klasika - samý RELOGy - kdyby tyhle fotky byly jako první, mohlo se ušetřit to mlácení prázdné slámy, co v tomto threadu doposud bylo.rmichalbarna píše:Dodávám fotky rozvaděče.Same relatko!
Relogy jsou stále k mání (Buček, ebay.....) cena obvykle není malá, protože se ví, že ten co je chce koupit, je potřebuje a nebude se mu snadno hledat náhrada.
Pokud ta mašina stála déle jak měsíc , tak všechny relátka vytahat, pečlivě vyčistit a v přípravku otestovat - jedině pak má smysl v oživování pokračovat. Pak vyčistit patice (to se kontroluje blbě), pak proměřit všechny koncáky (taky jakmile mašina stojí, tak chytí černý mor) a pak to opatrně začít zkoušet (ty cykly). Podle mě, pokud ta mašina denně nepoběží (bude tu a tam stát), tak spolehlivost bude špatná, rána (a fakt velká) bude následovat hned za první releově koncákovou chybou). Typické pro všechny mašiny s releovou logikou, s mírnou vyjímkou pro mašiny s Ghielmetti a relátky od BrownBoweri (ty byly - jsou diametrálně spolehlivější).
Dokumentace je shodná pro všechny verze 315/400, 250 byly podobná (mašiny se liší akorát velikostí a tím, co bylo osazeno - zaplaceno), je to cca 300 stran dederonského chaosu - pro běžného kutila absolutně nezprovoznitelné a neudržitelné v chodu.
Tím netvrdím, že to zprovoznit nejde (viz doba, kdy tyhle mašiny běžně v třísměnném provozu v velkých fabrikách běhaly), ale tam byli k dispozici elektroúdržbáři, jací už nejsou a nikdy už nebudou (poslední mohykáni z nich se ještě tu a tam najdou jako důchodci).
Takže podle mě konečná - bez elektrikáře co velmi dobře zná problematiku releového řízení, neudržitelné v chodu.
Jinak ta vlastní mašina je mechanicky pěkná - mj. jako všechny tyhle mašiny z bývalého Ruhla/Auerbachu (WMW s. Fritz Heckert)