Vrtačka V30

Odpovědět
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

15. 10. 2017, 10:20

Můžu mít za dobré peníze vrtačku V30(respektivě ještě Volmana), akorát asi měsíc je venku a chčije na ní, takže pomalu s ničím nejde hnout a nejde jí odzkoušet...jak je na tom tahle vrtačka se "sravostí" a na co si dát pozor ? (co na ní odchází nejčstěji) popřípadě jestli by jste někdo měl manuál, nebo rozstřel dílů, vůbec nevím, která páka na co je...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Uživatelský avatar
Pavka
Příspěvky: 911
Registrován: 10. 3. 2008, 8:40
Bydliště: Ronov

15. 10. 2017, 11:33

Borin píše:...jak je na tom tahle vrtačka se "sravostí" a na co si dát pozor ? ...
záleží čím ji nakrmíš, dávej pzor na nízkotučné mazivo.
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

16. 10. 2017, 6:11

Tak myslel jsem, co zkouknout, než si jí přitáhnu domů, jestli u nich něco vyloženě trpělo/odcházelo...má skoro tunu tak abych pak nebyl překvapenej...sice do toho člověk nevleze a když to není možný vyzkoušet, tak možnosti, že je něco ko jsou 50/50...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3295
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

16. 10. 2017, 7:45

jak u každé jiné vrtačky zkontrolovat házivost vřetene a v nitřní morse kužel a vůli pinoly vše ostatní se dá snadnějc opravit
uložení vřetena už bude snad v ložiskách
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
kominik
Příspěvky: 106
Registrován: 26. 1. 2011, 6:48

16. 10. 2017, 9:42

Uložení vřetene je v ložiskách, většinou teče olej odevšať takže mohla běhat nasucho, někdy nejde řadit neutrál a reverz (páka vpravo nahoře), vlevo nahoře se řadí rychlosti a na spodní převodovce pak posuv a doraz. Před zapnutím zkontroluj směr otáčení motoru nebo začne stříkat olej z čerpadla. Když někdo provrtá stůl tak napadají špony do úhlového převodu pod ním a nejde s ním hýbat, ale nechá se to docela lehce vyčistit...
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

16. 10. 2017, 10:38

Vřeteno má zarezlé ložisko v převodové skříni, tak házivost nezměřím...sundal jsem dekl u horní převodovky...kola jeví běžné opotřebení, ale u dvou kol je dost velké a tak nevím, jestli se na to nevysrat, nebo jestli myslíte, že to ještě vydrží...nějaký jelito řadilo na chodu...otázka, jestli by s tím v budoucnu, když by to odešlo šlo něco udělat a nestálo to desetitisíce (což by v případě nových kol bylo)


Obrázek


Obrázek


Obrázek
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
kominik
Příspěvky: 106
Registrován: 26. 1. 2011, 6:48

16. 10. 2017, 11:34

Jestli myslíš ložisko v horní skříni tak páka vlevo nahoře se hýbe doleva a doprava a uprostřed je neutrál, pak bys to rukou neroztočil? Jako laik si myslím že ty kolečka vydrží ještě dlouho, ale práci to chtít bude... Ten manuál s výkresem někde mám...
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

16. 10. 2017, 12:54

Když se díváš do převodovky tak nalevo v převodovce prochází drážkovaná hřídel náhonem s koly pro vřeteno a dole je ložisko zarezlé na sračku, tím pádem ani při neutrálu tím nejde otočit...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

16. 10. 2017, 6:07

Tak jsem to ještě probral s 2 mi kámoši strojaři přímo na místě a dostal jsem od obou nezávislé stanovisko, že pokud se k tomu budu chovat líp, než hovado/a předtím, tak to vydrží ještě spoustu let...hrabal jsem se už ve spoustě strojů, ale takhle obraná kola jsem ještě u ničeho neměl...jeden mi dokonce nabídl, že by mi popřípadě vyrobil kola nová, nebo jen věnce...holt je to stroj z práce (kovošrot) a za 8000Kč nemůžu čekat stroj v top stavu...když jsem viděl ty ceny na netu (25-38000Kč) tak mám prostor na investice a ještě mám tu výhodu, že když odjede šéfovstvo jako třeba dnes, tak to můžu kuchnout a okouknout, což jiní nemají...koupit vrtačku třeba za 30000Kč od překupníka jako zajíce v pytli a zjistit takovýhle stav, tak bych byl docela kyselej :lol:
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Zbýňa
Příspěvky: 1920
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

16. 10. 2017, 6:30

Taky myslim, že to ještě dlouho vydrží. Kdyžtak zkus prozkoumat jestli nejde posunout aretace řadící páky tak, aby kola přejížděly dál přes sebe a zabíraly zdravou částí.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3295
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

16. 10. 2017, 8:31

zbývá 1/3 záběru zubu to sice na doma nevadí asi tam nebudeš dávat 50-ku vrták a vrtat doplna...
no co vidím dost negativně že to bude pravděpodobně dost hlučné a u vyšších otáček značně
všechny vrtačky s převody jsou slyšet to je jasné... je to dané "rovným ozubením" šikmé by jaksi nešlo přesouvat
občas je vidět na netu soustruch či vrtačka s naroubovanou automobilovou převodovkou se synchrony a tam je šikmé ozubení = relativně tiché
pokud ti nevadí prznění historického stroje je to řešení a když tam dáš frekvenční měnič tak je užitná hodnota uplně někde jinde
ty kola jdou popravit co se hlučnosti týká ale je to ruční práce je potřeba všechny naklepané hrany od brutálního zacházení srovnat a dál na hlavách zubů zaoblit hrany pak se i vyběhané soukolí trochu sklidní
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

17. 10. 2017, 1:06

Kenybz : díky za rady, převodovku z auta dávat nebudu, ale měnič tu navíc mám, tak ten asi vrtačka dostane... Co se zabrouseni kol týká tak to budu muset udělat, protože ty hrany jsou fakt dost osekane a samej grot...,
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3295
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

17. 10. 2017, 5:02

diamantový pilníček a hurá nato...možná by to trochu bral i normální pilník záleží nakolik je to zakalené
já měl jsem nasoustruhu zuby vymačkané tzn původní tvar už nebyl původní prostě byl v zubech hlubší otlak a když se kola odvalovaly tak grót na hlavách zubů způsoboval značný hluk...normálně když jsou převody správně udělané a neopotřebené tak se ti zuby opírají cca ve středu profilu zubu
u tebe to třeba nebude tak hrozné uvidíš naklepané náběhy jsou teda festovně asi jim to pak ani nešlo zařadit za klidu
tak nech se daří na takové pracnější pilování používám toto:
Obrázek Obrázek
to byl pokus o opravu nabořených kleštin tzn oprava začátku hrany průměru a propilování zamáčklých mezer na jedné fotce je vidět samostatná kleština kde jsou propilované a nepropilované drážky...nicméně zbytečná práce všechny opravené kleštiny hází takovým způsobem že by to bylo dobré tak na mixér :D
jak to dostane ránu materiál se v místě upnutí namáčkne a nedudělá s tím člověk nic
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Borin
Příspěvky: 665
Registrován: 4. 6. 2011, 7:40
Bydliště: Poblíž Hradce Králové
Kontaktovat uživatele:

17. 10. 2017, 6:21

Právě... myslím si, že právě proto, že jim nešlo řadit vrtačka šla...na elektrice byla cedulka přes ovládací tlačítka mimo provoz, takže asi tak...naštěstí ta převodovka není tak složitá a narvaná ozubenými koly, tak by to zase tak brutální práce být nemusela...další otazník je posuvová převodovka, do té jsem ještě nekoukal, ale kdyby ta byla vysypaná, tak by to nebyla taková brutální tragédie jako převodovka na převody vřetena, ale myslím si, že ta by na tom mohla být lépe, tam se dá pákami řadit lehce, ale bez zapnutí to člověk nezjistí...stejné jí ale kuchnu, než to celé spustím, aby někde nebylo něco přirezlého a neprotočilo se mi nějaké ložisko v litině, nebo podobná lahůdka...
Soustruh SV18R, Magdeburg (Poreba TR45), Frézka FH24, Vrtačka V20A, V10, Šeping noname...
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje - vrtačky, brusky, pily atd.“