excenter s variabilným zdvihom
Do jedného stroja by som potreboval excentrom poháňať piest. Pre predstavu je to veľmi podobný princíp ako pri excentrickom lise:
je nejaký princíp, ako regulovať za chodu ten zdvih?
chcel som tam nasunúť druhé excentrické puzdro a vzájomným pootočením hriadeľu a puzdra meniť zdvih. je to reálne?
v mieste excentru (pozície 8-12) býva napevno nastavený zdvih. Ja by som ho potreboval regulovať v rozsahu 0-4mm (chod piestu 0-8mm). Otáčky sú od 100-500/min.je nejaký princíp, ako regulovať za chodu ten zdvih?
chcel som tam nasunúť druhé excentrické puzdro a vzájomným pootočením hriadeľu a puzdra meniť zdvih. je to reálne?
Mrkni pro inspiraci tady
https://www.youtube.com/user/thang010146/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
prokousat se tim a najit vhodny mechanismus ale budes muset sam
https://www.youtube.com/user/thang010146/videos" onclick="window.open(this.href);return false;
prokousat se tim a najit vhodny mechanismus ale budes muset sam
Regulace zdvihu pístku?
Něco jako v klimakompresoru?
https://www.youtube.com/watch?v=_CnIP85oY3o" onclick="window.open(this.href);return false;
Něco jako v klimakompresoru?
https://www.youtube.com/watch?v=_CnIP85oY3o" onclick="window.open(this.href);return false;
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22398
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nevim uplne na co to je ale treba tuhlenctu funkci ma kazdy seping
zkus se inspirovat tam
jinak se to taky resi napriklad dvema excentry v sobe ktere se navzajem sectou nebo vyrusi
zkus se inspirovat tam
jinak se to taky resi napriklad dvema excentry v sobe ktere se navzajem sectou nebo vyrusi
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
-
- Příspěvky: 2994
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Kedysi sme takto riešili riadenie zdvihu piestovej pumpy. Výrezy na obvode modrého excentra slúžia ako aretácia pri otáčaní, z ojnice do nich zapadal palec na pružine, červený excenter bol poháňaný motorom. Pozriem zajtra v dielni, možno tam ešte jeden kus niekde je v skrini, odfotím.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
To je všechno nastavení v klidu, jenže tady chce
"je nejaký princíp, ako regulovať za chodu ten zdvih?"
"je nejaký princíp, ako regulovať za chodu ten zdvih?"
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Samozřejmě je - viz třeba protáčecí hlavy na kužely a zápichy D,Andrea nebo deska s nožem na horizontce. Problém trochu je v tom, že tahle koncepce je pro silový přenost bez zpevnění problematická (tzn. na lis na pikaču) a navíc je to mechanicky natolik složité, že hodnota celého werglu (tím myslím ten "lis") by narostla několikanásobně .Mad_BOXs píše:To je všechno nastavení v klidu, jenže tady chce
"je nejaký princíp, ako regulovať za chodu ten zdvih?"
Pokud chci na lisu za chodu nastvaitelný zdvih (plynule), tak se to obvykle řeší jako na posledních Fellowsech - viz system hydrostroke (hydraulika) nebo hydraulika, servoventil a odměřování nebo alespoň indukční snímače.
A to není při požadované dynamice vůbec nic snadného uřídit (bez ohledu na peníze).
robokop píše:jinak se to taky resi napriklad dvema excentry v sobe ktere se navzajem sectou nebo vyrusi
takže reálne to je. Môžem ich poháňať cez nejaký prevod, s tým že vnútorný by bol napriamo od motoru a vonkajší by bol cez nejaké oneskorenie, možno diferenciál?chcel som tam nasunúť druhé excentrické puzdro a vzájomným pootočením hriadeľu a puzdra meniť zdvih. je to reálne?
základní problém asi bude to, co psal Milan584
zpevnění
reakce sil od lisování budou mít snahu ty excentry vracet
možná by šlo pro nastavování použít systém pro natáčení vaček v notorech s variabilním časováním
bylo by spousta čudlíků hotových
třeba BMW VANOS (mimochodem v autě to má životnost tak 150kkm)
zpevnění
reakce sil od lisování budou mít snahu ty excentry vracet
možná by šlo pro nastavování použít systém pro natáčení vaček v notorech s variabilním časováním
bylo by spousta čudlíků hotových
třeba BMW VANOS (mimochodem v autě to má životnost tak 150kkm)
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vysvětlete někomu kdo v životě neviděl lis k čemu je dobré ten zdvih měnit za chodu?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Nejedná sa o klasický lis, ale o špeciál. Nazvime ho klampiarsky buchar. Origo názov v našich končinách neexistuje, rovnako ani takéto stroje.
už som si vyrobil takýto stroj s pevným zdvihom, ale pre rôzne nástroje je treba rôzny zdvih a často podľa požadovaného výsledku sa to mení aj za jazdy.v tom to pripade lze na regulaci zdvihu pouzit soustavu excentr-paka, nebo klika-paka
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."