Zkus se kouknout na tento katalog: http://www.microcon.cz/pdf2015/motorySX.pdf při jakých podmínkách je uváděn statický (jmenovitý) moment motoruOompaLoompa píše:Tak tu sa asi nezhodneme ja som mal vždy zato, že pri polohe, kde je pól rotora v línii s pólom statora, je budená len JEDNA FÁZA (nie cievka - tých je pri bipolárnom prevedení na jednu fázu minimálne 2ks), a pri polohe v medzikroku (teda tam, kde žiadny z pólov rotora nie je v línii so žiadnym pólom statora) sú budené minimálne DVE FÁZY, s fázovým posunom zodpovedajúcim požadovanej polohe v medzikroku.
Proč si myslíš že bude silnější moment při buzení jen jedné fáze místo buzení obou dvou fází ?
Proč si myslíš že driver AC serva bude pouze tupě přidávat proud místo toho, aby natočil vektor magnetického pole statoru kolmo na vektor mag. pole rotoru kde má největší sílu ? (tedy Vektorové řízení / FOC). Proč by to samé u řízení KM mělo být neefektivní nebo diskutabilní ?OompaLoompa píše:Ako už Pascal stihol poznamenať - v prípade bežných KM je tomu tak, ako som napísal.
V prípade EasyServo operuje tým, že driver na udržanie pozície v medzikroku využíva fázový overdrive (bez možnosti nadprúdu), čo mu oproti klasickým KM v týchto špecifických prípadoch poskytuje výhodu. Ak to je pravda, tak sa s tým moc nedá nesúhlasiť, no treba podotknúť, že efektivita takéhoto riešenia je z viacerých dôvodov prinajmenšom diskutabilná, a veľmi závislá na kvalite použitých algorytmov a frekvencie/latencie regulačnej smyčky. Obávam sa, že na ideálnu doreguláciu tam týmto spôsobom jednoducho nie je k dispozícii dosť "šťavy". Firmwér EasyServo som zatiaľ neštudoval, tak k tomu sa neviem bližšie vyjadriť
Na jedné straně popisuješ drivery které mají zpetnou vazbu jak od polohy rotoru tak polohy osy z pravítka a tyhle základní principy si představit nedokážeš ? Nebo jsi prostě jen tak strašně zaujatej proti těm Easy Servo pohonům (o kterých tu nikdo netvrdí že jsou srovnatelné s AC servem) ?