna, ale paku B nekdo vybral . Vim jen, ze tato paka ma 2 rychlosti.
Podle obrazku soudim, ze na hrideli 2 a 3 chybi po dvou ozubeni (na hrideli 3 - budou nejspise 2 ozubeni na pevno a na hrideli 2 budou 2 ozubeni, ktera se budou presouat pakou B) + propojeni spojky (ozubeni) vlevo s hrideli 3.
Muze mi nekdo objasnit, jak ma paka B fungovat ? Podle obrazku pakou A prerazuji 3 rychlosti na hnane hrideli, ale jak muzu pakou B pridat dalsi 2?
Vim, ze prevodovy pomer je dan pomerem frekvenci prvniho (hnaciho) a posledniho kola (hnaneho).
Na spodnim obrazku, jsem cervene znazornil, jak je propojeni ozubeni od hnaci hridele / spojky vlevo s hnanou hrideli reseno ted, nicmene se domnivam, ze propojeni hridele 3 a hridele 2 jak je ted, ze je spatne a ze propojeni hridele 3 ma byt nezavisle na tech trech ozubeni na hrideli 2 (coz muzu jednoduse vyresit tim, ze zamenim krajni kola hnane hridele a hridele 2 => z toho by mi pak vychazel posledni obrazek ).
Mel bych jeste jednu prosbu, u soustruhu nekdo vybral cast ozubeni z prevodovky a ozubeni spojky vlevo.
Prevodovka ma 2 paky - Paka A pro 3 rychlosti, Paka B pro 2 rychlosti. Spojka - vlevo, vpravo.
Paka A - 3 rychlosti mi je jasna, ale paku B nekdo vybral . Vim jen, ze tato paka ma 2 rychlosti.
Podle obrazku soudim, ze na hrideli 2 a 3 chybi po dvou ozubeni (na hrideli 3 - budou nejspise 2 ozubeni na pevno a na hrideli 2 budou 2 ozubeni, ktera se budou presouat pakou B) + propojeni spojky (ozubeni) vlevo s hrideli 3.
Muze mi nekdo objasnit, jak ma paka B fungovat ? Podle obrazku pakou A prerazuji 3 rychlosti na hnane hrideli, ale jak muzu pakou B pridat dalsi 2?
Vim, ze prevodovy pomer je dan pomerem frekvenci prvniho (hnaciho) a posledniho kola (hnaneho).
Na spodnim obrazku, jsem cervene znazornil, jak je propojeni ozubeni od hnaci hridele / spojky vlevo s hnanou hrideli reseno ted, nicmene se domnivam, ze propojeni hridele 3 a hridele 2 jak je ted, ze je spatne a ze propojeni hridele 3 ma byt nezavisle na tech trech ozubeni na hrideli 2 (coz muzu jednoduse vyresit tim, ze zamenim krajni kola hnane hridele a hridele 2 => z toho by mi pak vychazel posledni obrazek ).