Při výměně nástroje se po vypnutí vřetene a výměně frézy motor vřetene už neroztočil.
Sháním schéma řízení motoru, mám jen standardní dokumentaci k BF20 a tam je jen blokové schéma a popis trimrů.
Nemůžu přijít na žádnou banální závadu typu pojistka a podobně.
Vizuálně není na deskách žádný komponent porušený ani očouzený. Veškeré spoje jsou OK
Napájení je funkční, po stisku tlačítka Run cvakne relé, na desce kontroléru se rozsvítí kontrolní zelená LED, ale to je všechno co se stane.
Na horní desce jsou dvě rélé netuším jestli mají být sepnuté zároveň, nebo slouží pro reverzaci vřetene.
Měření na deskách vyhřezlých ze standardní ovládací skříňky je lahůdka .
Nemáte zkušenosti s podobnou závadou ? A hlavně schéma, to by bodlo.
Uvítám jakoukoli smysluplnou radu nebo tip jak na to.
BF20 Vario - netočící se motor vřetene
Ahoj. Dám neelektrikářský tip, ale už jsem na něco podobného narazil.
Jak to popisuješ, chápu to tak, že "logický" okruh funguje, ale silový ne. Není někde na něm schovaná ještě jedna pojistka??
(Potkal jsem zařízení, které mělo na přívodu 230V pojistku, logika na 12V, a silový okruh tuším 60V měl ještě další pojistku.)
Radek
Jak to popisuješ, chápu to tak, že "logický" okruh funguje, ale silový ne. Není někde na něm schovaná ještě jedna pojistka??
(Potkal jsem zařízení, které mělo na přívodu 230V pojistku, logika na 12V, a silový okruh tuším 60V měl ještě další pojistku.)
Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
Tak jsem to nakonec našel. Banální závada, totálně ubroušené uhlíky, přívodní plíšek s licničkou vytažené z uhlíků.
Když jsem to šťoural ven tak se uhlíky rozpadly.
Pohledově je kolektor v pohodě, čela uhlíků byla obroušena stejnoměrně
Asi jsem měl "štěstí" že to odešlo tímto stylem. Tak teď sehnat správné uhlíky, raději aspoň jedny náhradní, a snad to pojede.
Kdyby jste někdo měl tip co je to za uhlíky a kam na ně, dejte vědět.
Původní uhlíky jsou rozsypané, tak zkusím oměřit uhlíkové pouzdro v motoru a pak najít nějaký vhodný ekvivalent.
Stejně by mě zajímalo schéma toho regulátoru, ale začínám vážně uvažovat o střídavém motoru s měničem
Když jsem to šťoural ven tak se uhlíky rozpadly.
Pohledově je kolektor v pohodě, čela uhlíků byla obroušena stejnoměrně
Asi jsem měl "štěstí" že to odešlo tímto stylem. Tak teď sehnat správné uhlíky, raději aspoň jedny náhradní, a snad to pojede.
Kdyby jste někdo měl tip co je to za uhlíky a kam na ně, dejte vědět.
Původní uhlíky jsou rozsypané, tak zkusím oměřit uhlíkové pouzdro v motoru a pak najít nějaký vhodný ekvivalent.
Stejně by mě zajímalo schéma toho regulátoru, ale začínám vážně uvažovat o střídavém motoru s měničem
Nejde jen o rozměr, ale i o tvrdost. Vem si kousek toho starého a zkoušej je s tím novým, zda do sebe ryjí (který je tvrdší) a najdi takové, které neryjí do sebe. To je, že jsou stejně tvrdé. Rozměr dobrus, pokud nepasuje.
Problém s uhlíky vyřešen. Koupil jsem uhlíky pro vrtačky Narex mají rozměry 5x10x15.
Cena lidová, u firmy Lucraco za 141,- včetně DPH za pár. Výrobce ASEIN, ref. číslo 1319, samoodpojovací.
Cena originálních uhlíků od BOW je pro pár 237,6 s DPH. Rozdíl je cca 100,- při nutnosti dobroušení uhlíků.
Originál uhlíky mají profil 3,2 x 10 mm, délka cca 15 ÷ 20 mm.
Takže zbrousit tloušťku z 5 mm na 3,2 mm, tj 0,9mm z každé strany, a je to.
Pro vymezení výšky broušení použit dva kousky materiálu, třeba staré vrtáky.
Nejprve tl. 4,1 mm, pak otočit a z druhé strany 3,2 mm.
Cena lidová, u firmy Lucraco za 141,- včetně DPH za pár. Výrobce ASEIN, ref. číslo 1319, samoodpojovací.
Cena originálních uhlíků od BOW je pro pár 237,6 s DPH. Rozdíl je cca 100,- při nutnosti dobroušení uhlíků.
Originál uhlíky mají profil 3,2 x 10 mm, délka cca 15 ÷ 20 mm.
Takže zbrousit tloušťku z 5 mm na 3,2 mm, tj 0,9mm z každé strany, a je to.
Pro vymezení výšky broušení použit dva kousky materiálu, třeba staré vrtáky.
Nejprve tl. 4,1 mm, pak otočit a z druhé strany 3,2 mm.