Opracovanie linearneho vedenia

michal.c
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 7. 2014, 9:29

16. 7. 2015, 5:51

Zdravim. Chcel by som sa spytat ci uz niekto opracovaval linearne vedenia - kolajnice aj voziky. Konkretnejsie sa jedna o THK rada 15. Potreboval by som zmensit vysku kolajnice - da sa niecim frezovat alebo? A potreboval by som spravit atyp diery do vozika - cize vrtanie dier + rezanie zavitu. Posledna vec co ma zaujima len zo zvedavosti. Da sa kolajnica linearneho vedenia zvarat?
Vedenie nieje urcene pre preciznu aplikaciu.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 7. 2015, 5:55

ne ne ne a ne
jestli mas tyhle pozadavky tak jsi konstrukter na baterky
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
bronek999
Příspěvky: 521
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

16. 7. 2015, 6:30

Ked je kolajnica vysoka tak ju treba zapustit nizsie. A otvorom na voziku prisposobit zvysok konstrukcie.
Chces nieco podobne ako tyc priemeru 20mm a na konci vyrezat zavit M24.

PS : Kolajnice sa zvarat daju. Aj lepit aj spajkovat. Kedysi sa kolajnice nitovali, tiez je to riesenie.
Aj nosne prvky pod kolajnicami sa daju zvarat, skrutkovat a ide to trosku lepsie ako s kolajnicami.
echt
Příspěvky: 751
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

16. 7. 2015, 8:15

- kolejnice jsou většinou povrchově kalené s houževnatým jádrem, frézovat to patřičným nástrojem jde ... ale to nic nemění na tom, že je to totální nesmysl :?:
- stejně tak konstrukce vozíků je optimálně navržena - když do ní uděláš nějaký zásah v podobě děr ... tak snížíš tuhost, zatižitelnost, rozhodíš geometrii vozíku + ti to ve finále v tom zeslabeném místě praskne = nesmysl č.2
michal.c
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 7. 2014, 9:29

16. 7. 2015, 8:33

Robokop, niesom ziaden konstrukter len sa snazim naist vychodisko z jednej situacie. Viem ze som na CNC fore a preto si tu kazdy pod pojmom linearne vedenie predstavi jeho pouzitie len na CNC masine.
ALE :
Jedna sa o bicykel - takze tu prosim nerieste klasicke veci tuhost/presnost atd.

Problem je ze povodne vedenie ma volu, cize ho chcem nahradit novym. Cena origo od vyrobcu bicykla je dokopy cca 600e. Linearne vedenie pre vyrobcu robi THK. Hovoril som osobne na SK zastupenim THK s jednym panom a ten mi povedal ze sa jedna o uplny atyp. Vyrobit mi to vedia, cena je dajme tomu tiez prijatelna (cca300e) ale doba dodania 4-6 tyzdnov co je zas neprijatelne pre mna. Ponukol mi alternativu - standartna 15tkova slim rada ktora ma rovnake vonkajsie rozmery ale su tam nutne upravy (cena cca 100e a dodanie 2-3dni). Preto som sem dat tento dotaz.

Skuste teda znova prosim odpovedat ci je podla vas mozna nejaka uprava linearneho vedenia ked som trocha priblizil situaciu. Obrazky povedia viac :

Obrázek
Obrázek
echt
Příspěvky: 751
Registrován: 21. 5. 2013, 8:58
Bydliště: vysočina

16. 7. 2015, 9:04

tak ted už to dává smysl
- vidím zespoda odlehčenou klasickou kolejnici v provedení uchycení závity zespoda - to problém vyrobit nebude
- k tomu jsou 2 vozíky které mají zřejmě uprostřed vozíků udělané 2 extra závity - to by se muselo asi vyzkoušet, jak moc je o tvrdé, zda by to zvládnul TK vrták či TK fréza + strojní závitník určený pro tvrdší materiály
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 7. 2015, 9:36

no tak ted uz to chapu
kdyby jsi napsal hned ze to je nahradni dil na kolo a jak je to s tim dilem ze je zakazkovy tak to bylo hned jasne

tyhle kolejnice paklize to neni podradna cinska kvalita tak jsou tak tvrde ze to mas problem riznout flexou
takze nejake obrabeni te vyjde jen za nastroj cca za pul ceny noveho originalniho dilu ne li cely
a to jsi jen u kolejnice co jeste s voziky

ty upravy se delaji pri vyrobe pred zakalenim
pozdeji to muze byt prakticky nemozne

byt tebou tak si koupim original nahradni dil nez vyhodit podstatne vic za nejiste pokusy
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

16. 7. 2015, 9:38

obrobit to určitě pujde frezou na kalené materialy. frezoval jsem už parkrát kalené do 64hrc. tohle asi nebude tvrdší. mělo by to jít .
Robe neblbni, kolejnice řežu doma s kotoučovou pílov na kov. Zuby to má platkové a brnkačka.... to frezovani taky pujde. pokud to nemá byt přesne na setiny tak to udělá vpoho.
michal.c
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 7. 2014, 9:29

16. 7. 2015, 9:46

Tak dakujem za reakcie. Dnes som kupil jedno pouzite vedenie thk, dam ho chalanom do dielne "na pokusy". Podla toho sa rozhodnem co dalej. Samozrejme by som najradsej kupil origo diely ale problem je stale dodacia doba. A kedze je teraz "sezona" kludne vyskusam aj nejaku sialenu alternativu. Potrebujem zobrat z vysky kolajnice 2mm a do vozika vyvrtat spominane dve diery v pozdlznej ose + zavity m6.
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

16. 7. 2015, 9:47

ještě jedna věc, pokud ti jde jenom o vuli tak bych neřešil na tohle vyměnu kolejnic a vozíku. vyměnil bych jenom kuličky a hotovo. pouvažuj nad tím. dělá se to běžně. a vyjde tě to par kaček.
pokud máš doma mikrometr změr kuličky v jakem jsou stavu a budeš mit jasno...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22396
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 7. 2015, 9:48

kvako neni kolejnice jako kolejnice ver mi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

16. 7. 2015, 9:53

to ja vím, upravoval jsem na zakazku 120 kolejnic od thk. origoš značkové.. je to jenom o nastrojích. tady kolega si asi nebude kupovat TGS frezy na kalené mat . to je mmi jasné . ale pokud má někoho kdo mu to udělá tak by to podle mě šlo..
otazka je jestli se to vyplatí...
skusil bych ty kuličky...nejlevnější řešení pokud to není vylagrované totálně
michal.c
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 7. 2014, 9:29

16. 7. 2015, 9:55

Gulicky som uz skusal vymenit. To bola prva vec co ma napadla. Problem je ze vedenie pracuje v strasnych podmienkach - voda/blato/prach. Poskodena je uz aj kolajnica. Nove gulicky sa spravali nasledovne : na jednej casti kolajnice bola stale vola a na dalsej polovici vozik siel s brutalny predpatim.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

16. 7. 2015, 9:57

to odlehčení není problém ,je to jen o nástroji teda i o ceně .To vrtání taky ,ale nevím jak se závitem přesněji jak na tom bude jádro tady je kousek pro představu http://katalog.mav.cz/detail.php?id=16123" onclick="window.open(this.href);return false; tím by ten závit mohl jít
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

16. 7. 2015, 10:00

pokud budeš brát 2mm tak to nech přebrousit a pod tím už to bude houževnaté a půjde to obrábět i běžným tvrdokovovým nástrojem..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „lineárni vedení“