Hliníkové lineární vedení

Budulínek
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 2. 2015, 9:28

19. 1. 2016, 2:54

Zdravím,
do práce nám přišel nový katalog od PK servisu s celkem zajímavými cenami. Na webu nemají ceny, asi to nabízí "podle ksichtu". Takže jen pro zajímavost.
Vedení vychází asi tak o 40% levnější než klasické kolejnice.
http://www.pkservis.com/data/web/upload ... 014-en.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Budulínek dne 19. 1. 2016, 6:48, celkem upraveno 1 x.
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

19. 1. 2016, 3:01

Hmm, zajímavý.
Jen by mne zajímalo o o kolik bude nižší životnost tohoto vedení oproti klasickému :? Abych někde neušetřil 40% ale nemusel to měnit každý druhý rok.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
Budulínek
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 2. 2015, 9:28

19. 1. 2016, 6:43

No na kolejnici jsou nalisovaný kalený žlábky ve kterejch běhaj kuličky, ale ve vozíku jsou jen dvě řady kuliček, který jsou ale o dost větší než u normálu. Nabízej to ve třech variantách předpětí. V českym katalogu píšou že to je určený pro méně náročný aplikace. Kdyžtak zkusim pozjistit konkrétní ceny.
michal.c
Příspěvky: 23
Registrován: 17. 7. 2014, 9:29

19. 1. 2016, 9:22

Toto by ma velmi zaujimalo. Najme cena. Naposledy som platil za thk neskutocne peniaze.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2016, 12:16

tohle mi napovida to ze vyrobni cena te klasicke kolejnice bude asi neskutecne nizka kdyz se vyplati delat takovouhle opicarnu aby se usetrilo za ocel a nahradilo se to hlinikem
jinak si to nedokazu vysvetlit
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Budulínek
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 2. 2015, 9:28

20. 1. 2016, 5:34

Ceník kterej nadhodily mýmu šéfovi sem dám zítra, ale jinak budou mít ceny asi podle ksichtu :) Co jsem zatím zjistil tak ta firma co to vyrábí by měla bejt nějaká odnož Bosche.
Uživatelský avatar
R - stick
Site Admin
Příspěvky: 826
Registrován: 9. 6. 2007, 3:45
Bydliště: Vysoké Studnice 70 58821 Velký Beranov
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2016, 7:40

Já mám zkušenost s hliníkovým vedením s ocelovými lištami na truhlářské pile - je tam takto dělaný stůl a můžu říct, že nic moc. Zhruba za rok se to vyběhá a v současné době (cca 12 let používání tam mám milimetrové vůle) hlavně v příčném směru. Stůl sice jede krásně lehce - ale je to jen na dřevo a na hrubé řezání. Kdybych na tom měl řezat něco přesného, tak budu mít problém.
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

20. 1. 2016, 8:05

Hliník se jak je všeobecně známo odstěhoval do Humpolce, tak by bylo dobré ho tam nechat a nestěhovat z5 :D
A plátovat ocelí, to už vůbec ne.
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2016, 8:26

origosch píše:Hliník se jak je všeobecně známo odstěhoval do Humpolce, tak by bylo dobré ho tam nechat a nestěhovat z5 :D
A plátovat ocelí, to už vůbec ne.
občas mě překvapuje jak dokážou takovouhle kombinaci ocel-hliník udělat levněj než klaickou kolejnici :?:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2016, 8:35

no proto ta uvaha
ona vyroba te kolejnice stoji treba pod 100,- Kc
to ze se to pak promeni na 2000,- Kc je vec druha (armada zbytecneho managementu musi taky jist)
kdyz pak usetri korunu ve vyrobe je z toho 20 korun pro zakaznika

jde o to aby rozdil v cene materialu byl adekvatni vuci celkovym nakladum na vyrobu
pak se vyplati delat tyhle opicarny

jako u aut
auto stoji vyrobne treba 80 a prodava se za 500 000
kdyz tam das veci jako vyhrivany zrcatka, detekci prasklych zarovek, vyhrejvanej volant atd tak to jsou veci vyrobne za rekneme 30 000,- ake kdyz to vynasobis tim koeficientem tak uz by to moc lidi nekupovalo protoze to cenu vozu prodrazi treba o 200 000,-
takze se prodavaji i auta bez toho
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8870
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 1. 2016, 9:22

Má to přece i jiné výhody, než nižší cenu, minimálně nižší váhu.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
sulekb
Příspěvky: 99
Registrován: 10. 12. 2015, 12:39
Bydliště: su z Prahe

20. 1. 2016, 9:42

Nám kdysi na škole (ČVUT) říkali, že celkové náklady spojené s výrobou (návrh, konstrukce, testování, výroba, hlídání kvality, balení, expedice) bývají cca 20-25% ceny pro koncového zákazníka. Zbývajících 75-80% připadá na "obchod". Ale taky záleží v jakých objemech se vyrábí, nějaký dva roky zpět jsem četl zprávu Škoda Auto, a tam jestli se dobře pamatuju měli na jednom voze nějakých 20 000 - tedy to, co skutečně zůstalo automobilce. A když vyrobí 500 000 ročně, nějakou kačku to hodí.
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

20. 1. 2016, 10:03

Já tedy nevím, ale použil bych v současnosti již ověřenou cestu.
1) kontaktoval uživatele Mara2000
2) navymejšlel si co potřebuji
3) zjistil, že od Mara2000 je vše o cca třetinu levnější než od CNCshopu
Jasně jedná se "jen" o HIWIN, ale než vymýšlet nějaké opičárny s hliníkovým vedením, tak si radši nějakou korunu připlatím, dle mého skromného názoru musí být klasická kolejnice lepší než tahle vopičárna. Jen trochu nechápu hlášku, že to bude lehčí, no to asi jo, ale mám-li hmotnost portálu třeba 30kg,bez vřetene, tak už mne nějaké 2-3kg ušetřené díky tomuhle lineáru moc nespasí.

Jinak pár let zpátky jsem četl, že Škodovka dává cca 30 000 z každého auta na reklamu a promo akce, jako třeba Tur de Doping, KHL, natáčení reklamních klipů v jižní americe (kdy kdyby to točili někde v Evropě, tak je to vyjde levněji) apod.
Takže toto se do výsledné ceny vozu taky musí nějak promítnout.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 1. 2016, 10:14

Thomeeque píše:Má to přece i jiné výhody, než nižší cenu, minimálně nižší váhu.
no jo ,ale většina firem nemá dílnu v paneláku a tak neřeší váhu aby nepropad k sousedům :wink: :lol: :lol:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Kratus
Příspěvky: 510
Registrován: 1. 5. 2015, 2:36
Bydliště: Příbram

20. 1. 2016, 10:31

4rest píše:Já tedy nevím, ale použil bych v současnosti již ověřenou cestu.
1) kontaktoval uživatele Mara2000
2) navymejšlel si co potřebuji
3) zjistil, že od Mara2000 je vše o cca třetinu levnější než od CNCshopu
Jasně jedná se "jen" o HIWIN, ale než vymýšlet nějaké opičárny s hliníkovým vedením, tak si radši nějakou korunu připlatím, dle mého skromného názoru musí být klasická kolejnice lepší než tahle vopičárna. Jen trochu nechápu hlášku, že to bude lehčí, no to asi jo, ale mám-li hmotnost portálu třeba 30kg,bez vřetene, tak už mne nějaké 2-3kg ušetřené díky tomuhle lineáru moc nespasí.
V katalogu sami píšou, že lineáry nejsou vhodné na obráběcí stroje. Na nějaké polohovací zařízení do laboratoře, plotter nebo třeba gravírku by to nemuselo být špatné. Lepší než podepřené tyče.
Odpovědět

Zpět na „lineárni vedení“