chladič z vodníkovi

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 7:28

4erpadlo už jsem vyřešil ale tedka se mi jedná o chladič. Co používáte?? J8 uvažoval bud výměník topení z osobáku nebo chladič z nějaké motorky. Nebo chladič oleje z nějaké motorky. Máte někdo nějakej lepší typ??
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22398
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 1. 2017, 7:41

palivovy chladic z auta
stihly ze se da dat na portal a nikde evadi
ventilace je myslim nadbytecna tolik tepla tam neni
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 604
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

7. 1. 2017, 7:42

Radiátor topeni Felicia asi ideal .http://www.aci.cz/76006016-radiator-top ... 15048.html
Já jsem to používal bez chladiče a 15l vody stačí i na několik hodin provozu než se ohřeje .
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 8:38

Palivový chladič?? myslíš intercooler
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22398
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 1. 2017, 8:58

Nene
Byva zespoda mezi nadrzi a motorovym prostorem
Nespotrebovane palivo se koluje zpet do nadrze
Tam se smicha s tim v nadrzi a zase ho nabere podavaci a posle k motoru a tak furt dokola
Aby se prilis neohrivalo je tam po ceste takovy hlinikovy chladic v podobe meandru z trubicky cca 8mm a zebirek z tenkych plechu
Přílohy
images.jpg
images.jpg (5.8 KiB) Zobrazeno 4610 x
1348681254776634071101.jpeg
1348681254776634071101.jpeg (131.35 KiB) Zobrazeno 4610 x
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 9:14

Takže tupuji u naftáků:-D Právě nevim jakej ztrátovej výkon bude na tom chladiči když je vřetýnko o výkonu 2,2kw takže něco se na chladiči musí vyzářit... A jakou tak provozní teplotu má mít vřeteno. V ohledu na ložiska (roztažnosti materiálů)
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22398
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 1. 2017, 9:18

vetsinou to staci vyzarit expansni nadoba
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 9:23

já měl právě strach aby to nebylo malé topeníčko... s tímto vřetenem sem zatim nepřišel do styku. Ale už sem u pál konstrukci četl že lidi honí vodu jen do kýblu a že to stačí..... na druhou stranu vřeteno pojede na zatížení ta 20% při běžné práci
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7212
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

7. 1. 2017, 9:41

robokop píše:Nene
Byva zespoda mezi nadrzi a motorovym prostorem
Nespotrebovane palivo se koluje zpet do nadrze
Tam se smicha s tim v nadrzi a zase ho nabere podavaci a posle k motoru a tak furt dokola
Aby se prilis neohrivalo je tam po ceste takovy hlinikovy chladic v podobe meandru z trubicky cca 8mm a zebirek z tenkych plechu
pozor je to jen u aut se vstřikováním typu common rail, tedy u těch nejnovějších
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 9:50

Právě jemi to divné v autech se občas hrabem ale zatím sem to neviděl...
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 604
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

7. 1. 2017, 10:06

Bývá to většino zespodu pod autem .
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

7. 1. 2017, 10:15

Jestli chceš stavět mašinku do cca 40k jak píšeš v jiném vláknu (pokud si to pletu, tak se předem omlouvám) tak zkus navštívit nějaký šroťák, nebo recyklačku starých PC. Za pár korun tam z nějaké lepší trosky vyrabuješ chladič vodního chlazení a jsi v pohodě. Koupíš 4-5 ks, tak si poskládáš potřebný výkon a několik menších chladičů rozmístíš jak budeš potřebovat.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 10:23

Jj jsem to já... já se zatím ptám z hlediska kolik má mít vřeteno stupnů a jaká je tak plocha potřeba k vyzáření
4rest
Příspěvky: 599
Registrován: 7. 10. 2014, 5:13
Bydliště: Praha

7. 1. 2017, 11:12

No, tak asi by nemělo mít pod 0°C a nad 100°C :wink:
Řekněme nad 10°C, aby jsi dosáhl jisté viskozity maziv a pod 60°C, už moc nízká viskozita maziv, vyšší odpor vinutí atd. Prostě aby jsi na vřetenu cca udržel ruku.
Výkon chladičů si napočítej na výkon vřetene. Ty plánuješ 2,2 kW vodníka, tak to napočítej na 2,2 kW. Prostě kup např: tři výměníky z chladícího systému pro PC se zdrojem 750W, nebo koukni po nějakém výkonnějším starém PC a tam orvi aktivní chladiče z procesorů, něco takového https://www.czc.cz/silentiumpc-fera-3-h ... 59/produkt" onclick="window.open(this.href);return false;
můžeš se rozhodnout, jestli to provozovat jako aktivní, nebo pasivní chladič. Potřebný počet zjistíš experimentálně, když se to bude moc hřát, tak přidáš další. Takto bych to asi řešil já, ale to jen proto, že mám přístup ke šroťáku starých PC. Takže čas od času ty chladiče vytáhnu z nějakého bývalého děla.
Elektrochemik holdující strojařině :-)
Doma: HOLZMANN 1222P, Holzstar DB 450, RP2300FCXJ, KITin1900HF
Práce: Gravos - GV30 s vřetenem Isel 750W, M3K 260, GV21 2A; StepFour - Precise 760; Comagrav - Zonda; CNC Singular - Airbrush; Felixprinters - Felix 3.1
drevokousal
Příspěvky: 85
Registrován: 15. 12. 2016, 5:45

7. 1. 2017, 11:31

Tak to vřeteno má výkon 2,2kw a nemá jiné chlazení takže kdyby jelo na hraně tak by mělo vydat celkem slušné teplíčko... Ale na druhou stranu já vřeteno budu zatěžovat na max 20% . Takto výkonné vřeteno jsem volil kvůli velikosti kleštiny protože má er 20. Jinak by mi stařilo 1,5kw. Ale to odbíhám od tématu. A k té teplotě... Proč si myslíš že termostat v autě udržuje optimální teplotu motoru. Nejni to z toho hlediska že kovy mají tepelnou roztažnost? Železo má jinou roztažnost hliník má jinou roztažnost... Vše je spočítáno na určitou teplotu(roztažnost materiálu). Dám ti jednoduchej případ. Jako malej určitě si honil pionýra.. A nepřišlo ti divné když byl studenej nebyl výkon ono.. když byl tak akorát tak jel hezky a když si ho ve 2 drhnul v kopci tak tě 2 museli tlačit??? protože ty materiály mají různou roztažnost.. A naco bych trápil vřetýnko v neoptimální teplotě... Akorát budu ničit ložiska a snižovat životnost. A jestli si skoušel někdy ohřát domeček ložiska aby si ho nalisoval. Stačí domeček ložiska ohřát ( o cca 40stupnů více) než ložisko. A hle ložisko tam padne jak do maminy....
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“