Využití Arduino GRBL

frewill
Příspěvky: 155
Registrován: 28. 1. 2012, 2:07

4. 12. 2017, 1:00

Čaute, na některé své projekty bych rád využil k řízení motorů GRBL kód s Arduinem.
Místo ovládání externím počítačem bych ale rád ke stávajícímu Arduinu připojil klavesnici a display a motor řídil přímo arduinem, na kterém je GRBL nainstalován.
Poradí mě někdo, jak posílat příkazy pro dráhu, směr a rychlost pro jednotlivé osy?
Díky moc Franta
atlan
Příspěvky: 3342
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

4. 12. 2017, 1:27

g-codom
frewill
Příspěvky: 155
Registrován: 28. 1. 2012, 2:07

4. 12. 2017, 1:45

OK, ale jak tam ten G-kodovy příkaz dostanu? Mám ho napsat do nějaké proměnné? nebo existuje nějaký příkaz s parametry, který vložím do hlavní Loop smyčky?
V programování Arduina jsem spíše začátečník.
dhaman
Příspěvky: 68
Registrován: 11. 2. 2016, 9:01
Bydliště: Banska Bystrica - Vlkanova
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2017, 1:49

@frewill - musím ťa sklamať arduino túto požiadavku nezvládne. Klávesnicu a display k tomu tak ľahko nepripojíš.

Možné riešenie:
- Raspberry Pi 3 (https://www.patro.cz/produkt/1076949270 ... h-software" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Klasický monitor (hdmi)
- Klávesnica/myš
- k tomu pripojíš cez USB(serial port) arduino a ovladať to možeš štandardne napríklad cez Grbl Controller (http://zapmaker.org/projects/grbl-controller-3-0/" onclick="window.open(this.href);return false;)
(http://zapmaker.org/raspberry-pi/runnin ... pberry-pi/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Hej ty robota! Mňa sa neboj ja sa ťa ani nedotknem!
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

4. 12. 2017, 2:12

no určitě by šla k grbl připojit sd karta a g kod posílat z ní jako se to dělá u 3d tiskáren.
frewill
Příspěvky: 155
Registrován: 28. 1. 2012, 2:07

4. 12. 2017, 2:14

Napadá mě jedna z možných funkcí - Rotační osa.