Podepřené tyče - rovinnost
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Pardon, ale ty řeči o laminu jsou úplně z cesty Stačí si vzít desku, podložit na krajích (třeba na podlaze), doprostřed dát hodinky a lehce, jedním prstem přitlačit a je po iluzích o použití lamina jako konstrukčního prvku pro jakýkoliv serióznější obráběcí stroj. Ve skutečnosti je úplně jedno, jestli je lamino o 1 mm prohnuté, protože se o tuto míru ihned samo srovná podle ostatních konstrukčních prvků.
Aleš Procháska
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 12. 10. 2006, 7:49
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem možnost koupit něco podobného z HK za 5000Kč (viz. fotky), ale když jsem vzal za vřeteno, bylo to prostě marný. Strašně to pružilo v Y, tyče šly "od sebe" pokud jsem vyvinul sílu kolmou na osu Z, byla-li osa Z "dole". Pokud chceš pouze vyřezávat/profilovat, osa X (nejdelší přišroubovaná k dřevotřískové desce) Ti bude stačit co se týká průhybu, ale použil bych otevřené domky s kuličkovými klecemi - ty linearsety - když už ty podepřené tyče máš. Osa Y je ve Tvém provedení nepoužitelná, tam bych dal taky podepřené tyče na kus desky, která by vytvořila tuhá "záda".
Mě to bylo také doporučeno a výrazně to ztuhlo a to nemám podepřené tyče! Na ose Z bežně nedokážu lepší přesnost než 0,5mm protože pomalu "rozřezávám" podklad, který je tvořen dřevěným roštem (odsávání spodem) a v každém místě (XY) je výška Z od stolu jiná. Pro mě je prioritní, abych všude bezpečně prořízl obráběný materiál.
Když potřebuju větší přesnost v ose Z (občas gravíruju DPS), tak dám do vřetena pořádnou kosu a celý rošt srovnám do roviny, tak jsem schopen dát 0,1-0,2mm na Z.
Na X a Y je běžně do 0,1mm pokud pravidelně vymezuji vůli mezi maticemi od Boba ( http://zbestikova.webnode.cz/stavba-cnc-frezky/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Na modelařinu toto naprosto stačí.
Když Ti přivezu prizmatické vedení s vozíky, chceš si na Wenzelovi změřit rovinnost?
Mě to bylo také doporučeno a výrazně to ztuhlo a to nemám podepřené tyče! Na ose Z bežně nedokážu lepší přesnost než 0,5mm protože pomalu "rozřezávám" podklad, který je tvořen dřevěným roštem (odsávání spodem) a v každém místě (XY) je výška Z od stolu jiná. Pro mě je prioritní, abych všude bezpečně prořízl obráběný materiál.
Když potřebuju větší přesnost v ose Z (občas gravíruju DPS), tak dám do vřetena pořádnou kosu a celý rošt srovnám do roviny, tak jsem schopen dát 0,1-0,2mm na Z.
Na X a Y je běžně do 0,1mm pokud pravidelně vymezuji vůli mezi maticemi od Boba ( http://zbestikova.webnode.cz/stavba-cnc-frezky/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Na modelařinu toto naprosto stačí.
Když Ti přivezu prizmatické vedení s vozíky, chceš si na Wenzelovi změřit rovinnost?
ALFY
to nejsou panty ale pojezdy, ty dveře jezděj asi 800mm doprava a doleva na těhle tyčích..Salaman píše:To sou poněkud drahé panty na dvířka, to bych teda zašel do železářství pro hotový za 20Kč.
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Nestacilo by namontovat jednu kolejnici tak rovne, jak to jen pujde, a druhou dotahnout az po nasazeni portalu? Vzdy popojet portalem a dotahnout to pod nim...Salaman píše:Na všechny osy tam kreslim ty otevřený pouzdra, ale jestli do toho budu muset tlačit jak bejk abych překonal geometrické nepřesnosti, tak si mě nepřejte
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 12. 10. 2006, 7:49
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Moje řeč, myslím že to ani jednodušeji nejde!ledvinap píše:Nestacilo by namontovat jednu kolejnici tak rovne, jak to jen pujde, a druhou dotahnout az po nasazeni portalu? Vzdy popojet portalem a dotahnout to pod nim...Salaman píše:Na všechny osy tam kreslim ty otevřený pouzdra, ale jestli do toho budu muset tlačit jak bejk abych překonal geometrické nepřesnosti, tak si mě nepřejte
ALFY
Nejde.ledvinap píše:Nestacilo by namontovat jednu kolejnici tak rovne, jak to jen pujde, a druhou dotahnout az po nasazeni portalu? Vzdy popojet portalem a dotahnout to pod nim...Salaman píše:Na všechny osy tam kreslim ty otevřený pouzdra, ale jestli do toho budu muset tlačit jak bejk abych překonal geometrické nepřesnosti, tak si mě nepřejte
Zkoušel jsem to u sebe, vypadá to velice logicky a snadno. Bohužel "ohebnost" tyček dovolí bez keců udělat kříž +/-0,5mm a na chodu se to nepozná (trochu u kraje, tam je to poznat víc).
Takže po tzv doladění na volný chod, jsem si nabral přesné úhelníky, posuvky a srovnal jsem to alespoň do desetiny, prostě co to šlo.
Sice mám nepodepřené tyče 20mm X/Y, kde je to extrém ohebné, ale nemyslím že to bude o tolik lepší. Já i s uzavřenými předepnutými ložisky na chodu nepoznám rozdíl 0,1mm nikde, furt to jezdí "krásně".
Ideální pomůckou jsou hodinky, kdy se po dotažení všeho podle nejlepšího vědomí a svědomí jezdíme sem a tam a kontrolují se rovinnosti vůči základní desce.
Taky je dobré dát do Z rýsovací jehlu, udělat čtverec a ten poměřit zda je rovný
PS: Nechci jmenovat ale jeden dotyčný udělal svařovaný stůl z jeklu, navrtal přímo na jekl lineáry a chodí mu to krásně volně. Je jasné že je to křivé a bylo by štěstí kdyby to hrálo alespoň do milimetru, jenže rukou se to prostě nepozná.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
todle by se melo dat nekam do knowledgebase
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?p=44329#p44329" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?p=44329#p44329" onclick="window.open(this.href);return false;
Díky, ale už jsem si to našel jinde: http://techstroj.g6.cz/U/zdvihaci_zarizeni.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;oscar píše:todle by se melo dat nekam do knowledgebase
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?p=44329#p44329" onclick="window.open(this.href);return false;
šroub mám TR12x3 (d2=10,5mm)
motor 1,3Nm
a za třecí úhel jsem dosadil 3,3°, ale nevím jestli je to správná hodnota, konkrétně pro tento závit jsem to nenašel.
no a vyšlo mi 3357N to je 335,7kg není to nějak moc?
PS:
Jo je to špatně, měl sem tam víc chyb, třecí úhel je 11 až 22,5° a osová síla na šroubu vychází při největším tření 522N.