parní mašina
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22396
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mel jsem kdysi obecnou debatu na tema nevyvazenost parnich stroju s jednim kolegou
a dost dlouho se na to celkem prdelo, evidentne se to resilo jen tak cca zhruba viz ty nality zavazi v kolech
ale vyvazovacky se neresili
a dost dlouho se na to celkem prdelo, evidentne se to resilo jen tak cca zhruba viz ty nality zavazi v kolech
ale vyvazovacky se neresili
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
tak ono to kolo jestli má průměr třeba metr? a ta mašina jezdila kolik 60km/hod? tak to vychází cca 300ot/minutu tam nějáké nevyvážení nebude hrát roli
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Když vemu třeba tuhle potvůrku
http://www.topbritishinnovations.org/Pa ... llard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
tak 126mph je docela kalup a ten průměr kole taky bude asi víc než metr.
http://www.topbritishinnovations.org/Pa ... llard.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
tak 126mph je docela kalup a ten průměr kole taky bude asi víc než metr.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
vyvažuje se hlavně vertikální složka sil (nahoru-dolů), aby byl rovnoměrný přítlak kola na kolejnici, s tím souvisí adheze. Horizontální složka sil (dopředu-dozadu) není potřeba tolik vyvažovat, tam působí obrovská setrvačná hmota lokomotivy (a několikanásobně vyšší hmotnost vlaku). Takže vyvážit hmotnost čepů, spojnic a např. 1/3 hmotnosti ojnice. To vyvážení je problém, spojnice se pohybují nahoru-dolů, kdežto výslednice odstředivých sil kola se otáčí po obvodu. Takže výsledek bude nutně kompromisem. Pokud se to otáčí pomalu, tak 200-300 ot/min., není to nevyvážení ani celkem patrné, ale třeba už při 400-500 ot/min., tak lokomotiva se začíná v mezích zdvihů vypružení pohybovat (vidím to sám u svojí 100kg loko) To znamená, že se nevývažek již například z 1/3, možná i z 1/2 začíná přibližovat vlastní hmotnosti loko. A.lubos píše:Je to nádhera,
nevíte náhodou někdo jestli nějak řešili na mašinách vyvažování těch kol?
SN 20, SM 16 B, FN 25
Ani si to neumím přestavit jak to tehdy počítali.
Jinak pro mě je krásná podívaná na rozvody v pohybu.
https://www.youtube.com/watch?v=gz2xKRIehDc
Jinak pro mě je krásná podívaná na rozvody v pohybu.
https://www.youtube.com/watch?v=gz2xKRIehDc
Žádná synchronizace není nutná. Každá lokomotiva přispívá svou tažnou silou k tažení vlaku svým dílem a pokud je součet sil větší než odpor vlaku, vlak zrychluje, pokud je vyrovnaný, vlak jede konstatní rychlostí atd. A.
SN 20, SM 16 B, FN 25
Je to podobné jako když 2 tlačí auto, taky se nedomlouvaj aby jeden přidal a táhli stejně , maximálně jeden řve že to táhne sám
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
no to je blábolelbarto píše:Jasnacka. Jen tlacna lidska sila auta je paraelni, lokotky tahnou seriove, pokud tedy Franra netlaci Pepika
A válce ve vidlicovém motoru táhnou jak, vidlicove?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;