Vřeteno ATAS

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

1. 9. 2008, 7:23

Přátelé CNC,
koupil jsem si ve firmě ATAS Náchod vřeteno FT4C52G. Musím přiznat, že není ideální. Nemá totiž axiální ložisko. Technik vývojového pracoviště mě při nákupu ujistil, že na obrábění dřeva (já totiž obrábím jen dřevo nikoliv profi, ale hobby) vystačím s tímto provedením bez úprav a úpravám se nebrání. Kdyby se něco vysypalo, tak v rámci záruky mi vřeteno opraví. Oprav zatím nebylo třeba. Vřeteno opravdu pracuje bez závad jako vítr už dva měsíce.
Mohu srovnávat toto vřeteno s PROTOOLem DGP 30-8 E. ATAS má stabilnější otáčky a je téměř nehlučné. Nevýhodou je že potřebuje frekvenční měnič. Upínání nástroje je téměř shodné. ATAS používá kleštiny Bosch.
Co vás zde možná osloví je možnost nákupu jen některých součástek vřetene a motor si složit sám. A tak mě napadlo vynechat při nákupu hřídel, nahradit ji tak, aby oložiskování a třeba i upínání bylo podle gusta uživatele. Technické oddělení ATASu poskytne i některé výkresy.
Já osobně sním o automatické výměně nástrojů.
Poradí mi někdo nebo vymyslí zde někdo něco?
Ještě cena – cca 4500 Kč.
Přílohy
2.pdf
(75.9 KiB) Staženo 733 x
1.pdf
(116.14 KiB) Staženo 1019 x
FT4C.jpg
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

1. 9. 2008, 7:26

Ještě foto.
Přílohy
FT4C.jpg
walter
Příspěvky: 163
Registrován: 4. 12. 2006, 2:44

1. 9. 2008, 11:40

Zajímavé .

A cena frekvenčního měniče?
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

1. 9. 2008, 11:55

Nový frekvenční měnič Siemens cca 5000 Kč.
Pupak
Příspěvky: 1457
Registrován: 28. 8. 2006, 8:12
Kontaktovat uživatele:

1. 9. 2008, 7:44

Hezky motorek.Jaky to ma osazeni na klestinu.Z toho vykresu neni jasne,co tam jde za klestinu a jaka je matice.
Mad_BOXs
Příspěvky: 1416
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

1. 9. 2008, 7:59

Já už ho mám asi od února a jsem naprosto spokojený. Používám ho jen na "řezání" 1.6mm frézou. Ten tichý chod je supr.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
rawen
Sponzor fora
Příspěvky: 1559
Registrován: 15. 3. 2008, 12:22
Bydliště: Prostějov

1. 9. 2008, 8:29

Můžu poprosit o odkaz na web? Na ATASU jsem ho nenašel.

Radek
soustruh Bernardo 500, frézka Proxxon
(CNC Tron, CNC Proxxon MF70)
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

2. 9. 2008, 6:30

Do toho vřetena pasují kleštiny z přímé brusky Bosch GGS 27 a zrovna tak ta převlečná matka.
Na webu ATAS toto vřeteno vystavené není.
Používám vřeteno ATAS na frézování tvrdýho dřeva. Nechá si líbit kapsování frézou 16mm na stopce 8mm do hloubky 4mm rychlostí 800mm/min a ot. 18000. Nemám pocit, že by se trápilo.
walter
Příspěvky: 163
Registrován: 4. 12. 2006, 2:44

2. 9. 2008, 7:59

A bylo by možné klasická radialní ložiska vyměnit za kosoúhlá ? Pro případ většího axialního zatížení ? A jak je nasměrovat do X nebo do O ?
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

2. 9. 2008, 8:48

Já se domnívám, že by bylo možné vyměnit ložiska radiální za ložiska s kosoúhlým stykem. Dokonce jsem k tomu mírně nutil i výrobce, ale po dohodě, že nejprve zkusím, jak se vřeteno bude chovat tak jak jej standardně vyrábějí, jsem od záměru ustoupil.
Přední ložisko je 6002.2ZR a zadní 6000ZZ.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5699
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

2. 9. 2008, 9:18

V případě výměny by se musela udělat úprava přírub motoru.
Kosoúhlá ložiska řady 72.. odpovídají rozměrově řadě 62.., a
ve vřetenu jsou použita ložiska řady 60..
walter
Příspěvky: 163
Registrován: 4. 12. 2006, 2:44

3. 9. 2008, 6:49

A šlo by to vůbec z udělat ? Je tam dostatek místa a jak s upnutím ?
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

3. 9. 2008, 8:06

Ta přední příruba je obyčejný rotační dílec snadno vyrobytelný. Horší to bude s tou zadní přírubou.
Tady jsou ještě dva výkresy.
Přílohy
4.pdf
(134.21 KiB) Staženo 952 x
3.pdf
(318.25 KiB) Staženo 670 x
walter
Příspěvky: 163
Registrován: 4. 12. 2006, 2:44

3. 9. 2008, 8:28

Jedno kosoúhlé ložisko by asi nestačilo, co?

Pak jsem koukal - je tam cosi lepeného. Půjde motor rozebrat?
Miroslav
Příspěvky: 14
Registrován: 3. 10. 2006, 12:02
Bydliště: Rybník

3. 9. 2008, 9:35

Já bych ten motor nerozdělával. Jak jsem psal na začátku, je možné si u ATASu koupit jen ty díly, které použijete pro vlastní montáž. Některé díly si můžete sám vyrobyt, některé sériové díly si můžete upravit a montáž si pak zmáknete sám.
Alespoň takto jsem se domluvil v ATASu pro případný další nákup. Mě totiž opravdu láká ta automatická výměna nástrojů a to by se musela konstrukce toho motoru hodně upravit. Ale to opravdu nevím, jak do toho.
Poradí mi někdo?
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“