diody na motoru
Mám dotaz. Postavil jsem driver pro unipolar.KM s L297 a FET IRLZ44 již při proudu kolem 1A tranzistory
velmi hřejí .osciloskopem jsem zjistil že na motoru jsou velké napětove spičky .Nevíte jestli by pomohly
diody přímo na svorkách motoru v závěrném směru na omezení špiček a jak se toto může projevit na chodu
motoru ?
velmi hřejí .osciloskopem jsem zjistil že na motoru jsou velké napětove spičky .Nevíte jestli by pomohly
diody přímo na svorkách motoru v závěrném směru na omezení špiček a jak se toto může projevit na chodu
motoru ?
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
A nemáš ty diody na plošňáku u tranzistorů?Já bych se neptal a rovnou bych ty diody zkusil -nejlíp nějaký rychlý
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Trandaky sa ohrievaju pre velky prud, nie pre velke napatie. Skus radsej skontrolovat, ci tranzistor je naplno otvoreny ked ma byt. Inym slovom zmeraj ubytok napatia pri otvorenom tranzistore. Takisto moze byt problem s pomalymi tranzistormi, resp. krakym dead-time.
Tohle je věštění z křišťálové koule. Hoď sem schema. Příčin může být několik desítek. Záchytné diody je lelší dát na desku než k motorům (odchytávají pai i naindukovaný bordel na vedení k motorům). To, že máš poddimenzovaný budič bývá nejčastější problém těhle konstrukcí s FETy na konci. Nestačí jen aby tranzistor otevřel, ale hlavně aby to udělal dostatečně rychle a hlavně aby ho v tom můstku dokázal rychle zavřít. Tohle se podceňuje nejvíc a výsledkem je, že hořej 20A tranzistory v můstku, který budí 2A motor.
SABLE-2015
muj driver je téměř shodný s tímto http://pminmo.com/l297unipolar/schematic.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu jsem experimentoval a zjistilo se,že problém žhavých tranzistorů není otázkou
velikosti proudu,ale druhem zátěže.
po připojení žárovky24V/60W(pouze činná zátěž) se dá proud regulovat plynule a i při proudu 2A jsou FETY
studené a na výstupu je obdelníkový průběh bez jakýchkoliv zákmitů.
Připojím li cívku tak regulace proudu není plynulá a Fety neúnosně topí už při proudu okolo 0,5A
a průběh napětí na výstupu je nedefinovatelný(úplný paskvil)
Trochu jsem experimentoval a zjistilo se,že problém žhavých tranzistorů není otázkou
velikosti proudu,ale druhem zátěže.
po připojení žárovky24V/60W(pouze činná zátěž) se dá proud regulovat plynule a i při proudu 2A jsou FETY
studené a na výstupu je obdelníkový průběh bez jakýchkoliv zákmitů.
Připojím li cívku tak regulace proudu není plynulá a Fety neúnosně topí už při proudu okolo 0,5A
a průběh napětí na výstupu je nedefinovatelný(úplný paskvil)
A nekmitá ti to trochu ? Záchytné diody jsou v těch tranzistorech, v tom problém nebude. Na první pohled v tom schématu chybějí blokovací kondenzátory u pouzder tý logiky. Zejména ta HC08 jede dost na hranici svých možností. Ty FETy mají kapacitu gate v řádech nF a musejí ze vždy najednou 2 spínat a 2 vypínat.
SABLE-2015
Napajeci napeti logiky mam blokované kond 100n těsně u pouzder tam chyba není.V tranzistorech jsou sice diody
ale ty asi neřeší potlačení napětovych špiček na cívce motoru.Toto by spíše řešily diody zapojené v záverném směru mezi
výstup driveru a +napájení motoru(společné vývody cívek) ale nevím jak se to bude chovat z hlediska chodu motoru protože
když tranzistor vypne tak přes ty diody a cívky KM teče vlivem indukce proud v opačném směru a tím bude ovlivnovat rotor
KM.na tohle forum jsem natrefil teprve nedávno takže nevím jestli se tento problém již někde neřešil,ale v schematech
které mám nikde cívky motoru diodou blokované nejsou.
ale ty asi neřeší potlačení napětovych špiček na cívce motoru.Toto by spíše řešily diody zapojené v záverném směru mezi
výstup driveru a +napájení motoru(společné vývody cívek) ale nevím jak se to bude chovat z hlediska chodu motoru protože
když tranzistor vypne tak přes ty diody a cívky KM teče vlivem indukce proud v opačném směru a tím bude ovlivnovat rotor
KM.na tohle forum jsem natrefil teprve nedávno takže nevím jestli se tento problém již někde neřešil,ale v schematech
které mám nikde cívky motoru diodou blokované nejsou.
A čo motor ? ten nie je horúci ?
Nemáš CNC - nič neznamenáš.
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
30.01.10 pokusne spustené CNC. Neviem, ako som mohol doteraz bez neho žiť. ><((((º>
http://www.fishpol.sk
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Sra.jos- zkusil si ty diody antiparalelně k tranzistorům-ideálně nějaký rychlý schottky? Ono je totiž možný,že jak připojíš vetší motor(=větší indukčnost) ,tak se ti tam naindukuje větší napětí ,což jednak ohřejvá diody v tranzistorech jednak to může rušit ty ovládací obvody a celej driver může zakmitávat= hřejou koncáky-a to už je pak alchymie .A máš důsledně blokovaný napájení integráčů?Zkus to oměřit osciloskopem.Přeju ať se zdaří.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub