Frézovanie - blok motora

Technologicke postupy a měřidla v dílně
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 10. 2017, 8:10

Dostal som za úlohu pripraviť sa na frézovanie bloku motora.
Celkové rozmery cca 500x400x250 (polotovar)
Materiál asi EN AW5083, 6012, 6061 a pod.

Hľadám niekoho, kto má s podobným obrábaním skúsenosti a vedel by mi robiť podporu, prípadne nejaké konzultácie.
s720-1.png
s720-2.png
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 8:51

Pokud to bude z válcovaného a né z litého(co se používá na formy) tak tě čeká praní s vnitřním pnutím ,bude to potřeba vyhrubovat ,případně vyhnat vnitřní pnutí a pak dofrézovat netolerované rozměry ,nakonec bych dodělal dosedací plochy pro překlady znovu dělení a vyvrtání válců ,poslední je protočení pro uložení ložisek klikovky. To je tak zhruba všechno.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 10. 2017, 9:02

Chcel by som to najprv vyhrubovat, tj. Ako odliatok.
Boky nahotovo, funkčné plochy s prídavkom.

Ako potom odstránime to pnutie?
Aký typ polotovaru je teda lepší? Ten na formy?

Chcel by som, aby to bolo zvaritelne, ak bude náhodou treba.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 10. 2017, 9:05

A není lepší prvně udělat kliku, do jejíž uložení se blok uchytí a z této roviny vycházet a až poté k ní vyvrtat válce a dorovnat plochy? Třeba ne hned od začátku ale později vzít uložení kliky jako výchozí?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 9:26

DwPetr píše:A není lepší prvně udělat kliku,
Ne ,je to jako když obrábíš litinu bez vyžíhání.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 10. 2017, 9:28

Uloženie pre kľuku nespravím doma, to musí ísť na horizontku.
Ale spodná rovina pre olejovú vaňu a priestor pre kľuku by mohli ísť ako prvé. A potom ostatných 5 strán.
zrejme boky, potom čelá a nakoniec priestor pre vložky.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 9:34

r4cv píše:
Ako potom odstránime to pnutie?
Aký typ polotovaru je teda lepší? Ten na formy?

Chcel by som, aby to bolo zvaritelne, ak bude náhodou treba.
1, z čeho frézovat musí určit konstruktér co to počítal pokud dělal simulace .
2,pnutí se odstraní dodatečným tepelným zpracováním ,někdy s musí udělat přípravek aby se to při tepelným zpracování nezkroutilo.
3,materiál na formy je skoro bez pnutí.
4 materiál na formy je běžně svařitelný ,problém je většinou dural 70XX některý je nesvařitelný.
Vybírej materiál označený jako litý ,vlastnosti tam najdeš http://www.alfun.cz/produkty/hlinik/desky" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 10. 2017, 9:40

[quote="fmodel"1, z čeho frézovat musí určit konstruktér co to počítal pokud dělal simulace .[/quote]

Tak jednoduché to nie je. Je to replika motora historického športového vozidla, prakticky nezohnateľný, vyrobených bolo len pár kusov odlievaním do piesku.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 10. 2017, 9:41

fmodel píše:
DwPetr píše:A není lepší prvně udělat kliku,
Ne ,je to jako když obrábíš litinu bez vyžíhání.
Já to myslel po vyhrubování, udělat prvně kliku, a z její osy sebrat přídavky. Při výbrusu, nebo rovnání plochy bych osobně vycházel právě od kliky. Bál bych se souososti válců, nevycházet z ní.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 9:46

r4cv píše:[quote="fmodel"1, z čeho frézovat musí určit konstruktér co to počítal pokud dělal simulace .
Tak jednoduché to nie je. Je to replika motora historického športového vozidla, prakticky nezohnateľný, vyrobených bolo len pár kusov odlievaním do piesku.[/quote]
Zkus sehnat litou 7021 nebo něco podobnýho litýho vytvrditelnýho.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4878
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

1. 10. 2017, 9:48

Ještě využiju toho když se to probírá (mě to docela zajímá) na kolik zhruba vyjde takový kvádr, a pak nějaké parametry toho motoru? Případně z čeho je originál?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 10. 2017, 9:48

Ale u 7021 nesplním podmienku zvariteľnosti. Zadné dvierka pre prípad nehody musia byť.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 9:49

DwPetr píše: Já to myslel po vyhrubování, udělat prvně kliku, a z její osy sebrat přídavky. Při výbrusu, nebo rovnání plochy bych osobně vycházel právě od kliky. Bál bych se souososti válců, nevycházet z ní.
Jasně to je na delší přemejšlení ,no když se netrefí s klikou tak bude mít ofset což se běžně u 4T závodních motorů používá ,jen musí bejt správným směrem :wink: :D
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
r4cv
Příspěvky: 2691
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

1. 10. 2017, 9:50

DwPetr píše:Ještě využiju toho když se to probírá (mě to docela zajímá) na kolik zhruba vyjde takový kvádr, a pak nějaké parametry toho motoru? Případně z čeho je originál?
kváder má odhadom 140kg, cenu strelím 5eur/kg. presnejšie zatiaľ neviem, čakám na cenovú ponuku.

Motor je škoda 720, 2000ccm.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 9:52

r4cv píše:Ale u 7021 nesplním podmienku zvariteľnosti. Zadné dvierka pre prípad nehody musia byť.
U tý 7021 by ty návary po předehřátí měly jít ,(což třeba u 7075 nejde) .ale správná odpověď je na https://www.svarforum.cz/forum/viewforum.php?id=25" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“