Vyvážení řemenice, kde ?

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

9. 10. 2015, 3:30

Ahoj,

řeším teť řemenici na motor z 18 000 otáčkami, Bude to řemenice HTD8M 24 zubu, díra 30mm klínek 8mm.
Předpokládám že to budu muset nechat vyvážit. Nedělá to někdo tady z fora ? Kde to nechat vyvážit ?
Nebo nemá někdo skušenost se standardní řemenici bez vyvážení , co to udělá při 18000 ot ?
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2015, 4:15

pokud je remenice ocelova a budes mit klinek pres celou vysku remenice, tak by nemel byt problem, jinak bys pro vyvazovani musel vyrobit hridel i s drazkou na pero a pak se to vyvazuje jako celek
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

9. 10. 2015, 6:10

mam motor vyvaženej i s klinkem. pokud klinek s hřidele sundám tak motor vibruje. dokonce je klinek na hřídeli přišroubovanej , asi aby jej někdo nestratil.
počítám že se musí do řemenice udělat drážka na klínek a pak vyvážit.
nějaké stranky jsem našel. chtěl bych ale spíš někoho doporučit, idealně Praha nebo okolí...
ty bys to uměl vyvážit ?
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2015, 6:37

v praci jsme to nekde davali, vyvazovalo se to dynamicky (v pondeli bych mohl zjistit kde) a chteli to i s kusem kulatiny s drazkou a perem, tyma ti to doda i vyvazene, ja bych to nejdriv zkusil a uvidis, tky to muzes kusit homo-domo http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id= ... el---1cast" onclick="window.open(this.href);return false;
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

9. 10. 2015, 7:08

A nestačí to vyvážit staticky?
To by se mělo dát udělat celkem snadno. Na soustruhu vytočit kousek kulatiny o průmeru osy, do ní navrtávákem udělat v ose důlky pro hroty.
Udělat do toho drážku pro péro bude snadné, to by šlo klidně pilkou na železo a pilníkem. Jenom by bylo dobré udělat tu falešnou osu přesně tak dlouhou, jak dlouhá je drážka pro péro na motoru.
Místo usazení v hrotech by možná mohlo být jednodušší to provrtat třeba průměrem 3mm a zastrčit do toho kousek hlazenky 3mm, to pak položit na břity třeba ze starých žiletek.
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

9. 10. 2015, 7:26

Mex píše:A nestačí to vyvážit staticky?
To by se mělo dát udělat celkem snadno. Na soustruhu vytočit kousek kulatiny o průmeru osy, do ní navrtávákem udělat v ose důlky pro hroty.
Udělat do toho drážku pro péro bude snadné, to by šlo klidně pilkou na železo a pilníkem. Jenom by bylo dobré udělat tu falešnou osu přesně tak dlouhou, jak dlouhá je drážka pro péro na motoru.
Místo usazení v hrotech by možná mohlo být jednodušší to provrtat třeba průměrem 3mm a zastrčit do toho kousek hlazenky 3mm, to pak položit na břity třeba ze starých žiletek.
nad tím jsem taky uvažoval, přiměrnou desku mam , nožove pravitka taky a broušenou 30tku kulatinu taky. mohl bych to skusit.

nechapu ale proč tam mam dělat tu dražku... motor je vyvažený i s klinkem , takže řemenice by se měla vyvažit bez klinku ne ? jenom vní už musí byt drážka..
vyšťouchnout dražku není problem a ani freznout do kulatiny. ale proč? řemenice musí být vyvažena jenom sama o sobě ne ?
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3536
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2015, 7:34

Kvako1 píše:nechapu ale proč tam mam dělat tu dražku... motor je vyvažený i s klinkem , takže řemenice by se měla vyvažit bez klinku ne ? jenom vní už musí byt drážka..
vyšťouchnout dražku není problem a ani freznout do kulatiny. ale proč? řemenice musí být vyvažena jenom sama o sobě ne ?
aby celek vazil stejne, predstav si, ze budes mit pero do poloviny vysky remenice, ale v remenici drazku skrz, takze musis tu chybejici hmotu snizit i naproti
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

9. 10. 2015, 7:35

Kvako1 píše:nechapu ale proč tam mam dělat tu dražku... motor je vyvažený i s klinkem , takže řemenice by se měla vyvažit bez klinku ne ? jenom vní už musí byt drážka..
vyšťouchnout dražku není problem a ani freznout do kulatiny. ale proč? řemenice musí být vyvažena jenom sama o sobě ne ?
Pokud je motor vyvážený i s prázdnou drážkou (což pochybuju, podle mě se očekává, že drážka bude zaplněna klínkem), tak potom ti zase bude scházet hmotnost té části klínku, která je v drážce v řemenici.
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

9. 10. 2015, 7:53

dikes za vysvětlení, oběma.
snad se povede, pokud ne tak to někam pošlu na vyvážení.
sco_27
Příspěvky: 329
Registrován: 20. 4. 2013, 9:10
Bydliště: Partizánske

9. 10. 2015, 7:59

Ahoj,

mňa by tiež zaujímalo či má niekto konkrétne skúsenosti resp. odporúčania na nejaké firmy, nakoľko riešim teraz niečo podobné (vyváženie hriadele vretena BT30 do 8000ot./min.) a obvolal som minimálne 6 podnikov bez pozitívnej odozvy. Doma sa o to určite pokúšať nechcem, výroba tej hriadele bola značne finančne náročná. :oops:

Ľuboš
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2510
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

9. 10. 2015, 8:12

Já podle toho modelářského návodu vyvažoval i rotor na brusku viz foto. Statické vyvážení se s tím nedá srovnat.
U modelářského motoru to reaguje i na kousek izolepy velký pár mm.
Přílohy
11.jpg
Kvako1
Sponzor fora
Příspěvky: 1712
Registrován: 5. 4. 2011, 7:29
Bydliště: Praha, Čadca

9. 10. 2015, 8:20

hledal jsem zatím ruzně po forech atd. a hodně dobre reference ma tahle firma , prí mají i velice slušné ceny

http://www.vyvazovani-brzak.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

9. 10. 2015, 8:58

jova píše:Já podle toho modelářského návodu vyvažoval i rotor na brusku viz foto. Statické vyvážení se s tím nedá srovnat.
U modelářského motoru to reaguje i na kousek izolepy velký pár mm.
Máš to pěkně udělané.
Neovlivňuje to ten řemínkový pohon? Nebylo by lepší to jenom přitlačením motoru rozjet a pak to měřit při otáčení setrvačností?
Mimochodem - při statickém vyvážení ten kus izolepy nepoznáš?
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7204
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

9. 10. 2015, 10:39

na tomto principu jsou udělaný i profesionální vyvažovačky třeba na hřídele turbodmychadel
roztáčí se to dlouhým O kroužkem přitisknutým z boku aby to nemuseli provlíkat jako tady
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

10. 10. 2015, 7:18

Kvako1 píše:hledal jsem zatím ruzně po forech atd. a hodně dobre reference ma tahle firma , prí mají i velice slušné ceny

http://www.vyvazovani-brzak.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brzáka znám osobně vozím k němu na vyvažování kliky do motoru asi tak 10let, zavolej a ochotně ti poradí, vřetena do obráběcích strojů vyvažuje určitě, několikrát jsem tam potkal z vřetenem chlapíka z TOSu.. když budeš volat volej na tu pevnou linku tu vezme Brzák starší, má víc zkušeností než mladší
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“