Pájení tvrdou pájkou
Když jsem dělal vitráže tak jsem používal vitrážnický cín , teď používám klempířský , párkrát na opravu stínidel kovotlačitelský a nedávno počítačový cín. Kupodivu to byla ta samá litá měkká pájka /60 SnPb/ z kovohutí Příbram. Obecně čím víc olova tím měkčí prut /pájka SnPb/. Od šedesátky nahoru /zhruba/ bývá slyšet jemné praskání při ohybu - to kdyby jste třeba někdo kupovali cín z druhé ruky a někdo vám chtěl namluvit, že ty slitky čtyřicítky jsou vlastně devadesátka a proto ta vyšší cena. Origo pruty cínu jsou značené.
když už měkkou pájku, tak typ k takovýmhle věcem určený - k pájení Cu instalatérských měděných trubek
podle typu obsahuje 2, 3 neb 4% stříbra
koupí se to v každé prodejně instalatérských potřeb i v každém bau...
podle typu obsahuje 2, 3 neb 4% stříbra
koupí se to v každé prodejně instalatérských potřeb i v každém bau...
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže nové info. Půjčil jsem si perový hořáček-takový tužka na propan a rothenberg pastu s cínem. Německý výrobce určené pro instalatéry pro pitnou vodu se složením dle obalu S-SN97Cu3 . Hořáčkem se podařilo prohřát původní pájku, odsát nanést pastu, rozehřát a pak nanést cín. Vše šlo bez problému, dobře a těsnilo to. Tedy díky všem za rady.
Do té doby bylo vše idilka, než jsem manometr sestavil a zjistíl, že se díky prohřátí posunula stupnice, respektvie ukazuje výstupní tlak zhruba o 80bar více. Seřídit ho zpět je těžce otravná práce s nejistým výsledkem. Tedy bohužel tudy zatím cesta nevede.
Aktuálně chci zkusit dovnitř přes iněkční stříkaču stříknou trochu lepidla případně toho přípravku pro utěsnění chladičů auta a tlakem to dostat do unikající části.
Uvidím jak se to vyvine, pokud by to fungovalo a to i dlouhodobě tak by to bylo ideální, ale zas tak moc tomu nedávám.
Do té doby bylo vše idilka, než jsem manometr sestavil a zjistíl, že se díky prohřátí posunula stupnice, respektvie ukazuje výstupní tlak zhruba o 80bar více. Seřídit ho zpět je těžce otravná práce s nejistým výsledkem. Tedy bohužel tudy zatím cesta nevede.
Aktuálně chci zkusit dovnitř přes iněkční stříkaču stříknou trochu lepidla případně toho přípravku pro utěsnění chladičů auta a tlakem to dostat do unikající části.
Uvidím jak se to vyvine, pokud by to fungovalo a to i dlouhodobě tak by to bylo ideální, ale zas tak moc tomu nedávám.
- jova
- Příspěvky: 2511
- Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
- Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
- Kontaktovat uživatele:
Komu není rady
Říkali jsme odbrousit, očistit a nanést novou pájkou velkým kopytem. Tím se to minimálně prohřeje jako celek.
Kdež už to chceš zkusit lepit, tak bych to dělal opačně a nasál to tam podtlakem z vnějšku. Možná by na to mohl být ideální Loctite, na ložiska:
https://proprumysl.cz/loctite-648-50-ml ... gIDOPD_BwE
Nakapat na místo netěsnosti, nasát a nechat vytvrdnout. Vyplní spáry a zatuhne tam.
Říkali jsme odbrousit, očistit a nanést novou pájkou velkým kopytem. Tím se to minimálně prohřeje jako celek.
Kdež už to chceš zkusit lepit, tak bych to dělal opačně a nasál to tam podtlakem z vnějšku. Možná by na to mohl být ideální Loctite, na ložiska:
https://proprumysl.cz/loctite-648-50-ml ... gIDOPD_BwE
Nakapat na místo netěsnosti, nasát a nechat vytvrdnout. Vyplní spáry a zatuhne tam.
jestli do toho chceš něco stříkat, tak tohleAndrew píše:Takže nové info. Půjčil jsem si perový hořáček-takový tužka na propan a rothenberg pastu s cínem. Německý výrobce určené pro instalatéry pro pitnou vodu se složením dle obalu S-SN97Cu3 . Hořáčkem se podařilo prohřát původní pájku, odsát nanést pastu, rozehřát a pak nanést cín. Vše šlo bez problému, dobře a těsnilo to. Tedy díky všem za rady.
Do té doby bylo vše idilka, než jsem manometr sestavil a zjistíl, že se díky prohřátí posunula stupnice, respektvie ukazuje výstupní tlak zhruba o 80bar více. Seřídit ho zpět je těžce otravná práce s nejistým výsledkem. Tedy bohužel tudy zatím cesta nevede.
Aktuálně chci zkusit dovnitř přes iněkční stříkaču stříknou trochu lepidla případně toho přípravku pro utěsnění chladičů auta a tlakem to dostat do unikající části.
Uvidím jak se to vyvine, pokud by to fungovalo a to i dlouhodobě tak by to bylo ideální, ale zas tak moc tomu nedávám.
http://www.diamant-servis.cz/dichtol/" onclick="window.open(this.href);return false;
osobně bych to ale pájel a nějak pořešil tu kalibraci
ve výrobě to taky nějak musí kalibrovat
když nic jiného, tak bys měl jistotu že to ukazuje to co má
minulý týden jsem někde na trubce viděl video z výroby manometrů
tam to nastavování bylo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22406
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
a mozna by nebylo od veci ho nechat trosku cyklovat
tim pajenim jsi to mimo jine taky asi zihnul
mechanickym ohybanim by to melo zase ztvrdnout
pak teprve bych se pustil do kalibrace
tim pajenim jsi to mimo jine taky asi zihnul
mechanickym ohybanim by to melo zase ztvrdnout
pak teprve bych se pustil do kalibrace
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Pokrok se nedá zastavit. Nejen boty a klobouky, už přibyly i manometry.Aktuálně chci zkusit dovnitř přes iněkční stříkaču stříknou trochu lepidla
Když tam nablemtáš ten pop, tak už to nikdy pájet nepůjde a skončí to v garbage.
www.mosaznevyrobky.cz
Nechci se nikoho dotknout, ale po bitvě je každý generál . Pokud vím tak nikdo tady nenapsal- pozor nesmí se to moc zahřát, jelikož se to rozhodí. To s tím broušením byl jeden názor postupu z mnoha.
Naopak jsem slyšel názory i odjinud, že v případě že se mosaz dostatečně neprohřeje, tak může dojít k tomu co se stalo pravděpodobně jim a to že se spoj pořádně nechytne a začne unikat.
Udělal jsem takto jen dva kusy, které jsem zpět dokalibroval.
Kalibrace všech po pájení je nesmysl pro daný počet. To bych dělal věčnost. Není tam nic jednoduchého jako šroubek či podobě (nebo jsem to tam nenašel) jen přihýbání trubičky a navíc kam ručička ukazuje není vidět bez opětovného složení, takže je to pokus omyl a neustále skládání a rozebírání.
To lepidlo by se dalo stříkačkou dovnitř ne z venku. Ta mezírka bude malá a mohlo by to takto jít. Velká výhoda je v tom, že když by to šlo, tak se nenaruší nastavení a ani se to nemusí vůbec rozebírat.
Je i možné že Čínani ty manometry dělaj pro hydrauliku a tak to neřeší i když napíši medium i vzduch a třeba to nemají na vzduchu ani kde otestovat.
Naopak jsem slyšel názory i odjinud, že v případě že se mosaz dostatečně neprohřeje, tak může dojít k tomu co se stalo pravděpodobně jim a to že se spoj pořádně nechytne a začne unikat.
Udělal jsem takto jen dva kusy, které jsem zpět dokalibroval.
Kalibrace všech po pájení je nesmysl pro daný počet. To bych dělal věčnost. Není tam nic jednoduchého jako šroubek či podobě (nebo jsem to tam nenašel) jen přihýbání trubičky a navíc kam ručička ukazuje není vidět bez opětovného složení, takže je to pokus omyl a neustále skládání a rozebírání.
To lepidlo by se dalo stříkačkou dovnitř ne z venku. Ta mezírka bude malá a mohlo by to takto jít. Velká výhoda je v tom, že když by to šlo, tak se nenaruší nastavení a ani se to nemusí vůbec rozebírat.
Je i možné že Čínani ty manometry dělaj pro hydrauliku a tak to neřeší i když napíši medium i vzduch a třeba to nemají na vzduchu ani kde otestovat.
tady jsem to tak nějak naznačil s tím zahřátím ostatních součástíkenybz píše:vem nato klempířskou pájku 250W
hořák radši ne on ten ohřev dýl trvá a přenese se teplo na ostatní součásti
stačí třeba pujčit od klempíře
https://www.super-naradi.cz/Klempirska-" onclick="window.open(this.href);return false; ... -d1860.htm
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Delší dobu jsem tu nebyl. Plastové díly tam nejsou. Vše je kov.
Aktuálně se mi povedlo 2 kusy zalepit, ale zkusím lepší locktitce k tomu určený, jak zde byl uveden. Aktuálně mám pouze klasický pevnostní pro šrouby.
Jinak je to jak jsem si myslel. Když se tam dá trochu obyčejné vodu, tak to prakticky neuniká, při hydraulické kapalině to by bylo ještě lepší. Tedy číňan to dělal pro hydrauliku a vzduch si tam dopsal jen tak, když by to někdo chtěl třeba do 30-40 bar vzduch, tak by to asi šlo.
Aktuálně se mi povedlo 2 kusy zalepit, ale zkusím lepší locktitce k tomu určený, jak zde byl uveden. Aktuálně mám pouze klasický pevnostní pro šrouby.
Jinak je to jak jsem si myslel. Když se tam dá trochu obyčejné vodu, tak to prakticky neuniká, při hydraulické kapalině to by bylo ještě lepší. Tedy číňan to dělal pro hydrauliku a vzduch si tam dopsal jen tak, když by to někdo chtěl třeba do 30-40 bar vzduch, tak by to asi šlo.