Rozebraný profi šroub

mechanika k motorům
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

27. 2. 2009, 7:23

Du to rozebrat o tečkách sem nevěděl a všechno opíšu:)
nemo
Příspěvky: 476
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

27. 2. 2009, 7:38

Nejsem si jist, jestli jsou tyhle body na všech párových ložiskách, na některých asi být nemusí, pokud jsou méně přesná, nebo nepotřebují tak přesné uložení. V domečku od NSK WKB 15-01, jsou kosoúlá řady 7000
a mají pouze šipky na obvodu, tak nebuď překvapený,pokud je tam nenajdeš.(ty tečky)
Není vedení jako vedení.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

28. 2. 2009, 12:55

Zdenku jde to v pohode rozebral jsem to znova:) Nemo hledej:) Je to uplně super rozměr takovej jakej hledam dlouho 10*30*9
Dílk !!
Přílohy
bolt_2.jpg
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

28. 2. 2009, 6:25

Aeroomni píše:Zdenku jde to v pohode rozebral jsem to znova:) Nemo hledej:) Je to uplně super rozměr takovej jakej hledam dlouho 10*30*9
Dílk !!
Ten rozměr se taky může jmenovat 7200 a ty písmena okolo o provedení a přesnosti.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

1. 3. 2009, 11:14

Nemo prosim vyfot ty tecky z boku - proc se nedaj pozuit ty sipky?
Dik!!
nemo
Příspěvky: 476
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

1. 3. 2009, 1:08

Šipky jsou důlezité jako tečky, které tam nemusí být. Pokud máš jenom šipky tak se řiď šipkami. Tečky máš vyfocené na první stránce tohohle
vlákna. Nemo.
Není vedení jako vedení.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

6. 3. 2009, 5:57

Musel jsem vyměnit matku na CNC1 a zjistil jsem že novou nemám, takže došlo na celej šroub. Máme tu jediného dodavatele 16*4 celkem kvalitních šroubů a matek. Takže na základě zde získaných rad jsme vyrobil ucpávku do zadní části vřetena. Po chvíli točení vypadávala, takže jsme ji musel zatáhnou starou matkou. Ložisko jsem zatím dal jedno 12*28*8. Kosouhlé jsou kdesi v poště. Následně jsem navrtal důlek pro uchycení na otočnej bod do koníka a osadil trapéz na ložisko a udělal závit. Ložisko opřené o závit však zklamalo, tam kdy závit nabíhá nemá oporu a po silnějším dotažení matky axiálně šmantlá. Takže jsem znovu kouk na chinu jak to maj udělaný
a mají tam váleček pro opření ložiska. Udělal jsem tedy opěrku z duralu na stažení okolo těla osazení, nasadil ložisko a vše běželo v nule i po silném dotažení matky. Tady jsou obrázky postupu zatím mi to zkritizujte až přijdou kosoúhlá ložiska bude druhé kolo:) Jinak zatím je to nejlépe uloženej trapéz jakej mám. Točí se suprově, rychle a bez vibrací. Tady jsou obrázky provedení.
http://dilna.aeroomni.com/cnc1/#sroub
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2009, 3:47

Právě mi Bob napsal, že ta moje sestava má celkem velkou vadu a to ložisko se uhybá proto, že nemám matici KN
http://loziska-gufera.cz/?p=productsMor ... e-SKF-KM-0
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 702
Registrován: 5. 10. 2007, 12:02
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2009, 4:09

Aeromni, já jsem ti nepsal, že ti ložisko uhýbá, že tam nemáš KM matici, ale, že se dvě KM matice zpravidla používají pro podobné aplikace, vymezování axiální vůle , třeba mezi dvěma ložisky, dotažení ložiska na
osazení atd. jak vidím tak mě zcela nepochopils. Rosta.
Uživatelský avatar
Aeroomni
Příspěvky: 1179
Registrován: 14. 1. 2007, 9:16
Bydliště: Zem
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2009, 4:46

No, ono to vypadalo jako odpověd na muj dotaz - sorry zle pochopeno:)
Uživatelský avatar
TimeCop
Příspěvky: 395
Registrován: 27. 3. 2008, 10:03

8. 3. 2009, 6:54

Použít normálně jakožto kontramatky, co máš třeba na vřeteni.
Ještě bych rád pochopil rozdíl mezi maticí KM 1 a např KM 17, nikde jsem to tam neviděl... závit, průměry, stoupání a tak.
Googlit ???

Bobe, AE tam použil tuším samojisticí matici, což může za jistých podmínek učinit podobnou službu.
Uživatelský avatar
Bob
Příspěvky: 702
Registrován: 5. 10. 2007, 12:02
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

8. 3. 2009, 7:13

KM1 má závit M12x1, KM17 má závit M85x2 a najít údaje o KM maticích -
třeba dobré strojnické tabulky, mám starší tabulky ještě z doby SPŠS a pořád dobře slouží, a u těch KM matic je použité jemné stoupání závitu, aby se mohlo dotahovat s citem, třeba na vylad'ování axiální vůle, kde jsou pochopitelně ty matice dvě :wink: Rosta.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

8. 3. 2009, 10:31

Ty rozměry závitů KM matic jsou stejné jako díry u ložisek. Jednoduchá pomůcka je pro poslední dvojčíslí 0 až 3 -> 10; 12; 15; 17; a potom poslední dvojčíslí krát 5.
0 = 10
1 = 12
2 = 15
3 = 17
4 = 20 (4*5)
...........
17 = 85 (17*5)
...........
40 = 200 (40*5)
Uživatelský avatar
TimeCop
Příspěvky: 395
Registrován: 27. 3. 2008, 10:03

8. 3. 2009, 11:05

Aaaa, už rozumím - hezký pamatovák - podle řady ložisek, pro okamžitou orientaci a zapamatování pro samouky bezvadné, super. :wink:
Odpovědět

Zpět na „šrouby a převodovky“