Frézka FPX-25E
Přečetl jsem si mohé nářky na stroje firmy Proma,. Jsem asi na tom stejně . Koupil jsem si frézku FPX-25E v domění že pro mou práci bude postačovat. Bohužel mám s ní problémy . Jsou to plastová ozubená kolečka . Již jsem jich vyměnil celkem 6. Jedná se především o převod z motoru a také předlohové soukolí.
Maté někdo podobné potíže ? Máte-li je rád bych se dověděl jak jste to vyřešili. Předpokládám- vyměnit je za ocelová ,ale jejich výroba není nic levného nehledě na to, že modul předlohového soukoli se pohybuje v nezvyklém rozměru - M¨2,25
Díky za odpovědi.
Maté někdo podobné potíže ? Máte-li je rád bych se dověděl jak jste to vyřešili. Předpokládám- vyměnit je za ocelová ,ale jejich výroba není nic levného nehledě na to, že modul předlohového soukoli se pohybuje v nezvyklém rozměru - M¨2,25
Díky za odpovědi.
Jedina rozumna sance je prevodovku uplne zrusit a udelat si remenovy prevod a motor s FM. Jde to vcelku rozumne vyresit a naklady jsou prijatelne.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22396
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
souhlas s tim FM akorat pocitej s tim ze max kroutak je na nominalnich otackach motoru se snizovanim otacek velmi klesa
takze pri 50 ot. ti to treba zavitnik neutahne
takze pri 50 ot. ti to treba zavitnik neutahne
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Pro petr 557, pokud napíšeš koupily ( koupili ) jsme si kovové převody, a nenapíšeš kde - nebo kontakt, tak je to informace nulové hodnoty a je ji zbytečné do tohoto vlákna dávat, Rosta
Tak je tady třeba vlákno kde to Aeroomni vyrábí
Jinak je nabízí i na svých stránkách http://www.gasserman.com/
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=276 ... &start=105
Jinak je nabízí i na svých stránkách http://www.gasserman.com/
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=276 ... &start=105
Naposledy upravil(a) petr557 dne 21. 12. 2009, 12:14, celkem upraveno 1 x.
Tak to už je lepší Rosta.
robokop píše:souhlas s tim FM akorat pocitej s tim ze max kroutak je na nominalnich otackach motoru se snizovanim otacek velmi klesa
takze pri 50 ot. ti to treba zavitnik neutahne
Mas pravdu, ze krutak ide dost dole .. ale velmi zalezi na motore a aj menici. Mna napr velmi prekvapil TECO menic vo vektorovom rezime kde na 5Hz motor ma mimoriadne slusny krutak .. Toto som pri laborovani s (podstatne lacnejsim) omronom nevedel nijak dosiahnut (ten isty motor .. ).
Moment motoru pri malych otackach zavisi jak na kvalite menice,tak motoru. S nucenym chlazenim ventilatorem se da udelat temer konstantni moment od 20 do 3000 ot./min. Chce to ale kvalitni motor i menic.
S motory a menici od Lenze to treba neni zadny problem.
S motory a menici od Lenze to treba neni zadny problem.
Já mám VF25LVario od pana Dudáše z Bratislavy (http://www.cnc1.eu/sk/frezavf25.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) . Převody z motoru (komutátorového), jsou řešeny typem mosaz-texgumoid. Při vrtání měl motor malý kroťák. Na desce regulace jsou 4 trimry. Min. ot., max. ot. max. proud a točivý moment. Přidal jsem na momentu a za chvíli vylo texgumoidové kolečko bez zubu. Prostě se tam nehodí. Originál tam jsou kola se šikmým ozubením většího modulu. na http://www.retezyolomuc.cz" onclick="window.open(this.href);return false; jsem si v katalogu (http://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-ko ... m-ozubenim" onclick="window.open(this.href);return false;) jsem si objednal kola: M1, 20 zubů jako primární kolečko, M1, 52 zubů jako sekundár. Osově jsou kola shodná jako originál. Převodový poměr vychází asi o 1/3 do pomala. O to větší to má kroutící moment. Na drážkování stejně používám rychlosti L a nikoliv H. Štětečkem namáčeným v emulzi pěkně v klidu strouhám a žádný problém v tom není. Někdo tady na 3 drážkovačku honí otáčky na 3000 ale fréza se akorát podstatně dřív otupí a nic víc.
Kola jsou polotovary a tak se musí dodělat. Kdo nemá soustruh, jsou schopni celé kolo udělat i s drážkama. Pak je ale příplatek cca. 200,- na jedno kolo. Cena obou kol dohromady byla kolem 130 Kč. Pastorek má konečný otvor 10 H7, drážku 4mm, kolo 15H7, drážku 5mm. Pro změnu jsem ale ozubení nechal co největší. Originál výška zubu je 10mm, já je nechal 15mm. V horní části je vidět ulomený zub.
Kola jsou polotovary a tak se musí dodělat. Kdo nemá soustruh, jsou schopni celé kolo udělat i s drážkama. Pak je ale příplatek cca. 200,- na jedno kolo. Cena obou kol dohromady byla kolem 130 Kč. Pastorek má konečný otvor 10 H7, drážku 4mm, kolo 15H7, drážku 5mm. Pro změnu jsem ale ozubení nechal co největší. Originál výška zubu je 10mm, já je nechal 15mm. V horní části je vidět ulomený zub.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 28. 8. 2014, 11:37
ahoj mám frézku proma FPX25E a jak jsem krátce po koupi zistil , tak v převodce jsou plastová kola , a jelikož nejsem až tak zběhly v tom jak kola zmněřít abych věděl co kopuit nebo jak obědnat http://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-ko ... m-ozubenim" onclick="window.open(this.href);return false; tak bych uvítal kdyby mi byl schopen někdo poradit nebo případně komplet kola do FPX25E vyrobit a za jakou cenu ? děkuji
Myslím, že řešení máš v předchozích příspěvcích a pokud trváš na ozubených kolech, tak oslov Tumlíka (Popularizační web...nahoře). V převodovce je soukolí, jedno dvojkolo napevno a druhé posuvné. je potřeba objednat oboje, protože Tumlík je vyrábí s jiným, výhodnějším modulem.
Vždyť máte od mě uvedený návod. Není potřeba nic nějak hrotit a vymýšlet jiný modul. Jednoduše podle katalogu jsem porovnal průměry a osovou vzdálenost a bylo to raz dva. Vše je popsáno. Největší záhul dostává primární převod a ten jsem udělal kovový. Pertinax funguje dobře.
"katalogu (http://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-ko" onclick="window.open(this.href);return false; ... m-ozubenim) jsem si objednal kola: M1, 20 zubů jako primární kolečko, M1, 52 zubů jako sekundár. Osově jsou kola shodná jako originál. Převodový poměr vychází asi o 1/3 do pomala. O to větší to má kroutící moment. Na drážkování stejně používám rychlosti L a nikoliv H. Štětečkem namáčeným v emulzi pěkně v klidu strouhám a žádný problém v tom není. Někdo tady na 3 drážkovačku honí otáčky na 3000 ale fréza se akorát podstatně dřív otupí a nic víc.
Kola jsou polotovary a tak se musí dodělat. Kdo nemá soustruh, jsou schopni celé kolo udělat i s drážkama. Pak je ale příplatek cca. 200,- na jedno kolo. Cena obou kol dohromady byla kolem 130 Kč. Pastorek má konečný otvor 10 H7, drážku 4mm, kolo 15H7, drážku 5mm. Pro změnu jsem ale ozubení nechal co největší. Originál výška zubu je 10mm, já je nechal 15mm. V horní části je vidět ulomený zub."
"katalogu (http://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-ko" onclick="window.open(this.href);return false; ... m-ozubenim) jsem si objednal kola: M1, 20 zubů jako primární kolečko, M1, 52 zubů jako sekundár. Osově jsou kola shodná jako originál. Převodový poměr vychází asi o 1/3 do pomala. O to větší to má kroutící moment. Na drážkování stejně používám rychlosti L a nikoliv H. Štětečkem namáčeným v emulzi pěkně v klidu strouhám a žádný problém v tom není. Někdo tady na 3 drážkovačku honí otáčky na 3000 ale fréza se akorát podstatně dřív otupí a nic víc.
Kola jsou polotovary a tak se musí dodělat. Kdo nemá soustruh, jsou schopni celé kolo udělat i s drážkama. Pak je ale příplatek cca. 200,- na jedno kolo. Cena obou kol dohromady byla kolem 130 Kč. Pastorek má konečný otvor 10 H7, drážku 4mm, kolo 15H7, drážku 5mm. Pro změnu jsem ale ozubení nechal co největší. Originál výška zubu je 10mm, já je nechal 15mm. V horní části je vidět ulomený zub."