Prolis slabých plechů
Ahoj
Nemáte někdo zkušenosti s ozdobným lisováním reliéfů do plechu? AL plech tl.0,4mm. Představuji si to jako udělat kalenou tvárnici jako dutinu pohledové strany plechu, na ní položit plech a přes tvrdou gumu to vylisovat. Guma by měla být vlepená do nějaké ocelové objímky, co bude pasovat na tvárnici, aby jediné tvarové změny gumy se realizovali v dutině tvárnice. Dělá se to tak? O kolik se musí nechat reliéf prohloubit? Jak dlouho vydrží ta guma?
Nemáte někdo zkušenosti s ozdobným lisováním reliéfů do plechu? AL plech tl.0,4mm. Představuji si to jako udělat kalenou tvárnici jako dutinu pohledové strany plechu, na ní položit plech a přes tvrdou gumu to vylisovat. Guma by měla být vlepená do nějaké ocelové objímky, co bude pasovat na tvárnici, aby jediné tvarové změny gumy se realizovali v dutině tvárnice. Dělá se to tak? O kolik se musí nechat reliéf prohloubit? Jak dlouho vydrží ta guma?
Dělá ,jen nevím proč kalená tvárnice ,to toho budeš dělat tolik ? Používaj se i polyuretany na zaklepávání hran pokud to nejsou nějaký jemný věci .Ta guma může být i měkčený polyuretan třeba 60-70 Shore A (odleješ si ho přímo do rámu) běžná guma na vzorku pneu je třeba 55 Shore A
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak to je jasný ,kalit .(pro veterány se dělaj desítky tak se to nemusí hroťit) Jinak ten gumolis funguje vcelku dobře.
Naposledy upravil(a) fmodel dne 15. 12. 2017, 5:23, celkem upraveno 1 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ono bude záležet na přesným tvaru ,jiný bude lisovat štítek s písmem a nebo parabolu
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dělal jsem nějaký kryt na brzdy, nebo co to bylo. Průměr cca 250mm, hliník 0,6mm, jednoduchý tvar a 50t bylo málo. Mám na to udělaný blok s dutinou a PU vložkou.
Díky za poznatky. Asi bude lepší udělat rovnou tvárník a tvárnici. Ještě by mě zajímala životnost gumy.
Když si to představím, tak u gumy působí tlak na celou plochu plechu a musí přerůst přes přetvárné napětí. Zatím co u tvárníku a tvárnice to lisování začne lokálně a něco to vždy vylisuje. Čili dosáhneme lisovací sílu řádově menší. Nevýhoda je, že je třeba udělat přídržnou desku. Protože tady bude po obvodě zpevňovací rantl. 3mm rovného plechu od okraje a pak prolis kolem dokola. Tak za ty 3mm po obvodě musím ten plech podržet, aby nedocházelo ke zvlnění plechu, které se už nedá vyžehlit.
Když si to představím, tak u gumy působí tlak na celou plochu plechu a musí přerůst přes přetvárné napětí. Zatím co u tvárníku a tvárnice to lisování začne lokálně a něco to vždy vylisuje. Čili dosáhneme lisovací sílu řádově menší. Nevýhoda je, že je třeba udělat přídržnou desku. Protože tady bude po obvodě zpevňovací rantl. 3mm rovného plechu od okraje a pak prolis kolem dokola. Tak za ty 3mm po obvodě musím ten plech podržet, aby nedocházelo ke zvlnění plechu, které se už nedá vyžehlit.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 23. 8. 2017, 12:16
Na tyto věci se používá gumolis, viz např. http://techproaviation.com/katalog-deta ... ni?lang=cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Z druhé strany gumy se obvykle používá tlaku vody
Z druhé strany gumy se obvykle používá tlaku vody