Vřeteno ELTE AF60 6/2 RR

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 8. 2016, 12:17

Ahoj,

jak jsem se už pochlubil jinde, zakoupil jsem nedávno toto vřeteno (výrobcem dodáno 11/2014, nikdy nejeté).
IMG_3128.jpg
AF60_stitek.jpg
IMG_3130.jpg
Výcuc z návodu (foceno narychlo mobilem, časem možná naskenuju, ke stažení jsem ho nenašel):
cover.jpg
torque_and_power_curves_detail.jpg
exploded.jpg
cooling_system.jpg
installation_layout.jpg
how_to_use.jpg
tools.jpg
bearings_maint.jpg
V návodu mě docela zaujalo:

- že se vřeteno má "zahořet" nejen nový či dlouhodobě nepoužívaný, ale i denně před prvnim použitim
- že se má kleština po šichtě povolit

To jsem tady zatim nějak nezaregistroval.

No, v první řadě bych se rád zeptal, jestli tu někdo takové vřeteno používá (asi ne takového prcka, ale třeba něco z řady AF)? S konektorem už jsem se nějak popasoval, ale i tam mám pár nejasností:

- zem (PE, pin D) není spojena s kostrou?
- Co je to vevnitř za tepelnou sondu? Za studena je to šluslé, tak tipuju nějaký bimetal, který se při přehřátí rozepne?

No a k té vzducho a hydrotechnice - čím do toho foukáte a hlavně jakou používáte chladící kapalinu (byl jsem pánem varován, abych dal fakt bacha, co do toho liju - oni používají přímo originál, ale to je prej děsná darda). Něco jako destilka z něčím antikorozivním?

Díky, hezký víkend, T.
AF60.pdf
Rozměry, konektor..
(100.01 KiB) Staženo 535 x
Catalog_Elte.pdf
Dobový katalog
(3.53 MiB) Staženo 830 x
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 19. 1. 2017, 11:20, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 8. 2016, 12:32

S tím zahořením je to jednoduchý ,buď v krbu nebo na mašině :wink:
Nejdřív je potřeba udělat první záběh postupným zvyšováním otáček s důsledným sledováním teploty ložisek , řádově jde o několikahodinový proces a to podle předpětí ložisek .
To zahoření před každým použitím znamená vřeteno nastartovat na nižší otáčky a v průběhu třeba 10minut zvednout na provozní otáčky a pak teprve frézovat.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 8. 2016, 2:51

Termín zahořet je špatně, jo? :)

Jak to zabíhat tam taky píšou, já to tu jen zmínil, protože o zabíhání před šichtou jsem tu za celou dobu, co tu jsem, ještě nečet (stejně tak o uvolňování kleštiny po šichtě). Ale klidně mi to jen mohlo uniknout.

Oni pro první zapnutí a po dlouhý pauze doporučujou pouze 5min na 50%, 3min na 80% a 2min na 100% maxima. Tak možná ten první několikahodinový záběh dělaj už v továrně..?

Dík, T.
Naposledy upravil(a) Thomeeque dne 20. 8. 2016, 3:05, celkem upraveno 1 x.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 8. 2016, 3:04

On se ten několika hodinový záběh váže k velkým vřetenům kde jsou sady ložisek a větší předpětí.Tady je základ při záběhu hlídat teplotu v místech kde jsou ložiska a hřídel vřetena, jestli není moc ohřátá.Když budeš opatrnější a časy prodloužíš nic se nestane naopak budeš mít jistotu že jsi nepřehřál ložiska a jeho vazelínu. .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 8. 2016, 3:06

Thomeeque píše:ještě nečet (stejně tak o uvolňování kleštiny po šichtě)
Není to tím, že každý materiál pod zátěží teče a vymačkává se?
Pokud se tady hraje s přesností na nějaké mikrony, tak možná už i to hraje roli.
Já jsem to nikdy v žádném návodu nečetl, ale ještě nikdy jsem po práci nenechal v žádném vřetenu nástroj (ve frézce ani ve vrtačce).
Už minimálně proto, že stejně po práci musím uklidit, a tak aspoň nehrozí, že frézu urazím smetákem nebo že si o ni rozříznu ruku.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 8. 2016, 3:14

fmodel píše:On se ten několika hodinový záběh váže k velkým vřetenům kde jsou sady ložisek a větší předpětí.Tady je základ při záběhu hlídat teplotu v místech kde jsou ložiska a hřídel vřetena, jestli není moc ohřátá.Když budeš opatrnější a časy prodloužíš nic se nestane naopak budeš mít jistotu že jsi nepřehřál ložiska a jeho vazelínu. .
Jasný.

Nevím, jak přesně se pracuje s těmito vzducho/hydro přípojkami (jak tam vetknu ty hadičky) - poví mi prosím někdo, co je to za typ, že bych si našel návod?

EDIT: teď vidim, že je na tom něco napsáno, tak já si to přečtu :) Legris 4.5/32 a Legris 6, už googlim..
Mex píše:
Thomeeque píše:ještě nečet (stejně tak o uvolňování kleštiny po šichtě)
Není to tím, že každý materiál pod zátěží teče a vymačkává se?
Pokud se tady hraje s přesností na nějaké mikrony, tak možná už i to hraje roli.
Smysl to určitě dává, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
sco_27
Příspěvky: 329
Registrován: 20. 4. 2013, 9:10
Bydliště: Partizánske

20. 8. 2016, 3:41

Thomeeque píše:
fmodel píše:On se ten několika hodinový záběh váže k velkým vřetenům kde jsou sady ložisek a větší předpětí.Tady je základ při záběhu hlídat teplotu v místech kde jsou ložiska a hřídel vřetena, jestli není moc ohřátá.Když budeš opatrnější a časy prodloužíš nic se nestane naopak budeš mít jistotu že jsi nepřehřál ložiska a jeho vazelínu. .
Jasný.

Nevím, jak přesně se pracuje s těmito vzducho/hydro přípojkami (jak tam vetknu ty hadičky) - poví mi prosím někdo, co je to za typ, že bych si našel návod?

EDIT: teď vidim, že je na tom něco napsáno, tak já si to přečtu :) Legris 4.5/32 a Legris 6, už googlim..
Tú čiernu "obruč" by si mal trošku zatlačiť - tým uvoľníš upchávku. Hadičku správneho priemeru potom iba zastrčíš do fittingu. Prípadne skús googliť pod "Festo pneumatics system" a podobné.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

20. 8. 2016, 3:44

Ty přípojky jsou úplně normální ,zatlačíš ve směru osy na ten černej kroužek podržíš ho zamáčklej a pak trochu jako zamačkneš tu záslepku a zatáhneš za ní a je venku .Jestli jsi myslel toto.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

20. 8. 2016, 7:55

Jj, úplně normální, to jen já to neznám :mrgreen: díky! Hadička se připojí asi přes nějaký mezikus, počítám?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
Kratus
Příspěvky: 510
Registrován: 1. 5. 2015, 2:36
Bydliště: Příbram

20. 8. 2016, 8:04

Hadička se pouze zastrčí do toho černého konektoru.
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 8. 2016, 8:13

Nehledej v tom žádnou složitost. Zatlačíš na kroužek, tím se vevnitř roztáhne něco jako "kleština" a umožní snadné zasunutí nebo vytažení hadičky. Zasunout to jde i bez zatlačení kroužku, ven ale ne.

Ty hadičky pro pneumatiku jsou poměrně tuhé a drží v tom skvěle. Měkká hadička (třeba silikonová pro akvaristiku) by tam možná moc nedržela.
Jen podle obrázku to vypadá, že jedna hadička je 8mm, jedna 6mm, to jsou oba standardní rozměry. Ale ta prostřední vypadá jako 4.5mm, a to jsem skoro myslel, že ani neexistuje (běžně se používá 4mm). Ale zřejmě teda existuje.

Je to něco jako tohle:
http://akvinaservis.cz/Vzduchotechnika/ ... 6x1-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Patří do toho takové hadičky:
http://akvinaservis.cz/Vzduchotechnika/ ... -200m.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

21. 8. 2016, 3:48

Já si právě představoval ty měkký, tak mi to bylo divný. Óukej, díky za info, teď se zrekreuju, pak se na to vrhnu :) T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
melsoft
Příspěvky: 366
Registrován: 25. 1. 2012, 5:41

21. 8. 2016, 9:07

Pokud se používají měkké hadičky (např. průhledné), tak se do nich předtím zasune mosazná trubička s ozubem proti vytržení, která "vyztuží" hadičku aby pevně držela v "kleštince".
Toto řešení je na strojích, které opravuji, v okruhu chlazení laseru, kde je důležité vidět, jestli v hadičkách necirkulují bubliny (špatné odvzdušnění). Bublina by způsobila "embólii" a některý z laserů by se tím pádem nechladil (jsou zapojeny paralelně) a odešel by....
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 8871
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

4. 9. 2016, 8:53

Ahoj, mohu poprosit o tipy čím generovat ten vzduch (tlak 1bar)? Vzduch bude potřeba ještě filtrovat* (buď na vstupu nebo výstupu generátoru) a hnát do vřetena cca 1m dlouhou hadičkou (zakončení D=4.5mm), což jsou dva faktory, který asi (určitě) povedou k nějakým ztrátám. Mělo by to být tichý a samozřejmě vydržet trvalý provoz. Díky, T.

* Separátor kondenzátu si asi troufnu vynechat, máme doma celkem sucho :)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

4. 9. 2016, 8:58

co takový ty malý kompresorky k airbrushi? s regulátorem na 1bar..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“