Frézovanie - blok motora
Dostal som za úlohu pripraviť sa na frézovanie bloku motora.
Celkové rozmery cca 500x400x250 (polotovar)
Materiál asi EN AW5083, 6012, 6061 a pod.
Hľadám niekoho, kto má s podobným obrábaním skúsenosti a vedel by mi robiť podporu, prípadne nejaké konzultácie.
Celkové rozmery cca 500x400x250 (polotovar)
Materiál asi EN AW5083, 6012, 6061 a pod.
Hľadám niekoho, kto má s podobným obrábaním skúsenosti a vedel by mi robiť podporu, prípadne nejaké konzultácie.
Pokud to bude z válcovaného a né z litého(co se používá na formy) tak tě čeká praní s vnitřním pnutím ,bude to potřeba vyhrubovat ,případně vyhnat vnitřní pnutí a pak dofrézovat netolerované rozměry ,nakonec bych dodělal dosedací plochy pro překlady znovu dělení a vyvrtání válců ,poslední je protočení pro uložení ložisek klikovky. To je tak zhruba všechno.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Chcel by som to najprv vyhrubovat, tj. Ako odliatok.
Boky nahotovo, funkčné plochy s prídavkom.
Ako potom odstránime to pnutie?
Aký typ polotovaru je teda lepší? Ten na formy?
Chcel by som, aby to bolo zvaritelne, ak bude náhodou treba.
Boky nahotovo, funkčné plochy s prídavkom.
Ako potom odstránime to pnutie?
Aký typ polotovaru je teda lepší? Ten na formy?
Chcel by som, aby to bolo zvaritelne, ak bude náhodou treba.
A není lepší prvně udělat kliku, do jejíž uložení se blok uchytí a z této roviny vycházet a až poté k ní vyvrtat válce a dorovnat plochy? Třeba ne hned od začátku ale později vzít uložení kliky jako výchozí?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Ne ,je to jako když obrábíš litinu bez vyžíhání.DwPetr píše:A není lepší prvně udělat kliku,
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uloženie pre kľuku nespravím doma, to musí ísť na horizontku.
Ale spodná rovina pre olejovú vaňu a priestor pre kľuku by mohli ísť ako prvé. A potom ostatných 5 strán.
zrejme boky, potom čelá a nakoniec priestor pre vložky.
Ale spodná rovina pre olejovú vaňu a priestor pre kľuku by mohli ísť ako prvé. A potom ostatných 5 strán.
zrejme boky, potom čelá a nakoniec priestor pre vložky.
1, z čeho frézovat musí určit konstruktér co to počítal pokud dělal simulace .r4cv píše:
Ako potom odstránime to pnutie?
Aký typ polotovaru je teda lepší? Ten na formy?
Chcel by som, aby to bolo zvaritelne, ak bude náhodou treba.
2,pnutí se odstraní dodatečným tepelným zpracováním ,někdy s musí udělat přípravek aby se to při tepelným zpracování nezkroutilo.
3,materiál na formy je skoro bez pnutí.
4 materiál na formy je běžně svařitelný ,problém je většinou dural 70XX některý je nesvařitelný.
Vybírej materiál označený jako litý ,vlastnosti tam najdeš http://www.alfun.cz/produkty/hlinik/desky" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="fmodel"1, z čeho frézovat musí určit konstruktér co to počítal pokud dělal simulace .[/quote]
Tak jednoduché to nie je. Je to replika motora historického športového vozidla, prakticky nezohnateľný, vyrobených bolo len pár kusov odlievaním do piesku.
Tak jednoduché to nie je. Je to replika motora historického športového vozidla, prakticky nezohnateľný, vyrobených bolo len pár kusov odlievaním do piesku.
Já to myslel po vyhrubování, udělat prvně kliku, a z její osy sebrat přídavky. Při výbrusu, nebo rovnání plochy bych osobně vycházel právě od kliky. Bál bych se souososti válců, nevycházet z ní.fmodel píše:Ne ,je to jako když obrábíš litinu bez vyžíhání.DwPetr píše:A není lepší prvně udělat kliku,
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Tak jednoduché to nie je. Je to replika motora historického športového vozidla, prakticky nezohnateľný, vyrobených bolo len pár kusov odlievaním do piesku.[/quote]r4cv píše:[quote="fmodel"1, z čeho frézovat musí určit konstruktér co to počítal pokud dělal simulace .
Zkus sehnat litou 7021 nebo něco podobnýho litýho vytvrditelnýho.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě využiju toho když se to probírá (mě to docela zajímá) na kolik zhruba vyjde takový kvádr, a pak nějaké parametry toho motoru? Případně z čeho je originál?
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Jasně to je na delší přemejšlení ,no když se netrefí s klikou tak bude mít ofset což se běžně u 4T závodních motorů používá ,jen musí bejt správným směremDwPetr píše: Já to myslel po vyhrubování, udělat prvně kliku, a z její osy sebrat přídavky. Při výbrusu, nebo rovnání plochy bych osobně vycházel právě od kliky. Bál bych se souososti válců, nevycházet z ní.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
kváder má odhadom 140kg, cenu strelím 5eur/kg. presnejšie zatiaľ neviem, čakám na cenovú ponuku.DwPetr píše:Ještě využiju toho když se to probírá (mě to docela zajímá) na kolik zhruba vyjde takový kvádr, a pak nějaké parametry toho motoru? Případně z čeho je originál?
Motor je škoda 720, 2000ccm.
U tý 7021 by ty návary po předehřátí měly jít ,(což třeba u 7075 nejde) .ale správná odpověď je na https://www.svarforum.cz/forum/viewforum.php?id=25" onclick="window.open(this.href);return false;r4cv píše:Ale u 7021 nesplním podmienku zvariteľnosti. Zadné dvierka pre prípad nehody musia byť.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;