Ako vyhotovit zahlbenie?

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod Hisem » 19 led 2018, 09:36

Ja to nikomu nepotrebujem dávať vyrobiť tak som nepodstatne veci neuvádzal. Materiál je uvedený. Keď niekto sem niečo píše tak nech si prečíta všetky odkazy ktoré tu sú a nemusia sa riešiť veci ktoré sú nepotrebné. V tom prípade by som priložil original vykres.Nakoľko kooperovať by bolo nákladove a pre nás nezarobkove potrebujem to vyrobiť ja. Ano vykres je z pred roku 89 a kusy sa vyrábajú ako náhradné diely. Dnu je osadenie z dovodu že sa tam lisuje puzdro a tiež ma kanály a z dôvodu nie presneho nalisovania a prietok bol dodržaný robi sa tam zahlbenie.
Hisem
 
Příspěvky: 36
Registrován: 28 srp 2017, 10:29

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod prochaska » 19 led 2018, 11:05

Hisem píše:Vykres v skutocnosti je iny. Len na rychlo som to nacrtol. Tie priemery obrobku su nepodstatne k danej problematike. Problematika je ta diera fi 5 do danej hlbky so zahlbenim fi 8. Dalo by sa to nejakou specialnou technickou frezkou?


Ty rozměry i tolerance i materiál jsou celkem podstatné :-). Pokud je průměr dostatečně velký, dal by se prostrčit nějaký speciálně vyrobený zpětný záhlubník, upnout do sklíčidla a pohybem ven zahloubit. Jestli je ta trubka dostatečně krátká a tolerance rozměrů a tvaru zahloubení není nějak zvlášť přesná, dalo by se to udělat na pětiose kuželovou frézou (na dvakrát, složitě a nepřesně, ale zase v plně automatickém cyklu). A jestli je to opravdu velké, dalo by se tam zajet úhlovým nástavcem. A když toho napíšeš ještě víc, dostaneš nakonec třeba i nějaký použitelný nápad :-)
Aleš Procháska
prochaska
 
Příspěvky: 5088
Registrován: 16 črc 2006, 00:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod Hisem » 19 led 2018, 11:24

Petosku nemam. Diera fi 5 a fi 8 su skutocne. Velka diera suciastky je fi 120H7. Fi 8 je netolerova. Fi 5 je tolerovana z dovodu temovania lebo do fi 5 je dalsi kanal. Opracovat to budem na 3 osom centre alebo klasika. Zvrtat s puzdrom ktore je brondzove nemozem. Koleso sa po sustruzeni, vrtani, temovani kali a potom sa brusy. Nasledovne si to zakaznik sklada. Klbovy trn nemam a pravdepodobne by sa nezmestil. Jedina moznost pre mna je vyrobit nastroj. Na vyrobu nastrojov padlo niekolko nazorov tak tym osobam dakujem za napady.
Hisem
 
Příspěvky: 36
Registrován: 28 srp 2017, 10:29

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod prochaska » 19 led 2018, 13:11

Tak to je dost velké, to by asi šel použít takovýhle zpětný záhlubník
http://www.verko.cz/data/pdf/2018HK-0174.pdf
Aleš Procháska
prochaska
 
Příspěvky: 5088
Registrován: 16 črc 2006, 00:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod Hisem » 19 led 2018, 21:04

To je dobre riesenie. Takym niecim sa to kedysi asi aj vyrabalo. Len z tej ponuky by aj tak ziaden nevosiel lebo najmensi ma priemer 6,5 ale take nieco by bolo pre mna najvhodnejsie. Ale mozno to niekto predava v este mensom prevedeni. Vdaka za info
Hisem
 
Příspěvky: 36
Registrován: 28 srp 2017, 10:29

Reklama

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod bronek999 » 20 led 2018, 07:16

Nakoniec sa zisti ze je to nejake puzdro na bager, zahlbenie sluzi na lepsi rozvod maziva a pan konstrukter je pan s velkym P
bronek999
 
Příspěvky: 421
Registrován: 06 bře 2014, 19:50

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod Hisem » 20 led 2018, 08:39

Netusim na co to ide ale do toho kolesa ide puzdro brondzove, ktore ma tiez fi 5 a ked sa vlisuje puzdro do toho kolesa tak zahlbenie je preto keby sa tie 5-ky dobre nestretli aby priechodaziva bol dodrzany. Ano je to mazacia diera. Ale je mozne ze to na nieco take ide lebo robime aj diely pre nich ktore su z urcitostou pre LKT.
Hisem
 
Příspěvky: 36
Registrován: 28 srp 2017, 10:29

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod robokop » 20 led 2018, 08:41

LKT :lol: :lol: :lol: tak to to vsechno vysvetluje
RoBoKop
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
 
Příspěvky: 15066
Registrován: 10 črc 2006, 12:12
Bydliště: Praha

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod testone » 20 led 2018, 08:53

....
tak dej zlepšovák, že tam místo toho zahloubení uděláte na soustruhu drážku
ušetříte čas ve výrobě
ušetříte drahý nástroj
zjednodušíte montáž
zvýšíte spolehlivost - funkci neohrozí chybná montáž nebo pootočení vnitřního futra
...
+ nějaký kidy okolo a máš zlepšovák jak víno :D
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz
http://www.autopejsek.cz
testone
Sponzor fora
 
Příspěvky: 4424
Registrován: 03 pro 2010, 18:56
Bydliště: Slaný

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod milan584 » 20 led 2018, 09:19

bronek999 píše:Nakoniec sa zisti ze je to nejake puzdro na bager, zahlbenie sluzi na lepsi rozvod maziva a pan konstrukter je pan s velkym P

Přesně - jestli to je fakt Lakatoš :roll: , tak to teda je přímo smršť "konstruktérů" s velkým.....(každý dosadí sám) :mrgreen:
milan584
 
Příspěvky: 902
Registrován: 12 kvě 2009, 14:17
Bydliště: na jihu

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod robokop » 20 led 2018, 09:32

RoBoKop
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
 
Příspěvky: 15066
Registrován: 10 črc 2006, 12:12
Bydliště: Praha

Reklama

Průmyslové snímače tlaku, hustoty, teploty, průtoku a výšky hladiny.
Staňte se partnerem jednoho z předních výrobců prumyslových snímačů v Evropě
www.aplisenscz.cz Jičín, Jaselská 636, PSČ 506 01 tel. 737 423 730

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod Hisem » 20 led 2018, 09:39

Ak by sme mohli spravit zmenu a lisovalo sa to u nas ok. Nik by o nicom nevedel. Ale kedze neraz diely idu aj do nemecka tak nemozme vykonavat zmeny vo vykresovej dokumentacii. U nas je to tak ze vyrobu tych suciastok dostal niekto iny a my sme asi tretia firma ku ktorej sa toto dostane a vyrabame to za minimalnu cenu a kazdy iny na tom len zarobi aby pohol prstom. Tak u nas funguje asi 70 percent prace.
Hisem
 
Příspěvky: 36
Registrován: 28 srp 2017, 10:29

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod milan584 » 20 led 2018, 09:41

Existuje i video, údajně z konstrukce, kde to "kreslili" :mrgreen: :shock:
https://www.youtube.com/watch?v=1qNK3dQES6I
A pokud to není přímo z té konstrukce, tak matroš :roll: , tam sjížděli :roll: minimálně stejný.
milan584
 
Příspěvky: 902
Registrován: 12 kvě 2009, 14:17
Bydliště: na jihu

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod prochaska » 20 led 2018, 10:15

Hisem píše:Ak by sme mohli spravit zmenu a lisovalo sa to u nas ok. Nik by o nicom nevedel. Ale kedze neraz diely idu aj do nemecka tak nemozme vykonavat zmeny vo vykresovej dokumentacii. U nas je to tak ze vyrobu tych suciastok dostal niekto iny a my sme asi tretia firma ku ktorej sa toto dostane a vyrabame to za minimalnu cenu a kazdy iny na tom len zarobi aby pohol prstom. Tak u nas funguje asi 70 percent prace.


Přinejmenším jsou ale jasné tolerance. Zahloubení nemusí být přesně souosé s dírou, když bude odchylka od osy 45 stupňů tak to bude pořád ještě funkční a vyrobí se to snáz :D
Aleš Procháska
prochaska
 
Příspěvky: 5088
Registrován: 16 črc 2006, 00:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem

Re: Ako vyhotovit zahlbenie?

Příspěvekod vruboun » 20 led 2018, 18:22

Velmi nízkonákladově- vezmi 8 mm vrták HSS a osoustruž mu stopku až do šroubovice na průměr asi 4.7, jde to blbě, ale jde to. Pokud máte brusku na kulato, je to lepšejší udělat ten průměr na ní. Poté podbruš břity na šroubovici a prostrč vrták vyvrtanou dírkou nahoru, utáhni do hlavičky pomalu zahlub a máš hotovo. To zahloubení raději před vystružením jinak hrozí že ta kalibrovaná dírka se stane nekalibrovanou. Samosebou hojně mazat nebo chladit.
vruboun
 
Příspěvky: 313
Registrován: 25 bře 2010, 08:11

Předchozí

Zpět na CNC frézky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

smishek.com