Frézovanie - blok motora

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 10. 2017, 9:57

r4cv píše: Motor je škoda 720, 2000ccm.
origo byl asi silumin ČSN 424331 nebo 424337 ,,kalenej"
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

2. 10. 2017, 7:33

Ty brďo:
140kg duralu 20 000Kč
CAM - 120h 60 000 až 100 000Kč
CNC - 160h 160 000Kč
Přípravky : 20 000Kč
Montáž : 40h 16 000Kč

Suma sumárum: 300 000Kč +- 100 000Kč za výrobu frézováním.

A ještě můj další dohad, čím pevnější slitina hliníku, tím více je náhlá na praskání od vibrací. Asi bych se zamyslel nad volbou materiálu i z tohoto důvodu.
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

2. 10. 2017, 8:07

Nebylo by lepší udělat odlitek, než to frézovat z bloku?
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 10. 2017, 8:38

bobik píše:Ty brďo:
140kg duralu 20 000Kč
CAM - 120h 60 000 až 100 000Kč
CNC - 160h 160 000Kč
Přípravky : 20 000Kč
Montáž : 40h 16 000Kč

Suma sumárum: 300 000Kč +- 100 000Kč za výrobu frézováním.

A ještě můj další dohad, čím pevnější slitina hliníku, tím více je náhlá na praskání od vibrací. Asi bych se zamyslel nad volbou materiálu i z tohoto důvodu.
Bych chtěl vidět sponzora :mrgreen: co se do toho za tu (viz výše) sumu pustí. Nemluvě o tom, že to pravé veselí začne až v průběhu obrábění - kdy se třeba překvapivě :D zjiistí, že obrábět v PC a na skutečném stroji, v kusovce, často nejde stejně :mrgreen: rychle.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

2. 10. 2017, 8:57

No jestli je to škoda 720, tak tu má jen jeden člověk na světě a pár jich má škodovácké muzeum. Jsou majitelé, kteří dají do restourování svých miláčku miliony. Tak nějakých 300 000Kč je nerozhází.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

2. 10. 2017, 9:12

milan584 píše: kdy se třeba překvapivě :D zjiistí, že obrábět v PC a na skutečném stroji, v kusovce, často nejde stejně :mrgreen: rychle.
Hlavně v hlubokejch dírách je to radost.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10104
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

2. 10. 2017, 9:15

QNX píše:Nebylo by lepší udělat odlitek, než to frézovat z bloku?
Jde o to co ho živí ,jestli to frézování nebo chce ten blok .
Dokážu odlejt jen z 3d dat :wink: bohužel u tisku je na každej kus potřeba vytisknout nová forma.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

2. 10. 2017, 9:42

fmodel: Tak vytisknutá forma, to je paráda. Na kolik by vyšla pro blok motoru?
Já jsem myslel nějaký hodně zjednodušený polotovar, aby stačil jen "jednoduchý" model, ale zároveň se ušetřilo hodně obrábění. Kdybych to obráběl já, tak bych docel ocenil dělat to rovnou třeba 3x, abych měl nějakou rezervu, když se něco podělá (a při tolika operacích na jediném kuse se to podělat může dost snadno).
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 10. 2017, 9:51

bobik píše:No jestli je to škoda 720, tak tu má jen jeden člověk na světě a pár jich má škodovácké muzeum. Jsou majitelé, kteří dají do restourování svých miláčku miliony. Tak nějakých 300 000Kč je nerozhází.
nemyslel jsem zadavatele, ale toho, kdo to bude obrábět - pokud to totiž někdo bude dlabat za 300 000,- a ejhle, na konci bude zmetek a nebo se to bude muset hrabat 3x, za stejný peníze, bude jistě veselo víc, než když by se vyrábělo lože na malý nešikmooký soustruh. :)
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

2. 10. 2017, 10:23

milan584: Tak oproti tomu bloku motoru je lože na soustruh vyleženě jednoduchej projekt :-D
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 3291
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

2. 10. 2017, 10:33

a co mechanické vlastnosti když to nebude tlakový odlitek, ale obrobek? nebo je origo blok litý gravitačně?
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4564
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

2. 10. 2017, 10:37

Tak drobný záseky se dají vyvařit a znovu přefrézovat. Ale asi se shodneme na tom, že cesta odlitku bude levnější a bude lepší i pro zachování historické hodnoty. Kolik by stálo vytisknout 3D modely pro odlitek? 50 000Kč? Odlití dalších 50, obrobení dalších 50 a jsme na poloviční ceně, než to frézovat z bloku.
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

2. 10. 2017, 12:33

Koukal jsem se co to vlastně je za auto a při tom jsem našel následující: "Dokonce byly i stanovené ceníky: při výrobních nákladech 25.240 Kčs se předpokládala velkoobchodní cena 27.140 Kčs a maloobchodní prodejní cena vozu v základní výbavě měla být 30.000 Kčs za Škodu 1250. Bylo by zajímavé dát vedle sebe výrobní náklady, velkoobchodní a maloobchodní cenu dnes.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 10. 2017, 1:08

kenybz píše:a co mechanické vlastnosti když to nebude tlakový odlitek, ale obrobek? nebo je origo blok litý gravitačně?
původní odlitek bych řekl, že je klasika, 31 nebo 57 do písku (za komunistů se toho moc :D jíného nelilo, takže celkem jednoduché). A v serií by to nejspíš lili nizkotlakem, takže aktuálně by to nejspíš byl Kurtz.
Takže pokaždé celkem bezedná :roll: díra na peníze za technologií, nic jednoduchého.
milan584
Příspěvky: 2130
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

2. 10. 2017, 1:12

QNX píše:milan584: Tak oproti tomu bloku motoru je lože na soustruh vyleženě jednoduchej projekt :-D
V některých detailech jistě ano, v jiných to bude přesně obráceně :D
Výsledek bude stejný - dlouhé vlákno na netu.
Btw, kdyby náhodou někoho zajímalo, kolik je ten úhel dole u 102, tak na výkresu je 50°17 minut, 52sec.
Bez tolerance :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“