Práce pro automotive - poptávka zkušeností

sledujte nabídky práce na https://www.strojirenstvi.cz/nabidky-prace
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1866
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

18. 10. 2016, 1:35

Ahoj lidičky,

pokud máte někdo zkušenosti z pozice živnostníka nebo jednatele firmy s nabídkami od automotive firem (automobilky apod.) a jste ochotni se podělit o tyto informace a mě poradit nebo odradit :) tak jsem ochoten za informace zaplatit.

Více prosím SZ.

Pokud je tu někde vlákno na toto téma tak prosím o odkaz, hledal jsem ale asi špatně... :(

Děkuji
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

18. 10. 2016, 4:08

Jako na přímo to nejde, ale přes prostředníka, co má příslušný glejt (ISO9000náký sračky) to jde. Například není problém si od garážníka nechat udělat kontrolní přípravek například na přístrojovou desku, když k tomu dodáme měrový protokol. Kdo to vyrobil už nějaký auditor nezkoumá.
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1866
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

18. 10. 2016, 6:22

Mě spíš zajímala zkušenost jestli vám někomu již ten prostředník nabízel kontrakt na více let?
Jak to prostě chodí s většíma kontraktama na x let dopředu, kdy člověk kupuje stroje na konkrétní práci atd.
Pokud má někdo dobrou nebo i špatnou zkušenost tak zda by byl ochoten třeba do SZ se podělit a tím poradit na co si dát pozor.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2422
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

18. 10. 2016, 6:39

My jsme spíše na straně dodavatele technologií, ale většina výrobců co si pamatuji, má zakázku / smlouvu na určitý obrat / zboží a na to si pořídí stroje.
Ve výsledku jsou to většinou drsné podmínky, cena stažená na úplné dno, ale na druhou stranu mám po splnění zakázky zaplacený strojní park připravený na další akci.
Jednoduše řečeno, na zakázce se často nevydělá ale zase dovede posunout firmu dál. Režim práce strojů 2 směny zákazník "bez zisku" a 1 směna "pro sebe" je čím dál častější.
Pochybuji že přímý dodavatel bude ochoten nějak zásadně diskutovat o celém procesu, stálo ho to hodně sil a nervů. A ve dvou větách to nedá. :)

Myslím že není už automotiv tak hrozné zaklínadlo, podobné podmínky má už hromadu jiných firem.

PS: bez zisku, neznamená zadarmo nebo ze ztrátou - platím odpisy strojů, zaměstnance, energie, atd. Není to taky úplně k zahození, když mám kšeft třeba na 2 roky jistý.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1866
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

18. 10. 2016, 7:13

Mě zřejmě čeká v následujícím roce jednání třech stran, kde jedna strana mě doporučí a přivede k jednání (zatím nevím jaké z toho bude mít výhody - nad tím mám otazník), druhá strana bude někdo za automotive (tj. strana která lecos nabízí a požaduje) a já budu třetí strana která bude muset "něco" splňovat a buď přistoupím na podmínky nebo ne.

Chtěl bych se na to připravit pokud to nějak jde :) ať už po technické a znalostní stránce nebo po té obchodní stránce.
Prostě být připraven, protože takové nabídky a kontakty asi nepřicházejí moc často.

Tak jsem to sem napsal jen ze zvědavosti, jestli už někdo absolvoval takové jednání nad nabídkami od automotive.

Nedělám si iluze - mám kolegu a ten mi jasně řekl, že automobilky si vyrobí co se jim vyplatí a ostatní dají subdodavatelům. Defakto že není co by si nebyly schopní vyrobit sami.
To chápu, ale i přes to ti subdodavatelé někdy prý uspějí.
Asi záleží hodně o lidech k čemu se upíší a jak moc riskují.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

18. 10. 2016, 7:31

automotiv je hlavně extrémně velký partner ( a to i je-li v cestě mezistupeň) který v principu nevede sklady = sklady a riziko neprodání/nestíhání termínu nese dodavatel.
pokud dojde na nesplnění dodávky, nastupuje téměř likvidační penále (... vcelku běžně jezdívá taxík s bedýnkou v ceně stokorun napříč evropou, aby díly byly včas na lince)
materiály jsou většinově přesně předepsané = výrobce je donucen kupovat od stanovené firmy za stanovené automotiv ceny.
je to dost velké riziko pro malé firmy - a není dobré udělat majoritní investici, která je závislá jen na jedné smlouvě pro automotiv.

natěšených malých firem je vždy dost, a tedy bezproblémově tě automotiv pustí k vodě a domluví si to jinde.
a mají takový zvyk, že k 1.1. pošlou nejen PF, ale běžně také srazí pár % z ceny - i s tím je třeba počítat
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
Hades
Příspěvky: 1206
Registrován: 11. 10. 2012, 10:59
Bydliště: Praha; Mimoň

18. 10. 2016, 7:48

za sebe z pohledu subdodavatele
jsou to na jednu stranu šmejdi, co ti v úterý dovezou polotovary co měly být už v pondělí hotové...
na stranu druhou platí přesně, včas a dobře...

asi jsem ti moc nepomohl, ale rozhodnutí zůstane stejně jen na tobě, jaké si vyjednáš podmínky.
Tady je jakákoliv rada ne k nezaplacení, ale k ničemu

Držím palce

p.s.
a jak píše "chb"
klidně tě hodí přez palubu, když to není včas....
protstě, jsou to šmejdi...
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1866
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

18. 10. 2016, 8:09

Já děkuju i za takovéto příspěvky - to je vlastně to co potřebuju... psychicky se na to připravit abych věděl do čeho jdu. (teda pokud bude ta šance a rozhodl bych se pro)
Zhruba si to dovedu představit když to tak popisuješ, dělal jsem u subdodavatele Panasonicu a asi to je podobný.

Co jsem tak pochopil tak bych asi spadal pod nějaký "holding" nebo "cech" nebo jak to nazvat - jako jedna z provozoven, takže by se asi nějaká rizika snížila, i když předpokládám že s tím i výnosy.
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

18. 10. 2016, 9:24

Asi bych si to hodně rozmyslel ,rozhodně nemůžeš dělat na těch křapkách co máš ,ale budeš muset do novejch mašin (pokud dostaneš úvěr).Tak abys majetek pokud nějakej máš na někoho napsal ,protože když něco neklapne tak budeš potřebovat trvalej pobyt na adrese radnice.Vím o ing co pdepsal smlouvu na výrobu automatu a byl rád když přišel jenom o auto a zbytek pomoh brácha Můj dobrej kámoš koupil dvouvřeteno GILDEMAISTER a půl roku před koncem lízačky s ním ukončili spolupráci protože nepřistoupil na snížení ceny ,pak sral hodně po tenku ,ale přežil.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1866
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

18. 10. 2016, 9:46

fmodel píše:Asi bych si to hodně rozmyslel ,rozhodně nemůžeš dělat na těch křapkách co máš ,ale budeš muset do novejch mašin (pokud dostaneš úvěr).Tak abys majetek pokud nějakej máš na někoho napsal ,protože když něco neklapne tak budeš potřebovat trvalej pobyt na adrese radnice.Vím o ing co pdepsal smlouvu na výrobu automatu a byl rád když přišel jenom o auto a zbytek pomoh brácha Můj dobrej kámoš koupil dvouvřeteno GILDEMAISTER a půl roku před koncem lízačky s ním ukončili spolupráci protože nepřistoupil na snížení ceny ,pak sral hodně po tenku ,ale přežil.
Rozumím...

Mimochodem ty "křapky" co mám až zmodernizuju tak nás ještě přežijou :) ale na tohle bych musel asi koupit nový to souhlasím... 8)
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

18. 10. 2016, 9:53

Teda jsem myslel, že přímo pro automobilky nikdo bez setsakra drahého certifikátu ISO9001 dělat nemůže. A ono to jde?
Uživatelský avatar
martasg1
Sponzor fora
Příspěvky: 1866
Registrován: 17. 12. 2010, 3:42

18. 10. 2016, 9:57

Nevím? :)
nejlepší kamarádi: HSC Schaublin, chat GPT 3.5
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4882
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

18. 10. 2016, 10:01

bobik píše:Teda jsem myslel, že přímo pro automobilky nikdo bez setsakra drahého certifikátu ISO9001 dělat nemůže. A ono to jde?
Na to jsou právě ti prostředníci :wink:

Asi jako když vyhraje Skanska zakázku, a dílo zhotovuje parta ukrajinců.

Tak se dělá byznys, ten poslední šmudla co to celý udělá má ze všeho akorát drobenku..
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
doncarlos
Příspěvky: 760
Registrován: 9. 1. 2008, 9:49

18. 10. 2016, 11:44

Budeš stát proti bezohledné právní mašinérii a na 90% skončíš pod mostem, to jsou moje zkušenosti.
Na mém předchozím pracovišti se dělaly polotovary pro automotive, neustálý tlak na ceny a postihy
za libovolný problém dostaly firmu až na dno, přišel nový majitel a vycouval z toho, dokonce poslal
i výrobní linky na hromadnou výrobu do šrotu a dělali jsme pak jen speciální kusovky nebo malé fajnové
série, tam byl vejvar úplně jinde a majitel to uměl sehnat. Když na mým současným pracovišti bylo
míň práce a ředitel chtěl zaplnit dílnu, tak jsme byli na jednání v jedný velký firmě - ne přímo
auto, ale podobný - ale když slyšel podmínky, tak ochladl. Bokem jsme se taky dozvěděli,
že tam už vyhořelo několik firem, který tam dodávali po sankcích v podstatě zadarmo.
Sebevražda třeba provazem je přeci tak jednoduchá, proč napřed ještě nakupovat stroje ?
chb
Příspěvky: 3802
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

19. 10. 2016, 9:10

ISO stále platí, firma musí mít platný audit, další "provozní" audity si namátkově dělá přímo mezifirma nebo i koncový zákazník. I s důrazem, že chtějí vidět "skutečného výrobce"
Je ale i pravda, že pokud nabídnu cenu nižšší než čína, že ten audit není najednou tak důležitý - až natolik se to už pokřivilo.

Na druhou stranu - malinký mikrospínač, plast, kousek kovu, kousek drátku, zalití pro těsnost - řekněme 3-4 operace ve 3-4 východních zemích EU.
A po roce dvou se auto při zimní dovolené orosí, mikrospínač navlhne ... a auto nenastartujete. -> odtah do servisu, oprava, svolávací akce po celém světě ...
no a nyní otázka - kdopak tu atrakci asi zaplatí ? No, zaplatí ji pojišťovna -> Vaše pojišťovna ... kolik si myslíte, že budete platit roční pojistné pro trochu jistoty ?

Při tom jednání se zeptej i na toto - zda ty dodávky pojistí mezistupeň - nebo musíte vy

Mercedes si účtuje při zaviněném zastavení linky 300 tis € / hod
kolik může stát svolávací akce netuším ...
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Odpovědět

Zpět na „Prace“