Zdravím,
Po nabourání centra jsem změřil házivost na vřeteni až 0.1mm. Je vůbec možné to nějak "vycentrovat" nebo nějak opravit? Jestli jo víte o někom kdo to dělá a cca za kolik?
předem díky za odpověď.
Házení vřetene
jak se softwaerově řeší nabourané házivé vřeteno?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
S tímhle mám bohužel zkušenosti. Pokud vřeteno hází 0,1 je prakticky nemožné na takovém stroji pracovat. Vrtat s takovým házením nejde. Frézovat taky více méně nejde, protože by se z jakékoliv frézy stal jednobřitý nástroj. Navíc bys frézoval pod úhlem. Takže SW korekce je blbost. Obecné doporučení je, aby házení nástroje bylo co nejmenší. S hoby stroji nemám praktické zkušenosti, ale pro průmyslové nasazení se obecně doporučuje házení pod 0,02 na nástroji. Pro menší průměry nástrojů, hluboké vrtání, HSC obrábění je i toto hodně.
Co se týká možné opravy tak jsi bohužel nenapsal, o jaké vřeteno se jedná. Pokud se jedná o klasické vřeteno s kovovými ložisky, leze se pokusit vřeteno srovnat poklepem (úderem) paličkou. Ale je potřeba si s tím vyhrát, málo kdy se to povede. Čím méně úderů tím lépe. V případě keramických ložisek je potřeba vyměnit ložiska, protože po takovém nárazu je patrně po ložiskách. Jsou firmy, které se zabývají repasováním vřeten. To většinou probíhá tak, že vřeteno rozeberou. Hřídel nahrubo srovnají nachromujou a následně nabrousí průměry pod ložiska upínací kužel atd... V případě že je stroj vybaven automatickou výměnou nástrojů (HSK upínání atd...) je potřeba zjistit jestli výrobce vřeten prodává opravnou sadu pro upínání. Broušením se zmenší vzdálenost mezi čelem hřídele a upínacím elementem. V případě, že se jedná o moto vřeteno, je situace ještě veselejší. Každopádně oprava většinou trvá poměrně dlouho. Moje zkušenost je taková, že repasovaná vřetena jsou podstatně horší nežli nová.
Vím, že je to pozdní odpověď, ale nedalo mi to. Omlouvám se
Co se týká možné opravy tak jsi bohužel nenapsal, o jaké vřeteno se jedná. Pokud se jedná o klasické vřeteno s kovovými ložisky, leze se pokusit vřeteno srovnat poklepem (úderem) paličkou. Ale je potřeba si s tím vyhrát, málo kdy se to povede. Čím méně úderů tím lépe. V případě keramických ložisek je potřeba vyměnit ložiska, protože po takovém nárazu je patrně po ložiskách. Jsou firmy, které se zabývají repasováním vřeten. To většinou probíhá tak, že vřeteno rozeberou. Hřídel nahrubo srovnají nachromujou a následně nabrousí průměry pod ložiska upínací kužel atd... V případě že je stroj vybaven automatickou výměnou nástrojů (HSK upínání atd...) je potřeba zjistit jestli výrobce vřeten prodává opravnou sadu pro upínání. Broušením se zmenší vzdálenost mezi čelem hřídele a upínacím elementem. V případě, že se jedná o moto vřeteno, je situace ještě veselejší. Každopádně oprava většinou trvá poměrně dlouho. Moje zkušenost je taková, že repasovaná vřetena jsou podstatně horší nežli nová.
Vím, že je to pozdní odpověď, ale nedalo mi to. Omlouvám se
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 17. 8. 2014, 1:58
Samozřejmě záleží co vše je kolizí poškozeno. Existuje možnost přebroušní kužele vřete přímo na stroji bez potřeby jeho demontáže. Tuto opravu provádí společnost Misan http://www.misan.cz" onclick="window.open(this.href);return false;. Bohužel za předpokladu poškození ložisek Vám tato oprava nic neřeší. Cena je tuším 1500Kč/hod plus cestovní náklady.
Děkuji
Šutová Kastr
http://www.kastr.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji
Šutová Kastr
http://www.kastr.cz" onclick="window.open(this.href);return false;