Vypocet linearneho gulickoveho vedenia

mitti
Příspěvky: 19
Registrován: 18. 2. 2016, 7:15

18. 2. 2016, 7:17

Ahojte chlapi,
mam podobnu otazku a neviem sa stale dostat k vysledku. Robim na auto el. zdvihanie kufra, ktore bude realizovane pomocou gulickoveho vedenia......no potrebujem vypocitat ake by mala mat skrutka stupanie alebo neviem ktory parameter, aby ked ju zatazim vahou kufra 400N aby bola v klude (samosvorna) a po prekonani silou napr o 50N vyssou t.j. 450N aby som ju dokazal rucne pretlacit. Skrutka bude pohanana el. jds. motorom na 12V, ide o to ze ked nebude motor funkcny aby som kufor zdvihol/zavrel rucne, ale aj ked bude funkcny aby ked som zastavil v urcitej polohe aby sa mi nezacal zatvarat ale aby ostal v danej polohe stat, je mozna nejaka el. brzda, alebo to treba riesit pomocou vypoctu skrutky......
dakujem
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2016, 1:32

Zklamu te
Kulickova samosvorna nebude
Standardni nepredepnuty sroub se ti rozsroubuje vlastni vahou!
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
mitti
Příspěvky: 19
Registrován: 18. 2. 2016, 7:15

19. 2. 2016, 3:49

jj, samosvorna nebude to viem, ale ja potrebujem aby ked na skrutkovicu posobila sila 400N aby sa sama nezasuvala, ale ked na nu bude posobit o 50N viac, cize 450N aby som ju dokazal pretlacit rukou......lebo standartne sa da pretlacit.......
Jedno z rieseni je tam dat pruzinu ktora bude tlacit na kufor 400N tym padom sa mi vyrovna vaha akoby na nulu a ked pridam 50N, tak kufor otvorim a zavriem aj rucne, motor to pojde v pohode.....mne ide o bezpecnost, aby ked motor narazil na prekazku aby kufor ostal zaseknuty v danej polohe a nezatvaral sa vlastnou vahou, akoby to bolo iba v pripade ak by na samotnu skrutkovicu posobila sila kufru 400N, to by sa zavrel aj sam......ake je na CNC riesena brzda? mate nejake napady okrem pruziny?
Dakujem
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2016, 3:55

brzda je vetsinou soucasti serva
kdyz je servo vypnute a tudiz i brzda tak se to zabrzdi
a nehnes s tim je to totalne zabrzdene
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 2. 2016, 4:12

já bych tam dal nějaký hydro/pneu píst a řídil průtok a tlak někde jsem viděl malej agregátek na 12V velikosti jak pixla barvy používali to na zvedání auta..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
mitti
Příspěvky: 19
Registrován: 18. 2. 2016, 7:15

19. 2. 2016, 6:15

uz aj hydrauliku som zvazoval ale ta je komplikovana a aj dost draha.......ano servo je tiez dobre ale v aute mozem iba 12V, takze modelarske, a neverim ze modelarske servo dokaze klast odpor 400N........a potrebujem odsiahnut rychlost asi 3.5cm/s takze servo je aj pomale......ak by som pouzil skrutkovicu so stupanim 4mm
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6940
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

19. 2. 2016, 6:20

a neměl bys tam lepší použít hřeben ?předpokládám že chceš v případě poruchy abys to otevřel a zavřel rukou
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2016, 6:27

pouzij vzduch je to jednoduche, muze to byt velmi male a decentni, da se to dobre ridit, kompresorek na vzduchove odpruzeni podvozku ma dnes spousta aut takze to poridis na vrakaci, dva ventily festo, dva valce, par hadicek
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
mitti
Příspěvky: 19
Registrován: 18. 2. 2016, 7:15

19. 2. 2016, 6:51

jasne, praveze v ramci bezpecnosti aj ked bude porucha potrebujem aby sa to dalo otvorit rucne, preto ta gulickova skrutka ale potrebuje ak zastavim v nejakej polohe aby ostal kufor drzat......neviem pneumatika je hlucna nie? Kompresor bude musiet stale ist.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6940
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

19. 2. 2016, 7:20

proto si myslím že s hřebenem by to bylo jednodušší, předřazeným převodem to pořídíš nastavit aby to nepadalo
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 2. 2016, 7:23

ten kompresor by běžel jen pokud by klesl tlak.. tzn třeba každý 5tý otevření dveří..

mimochodem k čemu je to dobré?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2016, 8:00

ty auta s tim podvozkem nejsou vpodstate slyset
max kdyz otevres kufr kde ten kompresor bejva, tak trosku neco uslysis
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
mitti
Příspěvky: 19
Registrován: 18. 2. 2016, 7:15

19. 2. 2016, 8:02

A viete o nejakom malickom kompresore za rozumnu cenu? Inak je to tiez dobry napad
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22384
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

19. 2. 2016, 8:10

zkus vrakoviste
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
mitti
Příspěvky: 19
Registrován: 18. 2. 2016, 7:15

19. 2. 2016, 8:17

a toto?
http://aukro.cz/mini-kompresor-do-auta- ... 46653.html" onclick="window.open(this.href);return false;,
ale ja mozem pouzit max 22 piest a tlak je potrebny na zdvih cca 16bar.....a to na pneu nema ziaden ventil. A podruhe ani jeden mi nezdvihne kufor z vahou 400N jedine to tiez riesit este pomocnou pruzinou
Naposledy upravil(a) mitti dne 19. 2. 2016, 9:02, celkem upraveno 2 x.
Odpovědět

Zpět na „lineárni vedení“