Strigon ME 250
Zdravím, tak nejprve se musí sundat páka voliče posuvů, tedy vyrazit jeden kuželový kolík. Poté vyšroubovat čtyři šroubky na přírubě voliče a sundat přírubu s popiskama. Sundat kovový talíř který tlačí na spínače voliče (zajištěn červíkem) a nakonec odpojit dráty spínačů voliče z konektorů. Po vyšroubování šesti šroubů M8 stáhnout čelo směrem k sobě Bohužel pod přírubou nic není foto níže. Problém by mohl být nejspíš v již zmiňované převodovce ve stole, schované pod tlačítky. Úplně na dně této převodovky je přestavovací válec převodů posuvů, jehož hřídelka je vlastně ta co nese páku na přestavování posuvů. Tato hřídelka je s válcem spojena kuželovým kolíčkem takže je možné že je kolíček ustřižený. Kolíček je ale poměrně silný, myslím že je to dokonce 5*28 nebo tak nějak, takže ho střihnout by asi vyžadovalo do páky posuvů spíše něčím praštit. Ale prověřil bych to asi jako první. Bohužel válec je až na dně převodovky, ale je na něj z vrchu vidět. (tak nějak vidět )
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Tak sundávat přední kryt nemá význam? Jak se dostanu do té převodovky pod tlačítky? Podle mne může být někde mimo správnou polohu ten spínací element, jak spíná motor v těch polohách, takže když je převodovka v záběru, nesepne motor a naopak.
Tak nejdříve je potřeba zjistit jestli šipka na páce ukazující na nějaký posuv, je posuv skutečně zařazen. Nastavil bych ručně horní stůl do poloviny, poté přepnul páku přestavovače posuvů na chod horního stolu a krátce zmáčknul stykač označený jako KAB nebo KAJ. Stůl se musí rozjet doprava nebo doleva podle zmáčknutého stykače. Pozor stykač může zůstat sepnutý! tak druhou ruku na hlavní vypínač nebo stopovací tlačítko Pokud nemáš stykače popsané tak bych snad mohl poslat fotku nemám původní instalaci, ale asi bych to našel.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Tak jsem se v poznávání závady dostal opět o kousek dál. Vypadá to, že všechny posuvy jsou řazeny správně, tam chyba asi nebude. Posuv stolu jde jen směrem dolů včetně rychloposuvu. U ostatních posuvů se kola ručních posuvů jen krátce pohnou ve správném směru, ale dále již posuvy nejedou. Jen posuv stolu směrem dolů, protože tomu posuvu pomáhá váha stolu. Takže to vypadá, že tam něco prokluzuje.
Tak potom bych asi nejdříve zkontroloval to pero na hřídeli motoru. Šlo by sundat kryt z motoru a otáčet vrtulí možná bude slyšet nějaký podezřelý zvuk. Bohužel to může být cokoliv. Na očesané zuby bych osobně moc nevsázel, to by měla zachránit ta kuličková spojka. Spíš si myslím, že se ukroutil nějaký spojovací kuželový kolík nebo pero. Nechci tě nijak strašit, převodovka jde snadno vyndat, ale zpět jsem jí zkoušel dávat den po dobrém a druhý den kladivem a trubkou Pokud by jsi potřeboval, tak mám asi 500 fotek celé frézy včetně vnitřku této převodovky tak můžu poslat.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Ahoj, moc díky předem za ty fotky vnitřku, určitě mi hodně pomohou a ušetří tápání ve slepých uličkách. Už je mi jasné, že bez demontáže a montáže převodovky to nepůjde, tak jsem vděčný za každou pomoc. V soukromé zprávě posílám mailovou adresu a ještě jednou vřele dík!
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Ahoj, ještě řeším dnes jeden problém. Když nasadím kliku podélného posuvu (dělící kroužek napravo) a točím, točí se jen dělící kroužek venku a hřídelka uvnitř v převodovce, která by se měla otáčet a stůl by se měl pohybovat, se netočí. Ten člen, jak do něj zapadá ozubení kliky, se volně otáčí na hřídelce, se kterou by měl být pevně spojen. Zřejmě je tam ustřižen nějaký klínek, ale nevím, jak se k němu dostat. Nevím, jak ten dělící kroužek rozdělat, nikde tam nevidím žádný montážní prvek, žádné klínky a nic takového. Přední desku jsem sundal, ale ani pod ní není nic, co by vedlo k demontáži dělícího kroužku z hřídelky. Posílám fotky v mailu.
Zdravím čirou náhodou neznáte rozměr těch kolíčků z obr.1a2? Nedostanu se teď k frézce a rád bych je měl nachystaný až tam pojedu děkuji vámPetr68 píše:Ahoj, nevím co se ti přesně protáčí tak jsem ti to nafotil. Na první fotce je kolíček, který spojuje dva základní kusy. Na druhé je kolíček, který spojuje základní kus s hřídelkou do které se zastrkává klička a na 3 a 4 fotce je samotná aretace noniusu. V aretační matici je excentrický zápich ve kterém jezdí kolíček, tedy při otáčení utahovací maticí se kolíček vysouvá ven a zevnitř tlačí na kroužek se stupnicí. Snad jsem to popsal srozumitelně
Pro chlupatý koule mistra Kápě pečený na vohni!!
Zdravím kolíčky jsou válcové (ne kuželové) 4*30mm- 1 kus, 4*15mm- 1 kus, 3*10mm- 2 kusy. To vše tedy krát tři. Některé se musí lehce dopilovat, protože výrobce většinou udává rozměr bez obloučků na koncích kolíku. Tak snad to mají všechny frézky stejné
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Zdravim. Konecne som sa po dlhej dobe dosal k prevodovke posuvov. Zial v prevodovke bola uz len emulzia a rychloposuvy nefungovali. Typoval som ze je asi pokazene hydraulicke cerpadlo lebo na privode do rozvadzaca vobec nestriekal olej. Z vrchu bolo vidiet hrdzu tak som myslel ze to asi vybrusilo zuby v tom cerpadle. Po dvoch dnoch rozoberania som na to prisiel, z ozubeneho kolesa pre nahon cerpadla vypadol kuzelovy kolik ktory bol este poisteny segerkou. Kolik som nasiel na dne prevodovky v bordeli. Vecsi problem je ze z poistnej gulickovej spojky na dne prevodovky bol vylomeny kus kovu v mieste kde je ten jej zub v zabere. Spojka je vyuzita len pri rychloposuve a tak ma napadlo, zvladla by to bez preklznutia aj na jeden zub?
Zdravím, tak to je nepříjemné, tahle kuličková spojka bohužel není jen pro rychloposuvy, ale i pro normální rychlosti Pro rychloposuvy je horní třecí spojka hned pod krytem. Já bych se asi snažil nechat rozlomený díl vyrobit. Myslím si, že pět chodů stolu by to mohlo zvládnout, ale chod celého stolu na horu
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
Ještě oprava, špatně jsem to pochopil a napsal. Spojení přes kuličky je náhon převodovky pro normální posuvy a spojení přes dva zuby je náhon třecí spojky pro rychloposuvy přes dvojité ozubené kolečko na pravé straně. Pokud je to tak a když tak mě oprav tak právě spojení přes zuby dostávají při rychloposuvech celkem zabrat.
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 25. 10. 2017, 9:18
Mám dotaz, jak se seřizuje vůle lože na ose Y ?