Demontáž pravé skříně...
Demontáž frézky F2-250 (Korea)
Demontáž pravé skříně...
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Demontáž příčného stolu...
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Díky za ohlasy
V tomto videu: https://youtu.be/hKfpvhi-Ofw jsou ty samé fotografie, jen v prezentaci. Třeba pro někoho kdo nerad kliká na fotky ...
V tomto videu: https://youtu.be/hKfpvhi-Ofw jsou ty samé fotografie, jen v prezentaci. Třeba pro někoho kdo nerad kliká na fotky ...
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Ahoj vespolek,
postupně čistím rozebrané komponenty frézky a mám problém s následujícím:
Když jsem před demontáží chtěl vypustit oleje z levé převodové skříně a z příruby posuvového motoru, nevyteklo nic, olej byl na dně. No nic, řekl jsem si.. třeba to někdo vypustil (frézka nebyla dlouho používaná). Když jsem po demontáži levé převodové skříně ale naklonil elektromotor posuvů při manipulaci s ním směrem ke svorkovnici, ze svorkovnice motoru začal vytékat olej, ne moc, ale nějaká deci tam byla. Předpokládám, že motor neběží v oleji, takže někde něco selhalo.... gufero na motoru? Ale kde a jaké..., je to opravitelné?
Setkal jste se s tím někdo?
Přikládám foto, směr šipky ukazuje odkud vytéká při naklonění olej.
J-CZ
postupně čistím rozebrané komponenty frézky a mám problém s následujícím:
Když jsem před demontáží chtěl vypustit oleje z levé převodové skříně a z příruby posuvového motoru, nevyteklo nic, olej byl na dně. No nic, řekl jsem si.. třeba to někdo vypustil (frézka nebyla dlouho používaná). Když jsem po demontáži levé převodové skříně ale naklonil elektromotor posuvů při manipulaci s ním směrem ke svorkovnici, ze svorkovnice motoru začal vytékat olej, ne moc, ale nějaká deci tam byla. Předpokládám, že motor neběží v oleji, takže někde něco selhalo.... gufero na motoru? Ale kde a jaké..., je to opravitelné?
Setkal jste se s tím někdo?
Přikládám foto, směr šipky ukazuje odkud vytéká při naklonění olej.
J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...
Nejspíš to gufero. Nenapadá mě, kudy jinudy by se tam olej dostal. U soustruhu se nám stalo, že začal vyhazovat pojistky. Po vyndání motoru taky ze svorkovnice tekl olej. Nejspíš stíkal po kabelu do svorkovnice. Buď tam nebylo těsnění nebo povolilo časem. Motor jsme rozebrali, vylili, propláchli technickým benzínem, nechali asi týden nebo 2 pořádně vysušit. Po složení opět funguje jak má.
Nevypadá to, že v tom Tvém motoru bude gufero, spíše bych to tipoval jen na filcový kroužek - to ale na 100% zjistíš až ho rozebereš. Pokud chceš motor vyčistit od zbytků oleje, stejně ho rozebrat musíš. Pak vinutí pořádně vypláchni technickým benzínem - nemusíš mít strach, benzín elektroizolační lak na vinutí nepoškodí. Pak nechat řádně vyschnout. Po částečném vyschnutí volně na vzduchu by šlo sušení zefektivnit vložením statoru motoru do trouby (teplota cca 80°). Po vysušení změřit izolační odpor.Jizera-CZ píše:Předpokládám, že motor neběží v oleji, takže někde něco selhalo.... gufero na motoru? Ale kde a jaké..., je to opravitelné?
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Je to tak .Kludne ho rozober a popreplachuj benzínom a vyfúkaj vzduchom.Nedávno som podobné riešil.
Do krytky ložiska sa možno bude dat zatočit osadenie pre úzke gufero a je pokoj.Plus daj rs-kove ložisko.
Do krytky ložiska sa možno bude dat zatočit osadenie pre úzke gufero a je pokoj.Plus daj rs-kove ložisko.
sústruh,frézka,vŕtačka
pokud na motoru neni gufero je ještě jedna možnost a to je labirintové krytí které se používá u elektrického nářadí
na hřídeli motoru uděláš na soustruhu spirálu a to v takovém směru aby při správném otáčení motoru spirála "jela" směrem ven tzn od motoru ke konci hřídele
v podstatě uděláš jakoby část závitu se stoupáním cca 1,5mm akorát jen asi do hloubky 0,3mm spirála stačí jen ta dlouhá aby mírně cca 2mm přesahovala tu litinovou krytku
na hřídeli motoru uděláš na soustruhu spirálu a to v takovém směru aby při správném otáčení motoru spirála "jela" směrem ven tzn od motoru ke konci hřídele
v podstatě uděláš jakoby část závitu se stoupáním cca 1,5mm akorát jen asi do hloubky 0,3mm spirála stačí jen ta dlouhá aby mírně cca 2mm přesahovala tu litinovou krytku
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Myslím, že spirálový labyrint jak navrhuje "Kenybz" v tomto případě nebude moc fungovat. Za prvé u elektrického nářadí se pro mazání převodů používá plastické mazivo, které v klidu stroje nemá tendenci k protékání. Což v případě frézky - pokud tedy hladina oleje je výše než spodní okraj hřídele motoru určitě v klidu stroje protékat bude. Kromě toho u frézky, kde se změna směru posuvu stolu provádí reverzací motoru ten labyrint částečně zamezí průnik oleje do motoru pouze při jednom směru otáčení, při obráceném směru otáčení, naopak bude ten těsnící šnek, jak se u el. nářadí tato součást celkem běžně užívá ten olej do motoru "nasávat". Neznám tento konkrétní typ frézky, ale pochybuji, že pro pohon stolu jsou použity spojky a motor má tedy konstantní směr otáčení. Myslím, že mnohem vhodnější je řešení co navrhoval "Miso 4x4".
Také jsem se setkal i s řešením, kdy v nejnižší části elektromotoru, většinou hned v přírubě je vyvrtán otvor, kterým olej, co vniknul do motoru vytéká ven. Myslím že ložisko **** 2RS je nejschůdnějším řešením.
Také jsem se setkal i s řešením, kdy v nejnižší části elektromotoru, většinou hned v přírubě je vyvrtán otvor, kterým olej, co vniknul do motoru vytéká ven. Myslím že ložisko **** 2RS je nejschůdnějším řešením.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Díky všem za rady.
Ještě jsem nad tím dlouho přemýšlel, a napadla mě jedna věc...
Znovu jsem se podíval na výšku olejoznaku a bylo mě to jasné. Ten motor nemusí být nějak extra izolován na průnik oleje, max. na odstřikovaný olej od částečně ponořeného ozubeného kola převodu. Výška hřídele motoru je nad hladinou výšky oleje v olejoznaku, tudíž i v náplni převodové skříně elektromotoru. Při demontáži jsem to měl zavěšené na žirafě lehce šikmo a zbytek oleje z převodové skříně nejspíš natekl mezi hřídelí motoru do svorkovnice a odtud pak ven. Kdyby byl celý celek motoru s převodovou skříní pořád v rovině, nejspíš by ani nebyl ten vytékající olej...
Každopádně teď jen části frézky nahrubo čistím , závady budu řešit při jejich zpětné montáži. Jak to dopadne dám vědět až budu mít motor rozebraný a vyčištěný
Ještě jednou díky, J-CZ
Ještě jsem nad tím dlouho přemýšlel, a napadla mě jedna věc...
Znovu jsem se podíval na výšku olejoznaku a bylo mě to jasné. Ten motor nemusí být nějak extra izolován na průnik oleje, max. na odstřikovaný olej od částečně ponořeného ozubeného kola převodu. Výška hřídele motoru je nad hladinou výšky oleje v olejoznaku, tudíž i v náplni převodové skříně elektromotoru. Při demontáži jsem to měl zavěšené na žirafě lehce šikmo a zbytek oleje z převodové skříně nejspíš natekl mezi hřídelí motoru do svorkovnice a odtud pak ven. Kdyby byl celý celek motoru s převodovou skříní pořád v rovině, nejspíš by ani nebyl ten vytékající olej...
Každopádně teď jen části frézky nahrubo čistím , závady budu řešit při jejich zpětné montáži. Jak to dopadne dám vědět až budu mít motor rozebraný a vyčištěný
Ještě jednou díky, J-CZ
Weiss D280x700, Güde GTB 16V, BAD-21S po rekonstrukci, Jihokov SVA V10 před rekonstrukcí, korejka F2-250 rozebraná do šroubku a spousta dalších potřebných krámů...