Měkký start třífázového motoru - elektrikáři poraďte

doncarlos
Příspěvky: 760
Registrován: 9. 1. 2008, 9:49

5. 8. 2017, 4:42

Zdravím, potřebuji vyrobit něco jako je toto zařízení, startovací odpory Rs1-3 chci navinout z odporového drátu na keramické trubky,
pro motor 5kw vychází dost velká délka drátu, otázka pro znalce - nejsem elektrikář - pomohlo by k omezení proudu těmito odpory
vložit dovnitř železné jádro a využít tak i střídavý odpor - byly by to současně jakési tlumivky ?
softstart.gif
softstart.gif (8.26 KiB) Zobrazeno 6586 x
Uživatelský avatar
Jimmy
Příspěvky: 523
Registrován: 12. 12. 2014, 9:19
Bydliště: Pardubice

5. 8. 2017, 4:50

Není jednodušší v dnešní době koupit hotový bezpečný softstart?
Soustruh SN320, Obrážečka Strigon GH400, CNC router Pacer Cadet, TIG AC/DC
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2017, 5:02

https://aukro.cz/soft-starter-telemecan ... 6902790307" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

5. 8. 2017, 5:09

Kdyz to budes chtit mermo moci stavet tak odpory kup
Stojej sranda penize
A spozdeni se da udelat treba zarivkovym starterem
Delal jsem takhle softstart na svarecku z toho co dum dal
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

5. 8. 2017, 5:12

Moc nepomohlo, ta indukčnost by byla dost malá. Těch závitů asi moc nebude.
Psal jsi, že pro 5 kW motor bude dost velká délka drátu. No ale počet závitů a tedy délka drátu bude pro silnější motor spíš menší, potřebuješ nižší hodnotu odporu.
Kdybych to dělal, tak si koupím náhradní topné spirály do nějaké remosky a podobně, a ty namotám na tu keramickou trubku.