elemagnetická cívka

Monteg
Příspěvky: 1480
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

8. 4. 2017, 7:40

No myslím že to asi nebude použitelné
Každé brzdové destičky mají ve třmenu vůli jinak by se nemohli pohybovat
A když to zabrzdite tak ta vůle se projeví a vřeteno nebude pevné
Naposledy upravil(a) Monteg dne 8. 4. 2017, 8:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4861
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

8. 4. 2017, 7:50

Tohle jsem nasel. Jeste bych myslim vystrachal provedeni s volne vyndavatelnym jadrem. Krmeni 30DC, 800mA. Pro pretlaceni rukou uz je docela potreba sila. Je to vinute pomerne silnym dratem, presto mi prijde lepsi rezim pruzina drzi brzdu, civka brzdu odtahuje. Cas zabrzdeno bude hadam podstatne kratsi nez pri odbrzdeni a otaceni.
Jsem za toto tema moc rad, delicka mi stale lezi v hlave. China brzda mozna nebude uplne vhodna pro sjezdy na kole, tady mam pocit svuj ukol dokole plni. Brzdit tim vreteno soustruhu co pacha americky soudruh je skutecne legracni, pro ucel brzdy vretene to mam pocit dostacuje. Nebude to mozna uplne pekne, ale nic mensiho hezciho me zatim nenapada a uprimne diky za kazdy napad co si majitel nesusni v dilne a podeli se s ostanima.


Obrázek Obrázek
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 4. 2017, 8:07

Posun destiček díky vůli se celkem dá vyřešit tím, že jedna deska je pevná a jen druhá jezdí. To sice nepatrně prohýbá kotouč, ale mechanické kotoučovky tak běžně pracují (nevím jestli všechny, protože už dlouho používám pouze hydrauliky, ale některé určitě). A i u hydraulik by se dala jedna destička zafixovat.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

8. 4. 2017, 8:10

jenže pak potřebuješ "plovoucí třmen" a ten zase běhá na dvou čepech které mají taky nějakou vůli.. pro brždění soustruhu to chce něco bytelnějšího..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 4. 2017, 8:21

Nerozumím.
Třmen je napevno, v něm je pevně jedna destička.
Kolem ní se točí ve vzdálenosti cca 0.5mm kotouč, pak je zase o 0.5mm mezera a pak druhá deska, která je volně.
Když zabrzdím, volná deska se posune o 1mm, tím vyhne kotouč o toho 0.5mm a přitlačí ho na pevnou desku.
Monteg
Příspěvky: 1480
Registrován: 30. 10. 2006, 5:37
Bydliště: LOUNY

8. 4. 2017, 8:25

Abych se přiznal tak konstrukci brzd na kole neznám
Pokud to máte vyřešené tím líp :D
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 4. 2017, 8:34

No kotoučovky na kole fungují stejně jako dospělé kotoučovky v autě nebo na motorce.
Jen je tady výhoda, že poměr tloušťky a průměru kotouče je takový, že se kotouč dá snadno vyhnout, aniž by ho to nějak ničilo. Navíc je dělaný z pružného materiálu, který s tím počítá.
A toho využívají levné brzdy, že nemusí mít písty z obou stran, ale jedna deska je napevno a pístem nebo pákou je tlačena jen druhá destička.
No a tady při zafixování vřetene se to zrovna docela hodí.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

8. 4. 2017, 8:43

no kotoučovky v autě žádnej kotouč neprohejbají.. tam je buď plovoucí třmen kdy je velkej píst z jedné strany a postupně se tak jak se sjížděj desky posunuje po čepech a nebo je vícepístkovej třmen 4 nebo 6píst to má pístky z obou stran ten pak je pevně uchycenej protože pístky vylejzaj z obou stran rovnoměrně.. takovéhle bzdy maj "jen drahá a rychlá auta" a wartburg a škoda 130 :D ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 4. 2017, 8:57

RaS píše:no kotoučovky v autě žádnej kotouč neprohejbají..
No ale to jsem snad napsal:
"Jen je tady výhoda, že poměr tloušťky a průměru kotouče je takový, že se kotouč dá snadno vyhnout, aniž by ho to nějak ničilo. Navíc je dělaný z pružného materiálu, který s tím počítá."
Běžná slušná hydraulická kotoučovka na kolo má pevný třmen a jeden píst z každé strany. Kotouč se pak neprohýbá.
Levná kotoučovka má taky pevný třmen, v něm je ale jedna deska napevno a druhá jezdí s 2x větším zdvihem a prohýbá kotouč směrem k té pevné desce.

Edit: ještě doplním praktické informace.
Cena za destičky v Česku u levných desek kousek pod 200 Kč, u drahých klidně 500 Kč i víc. Je to cena za 2 desky, tedy pro jedno kolo.
Životnost desek tak kolem 1500-3000 km.
Naposledy upravil(a) Mex dne 8. 4. 2017, 9:06, celkem upraveno 1 x.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

8. 4. 2017, 9:05

no psal jsi že kotoučovky na kole fungujou jako v autě.. a pak jsi popsal jak se prohejbá kotouč.. :D
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Mex
Příspěvky: 10288
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 4. 2017, 9:09

Nojo, asi jsem to měl napsat víc polopatě.
Takže nějak takhle:
"Jen je tady výhoda (na rozdíl od auta nebo motorky), že poměr tloušťky a průměru kotouče je takový, že se kotouč dá snadno vyhnout, aniž by ho to nějak ničilo. Navíc je dělaný z pružného materiálu, který s tím počítá."
potraviny
Příspěvky: 1993
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

9. 4. 2017, 8:51

Debata se nějak rozvinula :D
Já to nechci na brždění vřetene, ale na aretaci. Takže si myslím že desky i kotouče mě přežijou, nebude tam žádné tření jako u brždění.
Možná to fungovat nebude, ale jsem si tak vědomě jistej že ty desky to vřeteno udržejí a navíc je to vřeteno na malém soustruhu.
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

9. 4. 2017, 8:53

tady jde o to, že to bude mít jistou vůli.. ne o desky
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

9. 4. 2017, 8:58

Mex pise ze kotuc sa nico podda,ked bude jedna brzdova dosticka pevne tak vola nebude ci?
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

9. 4. 2017, 10:18

a ta deska je tam lisovaná, že to nemá vůli? vůle tam je vždy.. otázkou jaká a jak moc to bude pro dané použití vadit.. pokud vezmu, že ta deska aby tam šla volně vložit bude mít v téhle aplikaci vůli byť jen 0,2mm (ty desky jsou vysekané z kusu plechu takže prakticky ta vůle bude větší.. tak když vezmu na průměru 160mm že mě to bude moct lítat 0,2mm tak je to cca 10úhlovejch minut v praxi bych to viděl minimálně 3x tolik takže vůle cca 0,5stupně.. pro frézování je to podle mě nepoužitelný ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „Ostatni material“