toto asi není normální funkční plocha kuželíkového ložiska ?
suché, nebo nevhodné mazivo ? ... typ NSK HR32005SXJ - tedy ne úplný šrot
na omak to nepůsobí tak strašně, fotka tomu ale dá hodně vyniknout
suché kuželíkové ložisko ?
Ahojky,
podnikám v prodeji ložisek, letos máme 25 let.
Problematika ložisek a jejich životnosti je velice složitá. Máme na prodejně pro zákazníky pověšený info obrázky o nejčastějších poruchách ložisek. Je toho fakt na hafo.
Za těch 25 let bych o tom mohl pomalu přednášet. Pokud bych z foto mohl usoudit, typoval bych na jejich špatný utahovací moment.
Ložisko dostane jemný nádech do červené barvy, jinak vypadá celkem dobře. To je i nejčastější závada u ložisek na kolech aut.(Po výměně.) Ono to vypadá jednoduše, ale opak je skutečnost. Já radím zákazníkům, aby do toho investovali ještě 300 korunek a nechali si to vyměnit v odborném servisu, kterému důvěřuji. Mohu k tomu říci ještě zajímavost. Za těch 25 let jsme uznali jednu reklamaci. Posudek SKF laboratoře, abych byl 100% jistý. Ostatní reklamace šlo na vrub špatné montáži.
Já jsem si ložiska měnil také nedávno na vřetenu soustruhu. Musel jsem, bohužel, kvůli kravině znovu provést demontáž. Myslím, že jsem
je také najebal. Není to laciná záležitost, vše v přesnosti P4. No, uvidím, jestli se mi povede soustruh dát snad někdy do provozu.
podnikám v prodeji ložisek, letos máme 25 let.
Problematika ložisek a jejich životnosti je velice složitá. Máme na prodejně pro zákazníky pověšený info obrázky o nejčastějších poruchách ložisek. Je toho fakt na hafo.
Za těch 25 let bych o tom mohl pomalu přednášet. Pokud bych z foto mohl usoudit, typoval bych na jejich špatný utahovací moment.
Ložisko dostane jemný nádech do červené barvy, jinak vypadá celkem dobře. To je i nejčastější závada u ložisek na kolech aut.(Po výměně.) Ono to vypadá jednoduše, ale opak je skutečnost. Já radím zákazníkům, aby do toho investovali ještě 300 korunek a nechali si to vyměnit v odborném servisu, kterému důvěřuji. Mohu k tomu říci ještě zajímavost. Za těch 25 let jsme uznali jednu reklamaci. Posudek SKF laboratoře, abych byl 100% jistý. Ostatní reklamace šlo na vrub špatné montáži.
Já jsem si ložiska měnil také nedávno na vřetenu soustruhu. Musel jsem, bohužel, kvůli kravině znovu provést demontáž. Myslím, že jsem
je také najebal. Není to laciná záležitost, vše v přesnosti P4. No, uvidím, jestli se mi povede soustruh dát snad někdy do provozu.
Rádi se necháme poučit, jak se jejich utahovací moment nastavuje správně.
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).
Jedná se dle použitého pomnožného čísla o celou skupinu ? Je zde cítit dosti ironie. Ale je hodně lidí, kteří by to jako profíci měli znát a mít v malíčku. Opak je pravdou. Kolegovi nikdo na jeho dotaz neodpověděl. Myslel jsem to dobře. Pokud se to někoho dotklo, dobře mu tak.Habešan píše:Rádi se necháme poučit, jak se jejich utahovací moment nastavuje správně.
*nevím jak je to jinde, ale např. u mého auta se osazují 2 kosoúhlé ložiska, jejich předepnutí je dáno mezerou mezi vnitřními kroužky (tedy utahuje se tak, až na sebe vnitřní kroužky dosednou, což je konečná mechanická poloha s definovaným předepnutím ... nevím co na tom chceš ladit ?
nemyslím, že to bylo myšleno ironickymilan.a píše:Jedná se dle použitého pomnožného čísla o celou skupinu ? Je zde cítit dosti ironie. Ale je hodně lidí, kteří by to jako profíci měli znát a mít v malíčku. Opak je pravdou. Kolegovi nikdo na jeho dotaz neodpověděl. Myslel jsem to dobře. Pokud se to někoho dotklo, dobře mu tak.Habešan píše:Rádi se necháme poučit, jak se jejich utahovací moment nastavuje správně.
je zde spousta příspěvků ohledně konstrukce či úpravy vřeten - a ty na ložiskách stojí. Fotka je z ložiska čínské frézky - podcenil jsem to a po koupení jsem nezačal demontáží všeho co se hýbe ...
Pravda ale je, že po složení bych to asi stejně neuměl správně nastavit.
Tedy - je zde spousta lidí, kteří se rádi přiučí jak na to.
PS. 300 korunek bych klidně servisu zaplatil, ale nějak si nemohu vybavit, kdy a zda vůbec jsem byl s nějakým servisem spokojen co do odbornosti opravy.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Treba loziska na aute si menim zasadne sam nakonec mam hydraulicky lis a dodrzuji pravidla montaze!V praci delame i repasujeme vretena nasich stroju ktere pracuji v rezimu 24/7 vetsinou se testuji na vibrace(pomoci spesl programu pomoci cidel vyvazovacky.Vretena se sezizuji na danou vuli uchylkomerem a v loziskach musi byt presne urcene mnozstvi maziva.Pokud loziska jevi vyssi vibrace mnohdy je staci vymontovat a znova namazat ale nekdy jsou mrtva tak se musi vymenit (sada lozisek 4ks cca20-25 litru)Vretena se pak zabihaji na stolici a pri zvyseni teploty nebo kdyz zacnou "řvát" musi se znova seridit pripadne vymenit.Vetdsinou vretena vydrzi nepretrzity provoz i 5-7let toci max 3000ot/min na nich jsou bubny cca 300mm∅,vetsinou odejdou kdyz se do nich dostane voda.
Kdepak, nebylo to myšleno ironicky, ani jinak špatně.milan.a píše:Je zde cítit dosti ironie.
A pomnožné číslo mělo znamenat případné další čtenáře.
Případně by stačil i odkaz na srozumitelnou literaturu (i tištěnou).
Nabídněte mi, prosím, formy na PET lahve z limonádoven i pivovarů (i kovošrotu).
Ještě naposledy se k tématu vrátím.
Tedy k technice správné montáže ložisek. Jenom pro informaci, že to není prdel. Na SKF máme za sebou jako technickou pomoc pro prodej cca 50 ingů. Tito ingové jsou specialisté na jednotlivé druhy uložení ložisek. Pokud má zákazník problém s kterým si neví rady, volají a my zajistíme příslušného odborníka. Je to služba placená, ale tito odborníci jsou tak vytížení, že to trvá někdy i jeden-dva týdny. Teprve u zákazníka po zjištění všech místních provozních podmínek se rozhodují, jak postupovat dál. Proto není i jednoduché udělat všeobecný odkaz. Ale pokusím se něco pro názornost zde uveřejnit.
Netušil jsem, že tento dotaz na ložisko vyvolá takový zájem. Ale to je dobře. Lidé se zajímají a čtou. A o to tu jde, no né ?
Tedy k technice správné montáže ložisek. Jenom pro informaci, že to není prdel. Na SKF máme za sebou jako technickou pomoc pro prodej cca 50 ingů. Tito ingové jsou specialisté na jednotlivé druhy uložení ložisek. Pokud má zákazník problém s kterým si neví rady, volají a my zajistíme příslušného odborníka. Je to služba placená, ale tito odborníci jsou tak vytížení, že to trvá někdy i jeden-dva týdny. Teprve u zákazníka po zjištění všech místních provozních podmínek se rozhodují, jak postupovat dál. Proto není i jednoduché udělat všeobecný odkaz. Ale pokusím se něco pro názornost zde uveřejnit.
Netušil jsem, že tento dotaz na ložisko vyvolá takový zájem. Ale to je dobře. Lidé se zajímají a čtou. A o to tu jde, no né ?