Náhrada za servo CSMT-04BRT1ANT3

gogin
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 4. 2010, 7:33
Bydliště: Zvíkov
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 7:47

Tak mašina už maká. Dorazil jiný sice použitý ale funkční motor aliexpressu.

Co se dá udělat v případě velké nouze ;) :
Nějak se v poslední době daří a v neděli lehla ta samá mašina jinde. Odešel HDD v PC a vzalo to sebou driver, nějaký bezpečnostní obvod, který připíná výkonovou šťávu k driverům a obvod co sepne ventil přívodu vzduchu. Drivery jsme nějaký měli, vše AB, ale přímo ten samý ne. 100W, 400W a potřebovali jsme 200W. Složili jsme z vadný 200W, kde jsme vzali logiku(řídící část) a ze 400W s defautlním nastavením, který na pozici nešel z důvodu problému komunikace s enkodérem motoru jsme vzali výkonovou část (obvod zdroje a IGBT modul). Složený driver v této konfiguraci šlape jak hodinky :-). Samozřejmě všechny drivery jsou stejné značky AB a stejné série jinak to není možné provést a i tohle je celkem sázka do loterie. Je to dočasné řešení. Takže mašina se nám už "zhoumuje" ale musím držet sepnutý stykač prstem ;) . Snad se zítra zadaří dořešit(dobastlit) zbytek "zaražená sirka v manuálním ovladači stykače, žeby ;) " .

Tedy mě přibyli nějaké mrtvolky na hraní. Drivery, které jsou v háji na výkonové straně mají IGBT moduly OK. Převážně jsou v háji obvody zdroje pro napájení logiky atp. vysušený kondezátory.....atd. Takže dám snad nějaký dohromady a vycheckuju tu seriovou komunikaci s tím enkodérem.

to luboš:
nabídku jsem předal v práci čekám na vyjádření/schválení
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 7:51

a tohle mel oddelat hdd?
to se mi nechce verit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
gogin
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 4. 2010, 7:33
Bydliště: Zvíkov
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 8:00

Já jsem přišel už z části rozebrané mašině a toto mě bylo sděleno(v neděli jsem nebyl dostupný). Co se přesně dělo jsem už nevypátral. Vím jedno, je to už postarší kousek. Byla to otázka času co se tam po***re dříve. Postupně z operátorů lezli informace o závadách, které odstraňovali pouhým restartem mašiny ale informace dále předány nebyli. Osobně mám 2 varianty. Ochranný obvod při startu mašiny spouští nejdříve PC současně s 24V zdrojem a později připíná 230V do ostatních částí stroje. Jestliže toto selhalo a z nějakého důvodu to zacvakalo........mohli se dít pěkný věci. Nebo odešel jako první ten driver pak zahaproval ten ochranný obvod a šlo to do kytek to snad doluštím zítra.
Naposledy upravil(a) gogin dne 19. 12. 2016, 8:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 8:03

fakt je ze opaleny kontakt umi pekne zasrset
a spinane zdroje takovehle kolisani napeti na vstupu moc nemuseji
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
gogin
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 4. 2010, 7:33
Bydliště: Zvíkov
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 8:10

Přesně tak. Ten obvod je dělaný ze 2ks Omron safety relay a to asi tohle http://www.newark.com/omron-sti/g9s-301 ... /dp/38B586" onclick="window.open(this.href);return false; přesný typ nevím ale nějak takhle to vypadá a potom je tam ještě asi tohle. Opět si nejsem 100% jistý typem poznámky jsem si nechal v práci https://plc-warehouse.com/omron-g9s-2002" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 8:19

oni prez tyhle relatka tahavaj treba i vsechny solenoidy pro hydrauliku atd
proste ovladacky vseho co se hybe a to dela v souctu docela proud
ty solenoidy maji obcas zkraty ....

ty relatka uvnitr dostavaj celkem pokourit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
gogin
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 4. 2010, 7:33
Bydliště: Zvíkov
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 8:28

jj, má to několik okruhů. Já musím projít všechny koncáky u dveří, limitní spínače a já nevím co všechno. Jakmile se všechno splní sepne relé uvnitř toho "blackboxu" a sepne ventil přívodu vzduchu (ten musim taky zkontrolovat) a připne štávu k driverům + něco dalšího co zatím nevím co. Jenže opět problém. "Blackboxy" nejsou rychle k sehnání. Takže to dopadne tak, že to budu kuchat a budu měnit ty relata uvnitř. Nebo klema do který se mě upřímně moc nechce.
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

19. 12. 2016, 8:51

To jsem teda zvědavej, na co příjdeš.
Spojitost mezi HDD a napájeném pneuventilu mi teda fakt dost uniká.
To snad jedině že by za jízdy vyskákaly z disku plotny roztočené na 7200 RPM a domlátily ten zbytek elektroniky ;-)
I kdyby náhodou PC zdroji vadilo sršení na vstupu (což slušnému zdroji moc nevadí), tak prostě nenahodí nebo shodí PowerGood a disky nenajedou, nebo pokud jedou, tak se vypnou.
Řekl bych, že to zapojení by zasloužilo důkladnou kontrolu a zamyšlení-se, jestli to vůbec má hlavu a patu.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22385
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 8:55

slusnejm zdrojum to neva
ale driv se delali osizene kondiky a tam to byla skoro jistotka
s vyschlejma kondikama po letech to muze byt znovu skoro jistota

ale proc by odesel ten ventil to mi unika
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
gogin
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 4. 2010, 7:33
Bydliště: Zvíkov
Kontaktovat uživatele:

19. 12. 2016, 9:37

Spojitost mezi HDD a napájeném pneuventilu mi teda fakt dost uniká.
To snad jedině že by za jízdy vyskákaly z disku plotny roztočené na 7200 RPM a domlátily ten zbytek elektroniky ;-)
:lol: :lol: :lol:

Jo to máš pravdu. Taky jsem nad tím v duchu kroutil hlavou když mě to říkali. Jak jsem psal bylo tam toho za ty léta více a jen se to prostě sešlo nebo něco spustilo posloupnost umírání částí stroje. Snad zjistím příčinu ale taky ji nemusím vůbec objevit. Netvrdím, že ten ventil je v háji. Jen prostě nesepne a nepustí vzduch dovnitř mašiny. Zatím jsem ho neměřil nezkoušel netestoval. Dokumentaci máme k podobném lepšímu modelu a jaksi 100% nesedí. Dost věcí hledám po drátech. Od ventilu jde kabel a vstupuje do rámu a zatím nevím kde vystupuje a kam je zapojen. Sice je všechno značené ale shodu značení v "rozvaděči" a u ventilu jsem zatím nenašel a u toho jsme skončili. Za celý den jsme toho měli plný kecky. Jen jsem si to dal do souvislosti s tím safety relay, protože to mě 100% připíná šťávu ke všem driverům + další věci a zřejmě tam patří i ten ventil. Jistý si tím nejsem. Více snad zítra.
gogin
Příspěvky: 41
Registrován: 18. 4. 2010, 7:33
Bydliště: Zvíkov
Kontaktovat uživatele:

20. 12. 2016, 4:41

Mašina jede. Byla to taková ptákovina, že je to do nebe volající. Jedna malá doplňující I/O deska, která je spojena s druhým safety relé měla vakl v napájecím konektoru, na desce bylo nižší napětí než 24V proud zřejmě postačil na funkčnost-> konektor byl uvolněn z DPS -> stačilo připájet -> začlo prý po pár letech opět svítit tlačítko na ovládacím panelu, které funguje zároveň jako kontrolka stavů. No a dveřní kontakt operátora nebyl sepnutý -> nebyly zavřeny dveře ;) . Jenže vtip je v tom, že ty dveře neměli před úmrtím na funčkní stav stroje vliv, protože to souvisí s tou I/O deskou kde byl vakl v napájecím konektoru. I/O deska simulovala dveřní kontakt sepnutý->nechá se to v SW PC nastavit jsem se posléze dozvěděl. Protože mašina najížděla z nové instalace nikoli zálohy tak ta I/O deska nesimulovala dříve nastavený sepnutý dveřní spínač=> nebyl uzavřen hlídací vstup druhého safety relé => relé neseplo.

Proč ale odešel ten driver nevím. Měl už své naběháno, kondenzátory nafouklé. Odešel zřejmě stářím.
Odpovědět

Zpět na „Servomotory“