Řemenový převod (moto)

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

14. 2. 2016, 10:53

Předem se omlouvám, že se to netýká cnc, ale vím, že tady mi určitě poradíte. Chtěl jsem zkusit tak z nudy udělat na svojí mini motorku řemenový převod. Pokoukal jsem pár obrázků a objednal řemenice HTD 8M 26 a 48 zubů. Přesoustružil na požadované uchycení a nejvyšší možnou šířku, která se mi tam konstrukčně vešla (13mm). Změřil jsem řemen a objednal asi to nejobyčejněnší, co je běžně k dostání na netu (Optibelt OMEGA).
Dal jsem to do kupy, měl radost, že to všechno hezky sedí a jal se to jít zkusit v provozu. Jelo to, ALE při rozjezdu a jízdě do kopce čas od času hrozný zvuk. Rozebral jsem motor, zjistil, že je ok, dal ho dokupy a pak mi došlo, že to asi dělá ten řemen. Stojíc na brzdě jsem přidal plyn a jo. Když motor musí překonat určitou silovou mez, tak řemen přeskočí. Typicky při rozjezdu, nebo jízdě do kopce. Po rovině nebo z kopce to nedělá, resp když nedochází k větší akceleraci.
Otázka je, co s tím? Zkusil jsem přidat k pastorku rolny, jestli nepomůže větší úhel opásání, ale je to stejné. Je to v řemenicích (moc velký/malý modul), nebo v nevhodném řemenu, nebo je to celé úplně nesmyslný koncept? Jsem smířený i s variantou, že to vezmu a zaskladním do regálu nezdařených projektů. Řemenice a řemen stály pár peněz a fajn jsem se u toho odreagoval.
remen.JPG
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

14. 2. 2016, 10:59

Řetěz z gumy prostě nefunguje. Přenášený výkon je nad jeho mezemi,
www.mosaznevyrobky.cz
Miltech
Sponzor fora
Příspěvky: 555
Registrován: 25. 10. 2009, 7:59
Bydliště: Kostelec na Hane

14. 2. 2016, 11:01

Pokud nepomůže větší napnutí, tak pak nebude stačit tento řemen pro takový výkon...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

14. 2. 2016, 11:04

vypoctove programy a webove tabulky prodejcu techhle komponent umi pocitat i s meznimi hodnotami otacek vykonu a momentu pro dane produkty
zkus treba porovnat ruzne moduly
vsak ruzni stavitele motorek taky pouzivaji remeny (vetsinou ale krapanek sirsi a s vetsim modulem)
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 2. 2016, 11:44

milej zlatej, chybí ti tam automatickej napínák kterej reaguje na propružení kyvky ,pokud znáš výkon a otáčky na sekundárním kolečku není problém abych to hodil do prográmku.U motorek se většinou volí HTD 14 není náchylný k přeskoku.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

14. 2. 2016, 11:49

Jo, zapomněl jsem napsat hodně důležitou informaci. Ten motor má výkon 6,5kW a podobně směšný krouťák. Myslel jsem právě, že když vizuelně podobný převod s přehledem přenáší 100 a více koní, tak na tu mojí bude stačit "cokoliv".
Široké řemeny používají čopristi, ale tam jsem si všiml, že je modul většinou spíš menší. Z různých fabrických řešení na internetu mi nebližší přišlo právě 8M v šířce o málo větší, než kdyby tam byl řetěz.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 2. 2016, 11:52

no tak koukni na fotky teréních motorek jak jednoduchý maj automatický napínáky a udělej ho tam.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

14. 2. 2016, 11:57

Myslel jsem právě, že když vizuelně podobný převod s přehledem přenáší 100 a více koní, tak na tu mojí bude stačit "cokoliv".
Přenáší, ale při větších otáčkách. Tady to je za převodovkou.
Mk = 71620 P/n
Naposledy upravil(a) origosch dne 14. 2. 2016, 12:02, celkem upraveno 1 x.
www.mosaznevyrobky.cz
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

14. 2. 2016, 12:01

fmodel: když se přidržím hodně primitivního řešení, mělo by stačit něco jako tohle?

origosh: netočí to nějak odlišné otáčky 5 - 8tis. v normálním režimu. To ten bavorský jednohrnec bude dělat podobné.
atlan
Příspěvky: 3343
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

14. 2. 2016, 5:06

To nebude stacit ten motor totiz potiahne remen tak ze potlaci aj tlmic a preskoci to. Skutre maju motor napevno s zadnou napravou a tam ten remen nema problem. Inak tu na fore jenodkaz na vypocet remenoveho prevodu tak si to mal hodit tam. Aby si to vypocital ci to bude stacit na tu sirku remena. A zhladiska toho ze tam mas tlmic a premenlivu dlzku remena tak neviem ci to pojde urobit.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10105
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

14. 2. 2016, 5:27

Fifík píše:fmodel: když se přidržím hodně primitivního řešení, mělo by stačit něco jako tohle?

origosh: netočí to nějak odlišné otáčky 5 - 8tis. v normálním režimu. To ten bavorský jednohrnec bude dělat podobné.
jo to by mohlo stačit, pokud nebudeš používat zpátečku :D Je to jednoduchý a když bude řemen nastaven tak že při maximální osové vzdálenosti(při propružení)bude tak akorát napnutý.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
bronek999
Příspěvky: 521
Registrován: 6. 3. 2014, 6:50

14. 2. 2016, 5:32

Osa otacania kyvacky nie je v ose pastorka. Takze ked je koleso dolu alebo hore tak je jasne ze ten remen nemoze byt napnuty. Bez napinania neriesitelna vec. Mozno tak este pritlacne kladky ktore by tlacili remen na obe kolesa. Jedne vpredu, druha vzadu. Neriesit uhol opasania, ten nepomoze
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6935
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

14. 2. 2016, 5:33

asi by byl lepší kevlarový čemen ten by se neměl pořídit natáhnout a samozřejmě napínák
Fifík
Příspěvky: 692
Registrován: 4. 4. 2013, 9:28

30. 10. 2016, 9:51

Tak mi to přecijen nedalo a ještě jsem s tím laboroval. Napínák z toho co šrot dal se zdá docela dobře funguje. Od jeho instalace to už nepřeskakovalo.
Nicméně se ukázalo, že limitním faktorem konstrukce je asi něco jiného. :lol: Tenhle typ řemenu možná fakt nebyl úplně nejvhodnější. :D Podlehl zátěžovému testu na trase ani ne 10km (ale zase plné rozjezdů, akcelerace a jinýho kravení).
P1180889.JPG
P1180890.JPG
P1180891.JPG
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22371
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

30. 10. 2016, 10:10

na strankach prodejcu remenu najdes spoustu kalkulacek remenovych prevodu kde ti to vyhodnoti vhodnost remenu v danem zatizeni atd...
hadam ze jsi nic takoveho nepouzil
zkus se podivat na jake zatizeni ten tvuj remen je
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“