Skadial nalejem olej do supportu?Jimmy píše:Do suportu bych lil něco hustého, aby ti to nekapalo po tyčích. Třeba ol-j68 nebo ol-j100. Tam ten olej není vůbec kritický.
SN 320 nastavenie a rady pre zaciatocnika
Predtym nez nalejem novy olej, chcel by som sa zbavit stareho. Z prevodovky a nortonky ho vypustim cez vypustny otvor.
Da sa este nejak dodatocne vycistit dno olejovej vane?
Tusim v navode som cital, ze sa na preplachnutie pouziva petrolej, ma zmysel teda vypustit olej, naliat petrolej, nechat 30 minut bezat stroj, potom ho znova vypustit a naliat normalny olej?
Kolko toho petroleja budem potrebovat ked olejovej naplne je cca 18 litrov?
Ma sa olej drzat v tychto kapsach? Podla farby oleja usudzujem ze asi casto meneny nebol.
Za odpoved uz teraz dakujem.
Da sa este nejak dodatocne vycistit dno olejovej vane?
Tusim v navode som cital, ze sa na preplachnutie pouziva petrolej, ma zmysel teda vypustit olej, naliat petrolej, nechat 30 minut bezat stroj, potom ho znova vypustit a naliat normalny olej?
Kolko toho petroleja budem potrebovat ked olejovej naplne je cca 18 litrov?
Ma sa olej drzat v tychto kapsach? Podla farby oleja usudzujem ze asi casto meneny nebol.
Za odpoved uz teraz dakujem.
Nezapomeň vyčistit sítka (pokud tam tedy ještě jsou). Dno olejové vany vyčistíš jen po sundání zadního dolního víka. Propláchnutím petrolejem určitě nic nepokazíš. Myslím že množství petroleje postačí takové aby čerpadlo stále dodávalo do oběhu kapalinu. Co se týká těch kapes kde se shromažďuje olej, je to zcela normální. Pokud hladina oleje za běhu stroje dosáhne nad sítka olej již vlastní gravitací stéká k ložiskům vřetene. Co nestačí protéct ložisky, pak přes plechovou vaničku stéká na ozubená kola. Ty kapsy slouží i pro usazení případných nečistot.
Pokud je to jinak ostatní mne jistě opraví.
Pokud je to jinak ostatní mne jistě opraví.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Takze sustruh mam vycisteny, konecne vidiet jeho originalnu farbu:
Namiesto sitiek mam iba valceky kt. sluzia ako prepad k loziskam.
Novy olej uz caka na pouzitie.
Na preplachnutie po starom oleji som pouzil petrolej ale namiesto toho aby olejove cerpadlo tlacilo petrolej, tak fuka don bublinky:
https://photos.app.goo.gl/ywIpK8yYj67Li1K93
Nemal by som prehodit niektore dve fazy? Podla mna sa netoci olejove cerpadlo spravnym smerom a preto sa tak sprava.
Povodny olej vypusteny a ciastocne som vycistil aj olejovu vanu.Namiesto sitiek mam iba valceky kt. sluzia ako prepad k loziskam.
Novy olej uz caka na pouzitie.
Na preplachnutie po starom oleji som pouzil petrolej ale namiesto toho aby olejove cerpadlo tlacilo petrolej, tak fuka don bublinky:
https://photos.app.goo.gl/ywIpK8yYj67Li1K93
Nemal by som prehodit niektore dve fazy? Podla mna sa netoci olejove cerpadlo spravnym smerom a preto sa tak sprava.
Jestli je to podobně jako u S28, tak čerpadlo mazání je poháněné od hlavního motoru - na něm není šipka ? Vřeteno se točí správně? Tj. pokud dáš páku spojky ze střední polohy doprava, mělo by se vřeteno točit proti směru hodinových ručiček (při pohledu na čelo univerzálky)RudoS píše:Nemal by som prehodit niektore dve fazy? Podla mna sa netoci olejove cerpadlo spravnym smerom a preto sa tak sprava.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Dakujem za radu, vymenil som 2 fazy a uz to ide ako ma. Este otazka ohladom prietoku, ako intenzivne by mal tiect olej do tych kaps pri loziskach?
Prikladam link na video kde je vidiet ako sa sprava mazanie ked som preplachoval stroj petrolejom: https://photos.app.goo.gl/546I5GIbnFGr23xp1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu druhu medenu rurku z kt. nejde skoro nic som skusal prepchat drotom ale nie velmi hlboko, nechcel som tam nieco pokazit.
Petrolej uz je vypusteny, v olejovej vani som objavil nejaky pin: zatial som ale nezistil kam patri a zopar kovovych pilin comu sa zase nedivim.
Prikladam link na video kde je vidiet ako sa sprava mazanie ked som preplachoval stroj petrolejom: https://photos.app.goo.gl/546I5GIbnFGr23xp1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tu druhu medenu rurku z kt. nejde skoro nic som skusal prepchat drotom ale nie velmi hlboko, nechcel som tam nieco pokazit.
Petrolej uz je vypusteny, v olejovej vani som objavil nejaky pin: zatial som ale nezistil kam patri a zopar kovovych pilin comu sa zase nedivim.
Zdravim Pani,
mam dalsiu otazku, tento krat ku trnu sklucovadla v koniku. Vo vybave mi totiz chyba vrtackove sklucovadlo do konika, tak som si kupil vrtackove sklucovadlo 1-10mm s kuzelom B16, dalej som si kupil trn B16-Mk3. Celkom som si dal zalezat ked som "spajal" sklucovadlo s tym trnom. Velke prekvapenie vsak prislo ked som vybral otocny hot z konika a chcel zalozit sklucovadlo. Zistil som ze v koniku nie je taky ten zub na morse kuzel (urcite to ma aj odborny nazov). Teraz otazky: Existuje nejaka redukcia do konika aby som mohol zalozit takyto trn pp. v buducnosti aj vrtaky co su zakoncene Mk3 kuzelom?
Da sa nejakym setrnym sposob vybrat trn z toho sklucovadla?
Za skoru odpoved vopred dakujem.
mam dalsiu otazku, tento krat ku trnu sklucovadla v koniku. Vo vybave mi totiz chyba vrtackove sklucovadlo do konika, tak som si kupil vrtackove sklucovadlo 1-10mm s kuzelom B16, dalej som si kupil trn B16-Mk3. Celkom som si dal zalezat ked som "spajal" sklucovadlo s tym trnom. Velke prekvapenie vsak prislo ked som vybral otocny hot z konika a chcel zalozit sklucovadlo. Zistil som ze v koniku nie je taky ten zub na morse kuzel (urcite to ma aj odborny nazov). Teraz otazky: Existuje nejaka redukcia do konika aby som mohol zalozit takyto trn pp. v buducnosti aj vrtaky co su zakoncene Mk3 kuzelom?
Da sa nejakym setrnym sposob vybrat trn z toho sklucovadla?
Za skoru odpoved vopred dakujem.
Ahoj Rudo, tvoje obavy jsou zbytečné, koncová část trnu je vyražeč a v pinolách soustruhů se do ničeho neopírá. Slouží ale na vyražení trnu z dutiny, když se zatáhne pinola zpět, tak její posuvový šroub trn sám vyrazí. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Jen k tomu mazání-zdá se mi že zadní ložisko ti jede na sucho. U toho mého SN320 olej skoro hned po zapnutí motoru zaplaví kapsy u obou ložisek, na videu v zadní kapse není vidět olej vůbec. Čerpání oleje na suportu se dá taky zkontolovat, zajedeš příčným posuvem co nejvíc dozadu a sundáš plechový kryt na rybině posuvu (4 zapuštěné M3). Pak je vidět na žlábek, který rozvádí olej po skříni. Když zapneš nějaký posuv (suport nemusí jet, stačí když se točí posuvová tyč - to je ta dolní s drážkou, né šroub ) tak by se kapsa po chvíli měla naplnit olejem. Čerpadlo se dá vyndat zvenku - je zespoda suportové skříně.
zdravim zohnal som si sustruh sn320 a az doma som prisiel na to ze nemam tu aretacnu paku na koniku s ktorou sa asi utahuje k lozi neni tam s toho celeho mechanizmu nic nevedel by mi to niekto aspon nafotit mozno by som to nejako vyrobil keby boli aj rozmery tak by bolo super pripadne ak viete kde to kupit tak rad zakupim
urobil som zaklad pod sustruh presna rovina dal som si zalezat a po osadeni sustruhu som prisiel na to ze loze neni do vodovahy musel som nohu pod konikom nadvihnut ustavovacimi srobami cca 2,5 az 3 mm mam tam aj zatahovacie srobi , neviem ci to mozem nechat tak teraz vlastne iba jeden roh lezi na gume a ostatne su mierne dostavene na sroboch , zalezi az tak na rovine loze ? alebo to mam proste pustit na tu gumenu podlozku nie som strojar tak sa v tom moc nevyznam
Máš to pěkné, ale myslím, že jsi nemusel přesnou rovinu dodržovat. Já osobně jsem to dělal tak jak je to popsáno téměř u každého soustruhu. Třeba zde výňatek z manuálu k S-28:
Já osobně bych gumu nedával vůbec. Podlít betonem a šmytec. A na vodorovnosti lože jak v podélném i příčném směru sakra záleží.
Já osobně bych gumu nedával vůbec. Podlít betonem a šmytec. A na vodorovnosti lože jak v podélném i příčném směru sakra záleží.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400