Přímá bruska Narex EB 312 D
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Dostala se mi do rukou stařičká, ale zdá se zachovalá, bruska Narex. Vypadá jako tahle:
Chci se zeptat, zda nemáte zkušenosti se sundáním kotouče z ní. Nemám ani originální klíč na matici, ale jde o to, že nevím jak při povolování zajistit hřídel proti otáčení, za kotouč to neudržím, za drážku pro šroubovák v čele hřídele také ne, žádnou aretaci to nemá a za kotoučem to chytit nejde. Díky.
Naposledy upravil(a) soustružník dne 15. 4. 2017, 10:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Podle viditelného kraje se zdá, že ne.
Tak tuto brusku důvěrně znám. X roků jsem se s ní setkával ve fabrice - v dílně jsme na nich dělali i opravy (převážně byla odrbaná texgumoidová převodová kolečka). Fabrika těchto brusek měla snad stovky kusů. Tak k věci, na 100% není na upínací matici levý závit. Je tam klasický závit M14 (tj. pravý). Protože se v mnoha případech stávalo, že matice nešla povolit, dělali jsme to např. takto: kotouč se přes nějaký alespoň trochu měkčí materiál (my to dělali přes koženou rukavici) upnul za čelní plochy do svěráku a pomocí klíče (měli jsme tedy neoriginální klíč, zhotovený z masivního ocelového plocháče s čepy v patřičné rozteči, on ten originální klíč byla taková plechová hrachovinka) to pak většinou šlo povolit (pro rýpaly předem podotýkám, že brusný kotouč se pak vždy zahodil, z opravy šla bruska zásadně bez namontovaného kotouče). Bývaly, dost často případy, kdy klíč do otvorů v matici nešel zasunout (montéři totiž ve většině případů origo klíč neměli u sebe, takže povolovali a utahovali matici pomocí důlčíku, šikmo zasazeného do otvoru v matici a kladivem prováděli povolování/utahování. Pokud i upnutí kotouče do svěráku selhalo, jednoduše se kotouč rozbil, tak aby mezi svěrnými plochami zkrátka kotouč už nebyl - dělali jsme to křížovým sekáčem, pak už to bylo v pohodě.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Děkuji za reakci. Klíč jsem si už udělal, ale matice zatím vzdoruje. Když mě je líto ten kotouč zničit, jsem trochu krkoun.
tak si udělej klíč s čtyřhranem 1/2" (gola) a zajdi někam (autoservis, pneuservis) kde mají elektrický nebo pneumatický rázový utahováksoustružník píše:Děkuji za reakci. Klíč jsem si už udělal, ale matice zatím vzdoruje. Když mě je líto ten kotouč zničit, jsem trochu krkoun.
ten to spolehlivě povolí i bez držení kotouče atd, držení obstará setrvačnost
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Tak nakonec jsem udělal z hliníkového plechu šroubem stahovatelnou objímku okolo kotouče, za ni to upnul do svěráku a asi 30 cm jeklem nasazeným na klíč konečně povolil. I kotouč to přežil. Nějaká rozumná možnost jak při povolování hřídel podržet tady vyloženě chybí.
tak si něco nastuduj o dvojitý izolaci a zamysli se nad tím, proč to kolečko bylo z textitu (izolantu)peter1 píše:nedavno som daval vyrobiť to koliesko ozubene do toho ale hoši mi to neudelali ztoho pertinaxu ale s hliniku
dřív než tě to zabije
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
no ja som im to koliesko nekazal urobiť s hliniku ja som im dal stare koliesko zodrate aby sa pozreli či maju taku frezu s takym modulom a že im potom urobim zo silonu polotovar ale oni mi dali už hotove hlinikove koliesko...tam budu velky odbornici robiť v tej forme asi....ale keby ešte niekto potreboval take koliesko tak sa ozvite dal by som tam pod jednym urobiť aj viac kusov nech sa to oplati frezarovi nastavovať ale samozrejme tentokrat zo silonu by sa to urobilotestone píše:tak si něco nastuduj o dvojitý izolaci a zamysli se nad tím, proč to kolečko bylo z textitu (izolantu)peter1 píše:nedavno som daval vyrobiť to koliesko ozubene do toho ale hoši mi to neudelali ztoho pertinaxu ale s hliniku
dřív než tě to zabije
sustruh sv18 ,vrtačka