takze uz to chapu
mas brutalne starej velmi mizernej motor s velkymi ztratami
previnutim zrejme dojde ke zmene ktera tu sitauci asi i mirne vylepsi (domnivam se ze to zmenilo momentovou charakteristiku a ubralo to ztraty na prazdno, asi se to da vic pretezovat na ukor skluzu)
nicmene nejlip by bylo kdybys ten motor nahradil modernim motorem s vysokou ucinnosti a ziskal bys mnohem vic a jeste by to stalo zlomek
mnohem min by to zralo na prazdno a jeste by to melo poradnej vykon
Kombinované vinutí (slovjanka) asynchronní motory
mazna vopravdu bylo by lepsi vzit dva stejne motory jeden previjet a otskouset z infou ja pomuzu bez problemu ten borec zika ze vikres doda a i vypocet ohledne dratu,doopravdy chci vedet gde je pravda.robokop píše:takze uz to chapu
mas brutalne starej velmi mizernej motor s velkymi ztratami
previnutim zrejme dojde ke zmene ktera tu sitauci asi i mirne vylepsi (domnivam se ze to zmenilo momentovou charakteristiku a ubralo to ztraty na prazdno, asi se to da vic pretezovat na ukor skluzu)
nicmene nejlip by bylo kdybys ten motor nahradil modernim motorem s vysokou ucinnosti a ziskal bys mnohem vic a jeste by to stalo zlomek
mnohem min by to zralo na prazdno a jeste by to melo poradnej vykon
prosim vas ukazat palcem na modernejsi motory asy najlepe foto stitku motoru pro priste co mam spravne kupovat
Nie som nejaký veľký odborník na motory, som skôr elektronik ako silnoprudár ale Slavjanku vnímam celkom jednoducho a netreba na jej vysvetlenie žiadnu pyramidálnu energiu. Motor zapojený do trojuholníka má jednoznačné inú záťažovú charakteristiku ako motor zapojený do hviezdy. Na tom sa hádam všetci zhodneme. Kombinovaná charakteristika vzniknutá zapojením naraz dvoch vinutí paralelne teda hviezdy aj trojuholníka má výhodnejšiu záťažovú charakteristiku a to je celé. Netreba tam hľadať nič nadpozemské.
Waldes.
Waldes.
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22371
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Lresne tak
Ale ty i formace na zacatku chybeli
Na zacatko bylo neco jako ze vezmu motor necham ho u borcu
Nejak predelat a bude mit o 30% vetsi vykon
Nebo neco v tom smyslu
Proto se rozebehla tahle debata
Ale ty i formace na zacatku chybeli
Na zacatko bylo neco jako ze vezmu motor necham ho u borcu
Nejak predelat a bude mit o 30% vetsi vykon
Nebo neco v tom smyslu
Proto se rozebehla tahle debata
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Aha, a v ČEM konkrétně spočívá ta "výhodnější zatěžovací charakteristika"?Waldes píše:Nie som nejaký veľký odborník na motory, som skôr elektronik ako silnoprudár ale Slavjanku vnímam celkom jednoducho a netreba na jej vysvetlenie žiadnu pyramidálnu energiu. Motor zapojený do trojuholníka má jednoznačné inú záťažovú charakteristiku ako motor zapojený do hviezdy. Na tom sa hádam všetci zhodneme. Kombinovaná charakteristika vzniknutá zapojením naraz dvoch vinutí paralelne teda hviezdy aj trojuholníka má výhodnejšiu záťažovú charakteristiku a to je celé. Netreba tam hľadať nič nadpozemské.
Waldes.
Ideálně graf s popsanýma osama a konkrétníma hodnotama.
Len dve malé poznámky na okraj.sisi píše:Už to tu někdo psal, ale je třeba to připomenout. Kdyby taková úprava opravdu přinesla víc jak 10% účinnosti navíc tak to již každý větší výrobce má ve výrobním programu.
To s tými výrobcami je presne naopak, totiž žiadny veľký výrobca si nedovolí ísť do niečoho dostatočne neprebádaného. To je veľké podnikateľské riziko. Až je niečo dlhodobo overené až potom to výrobcovia zavedú do svojich výrobných programov. Väčšinou ak majú svoj vlastný výskum tak to v tichosti skúšajú a merajú, teda ak tam nemajú skostnatených inžinierov držiacich sa len zavedených postupov. Žiaden si totiž nemôže dovoliť stratiť image serióznosti! Okrem toho, nie som si istý až tak som sa tým nezaoberal a aj to pred viacerými rokmi ale tak sa mi marí, že pán Dujunov má ten svoj motor patentovaný! Z čoho vyplývajú licenčné jednania, poplatky atď.
Viacerí to tu už písali, zvýšenie účinnosti nieje myslené tak, že napríklad motor s účinnostou 90% po previnutí bude mať účinnosť o desať percent viac. Motor ktorý pracuje s konštantnou záťažou pri konštantných obrátkach a je správne navrhnutý má konštantnú účinnosť a nieje tam čo moc vylepšovať. No pri premenlivej záťaži, kedy sa účinnosť motora pohybuje v rámci krivky záťažovej charakteristiky, teda aj v oblastiach, kde je účinnosť oveľa nižšia, napríklad 60% a aj menej, tak tam je priestor pre hľadanie spôsobov ako túto účinnosť zlepšiť. Že to je väčšina motorov, ktoré pracujú pri obrábaní a podobne je druhá vec, preto tento patent pokladám za krok správnym smerom.
Waldes.