šnekový dopravník
Potřeboval bych poradit se stavbou šnekového dopravníku. Nikdy jsem nic takového nedělal, tak neznám zásady návrhu těchto dopravníků a ani nevím kde bych něco našel.
1) Jaká má být vůle mezi šnekem a vnitřní plochou trubky? Průměr šneku bude 100mm, dopravovaný materiál v jednom případě štěpka a v druhém žhavé dřevěné uhlí. Otáčky šneku velice malé, cca 40 ot/min.
2) musím šnekovnici navařit po celé délce na hřídel, anebo stačí jenom kousek hřídele pro připevnění na hřídel motoru a jinak nechat střed šneku prázdný?
1) Jaká má být vůle mezi šnekem a vnitřní plochou trubky? Průměr šneku bude 100mm, dopravovaný materiál v jednom případě štěpka a v druhém žhavé dřevěné uhlí. Otáčky šneku velice malé, cca 40 ot/min.
2) musím šnekovnici navařit po celé délce na hřídel, anebo stačí jenom kousek hřídele pro připevnění na hřídel motoru a jinak nechat střed šneku prázdný?
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8163
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Já mám zrovna jeden takový dopravník za zadkem (na špony) a tam je šnek jenom ze smotaného železa, bez té středové hřídele. Ale to je taky jediný dopravník který jsem kdy viděl, tak to ber s rezervou...
Aleš Procháska
Šnekovici bych koupil. Občas v kovošrotu, nebo u prodejců zemědělských pořeb. Dopravníky sypkých materiálů, nebo je to dokonce hotové příslušenství k automatickým kotlům. Já to měl doma na automatickém krmení u prasat, a byl to jenom stočený plochý drát. Motor musel táhnout(utahovat šroubovici).
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
šnekovnice za dobré ceny jsem našel tady:
http://www.taurus-sro.cz/katalog/poloto ... ovnice.htm
Je to pouze polotovar, bez vnitřní hřídele. Pokud tam ta hřídel být nemusí, budu jedině rád. Kdybych to svářel, tak se mi to určitě nějak ohne. Rovnání, nebo dokonce soustružení 2m dlouhého šneku bych si rád odpustil. Je jasné, že motor musí šnek "utahovat". Jenom nevím jaký rozměr trubky zvolit na šnek o průměru 100mm.
http://www.taurus-sro.cz/katalog/poloto ... ovnice.htm
Je to pouze polotovar, bez vnitřní hřídele. Pokud tam ta hřídel být nemusí, budu jedině rád. Kdybych to svářel, tak se mi to určitě nějak ohne. Rovnání, nebo dokonce soustružení 2m dlouhého šneku bych si rád odpustil. Je jasné, že motor musí šnek "utahovat". Jenom nevím jaký rozměr trubky zvolit na šnek o průměru 100mm.
U dřevěného uhlí se toho nebojím, to se šprajcnout nemůže (snadno se rozdrtí), ale ta štěpka ............ to je jeden dřevěnej klínek vedle druhýho. bojím, se, že se to tam bude zasekávat.
Myslím, že když necháš mezeru klidne 10mm, tak se nic nestane.
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Ahoj moudří rádcové.
Řeším šnekový dopravník na peletový kotel. Pelety jsou dřevěné "vajgly" průměr cca 6-10 mm, délka cca do 30 mm.
Buduji celoroční sklad, ze kterého potřebuji dostat pelety do zásobníku kotle. Jako vhodné řešení se mi jeví šnek. Koupím šnekovnici, pr. 100, stoupání 100. uložím do KG trubky.
Ale čím to honit? Motor se šnekovou převodovkou je nechutně drahý. Na šneku, co mám originál ke kotli je takové malé štěně, cca pr. 80x150. Ale je to v záruce, nechci to rozebírat ... Zvažoval jsem použít motor 230V, 1400 otáček. http://www.elektromotory.net/siemens/1l ... tacek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Udělat převod na cca 150 otáček, řemenice s ozubeným řemenem. To by mohlo být schůdné řešení. Dát tam nějakou spojku?
Takhle nějak bude vypadat silo s dopravníkem http://www.avytapeni.cz/Article.aspx/Detail/128" onclick="window.open(this.href);return false;
Řeším šnekový dopravník na peletový kotel. Pelety jsou dřevěné "vajgly" průměr cca 6-10 mm, délka cca do 30 mm.
Buduji celoroční sklad, ze kterého potřebuji dostat pelety do zásobníku kotle. Jako vhodné řešení se mi jeví šnek. Koupím šnekovnici, pr. 100, stoupání 100. uložím do KG trubky.
Ale čím to honit? Motor se šnekovou převodovkou je nechutně drahý. Na šneku, co mám originál ke kotli je takové malé štěně, cca pr. 80x150. Ale je to v záruce, nechci to rozebírat ... Zvažoval jsem použít motor 230V, 1400 otáček. http://www.elektromotory.net/siemens/1l ... tacek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Udělat převod na cca 150 otáček, řemenice s ozubeným řemenem. To by mohlo být schůdné řešení. Dát tam nějakou spojku?
Takhle nějak bude vypadat silo s dopravníkem http://www.avytapeni.cz/Article.aspx/Detail/128" onclick="window.open(this.href);return false;
tobě se zdá 1500-2000 za motor s převodovkou hodně ?? Koupil jsem novej za 1100 na Aukru ,šnekovnici od Taurusu 260 za m.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud bych sehnal motor za tyto peníze, budu neskutečně šťastný. Co jsem hledal na webu, tak vycházelo na 7k +
Ano, šnekovnici budu brát od Taurusu.
Jak dlouhý jsi dělal dopravník? Já potřebuji dva, jeden do dna sila, délka 3,3 m, druhý mezi silo a násypku kotle, délka 3 m. Ten v sile bude z horní části otevřený, takže bude spíš jako šnekový žlab. Dělal jsi ho s osou, nebo volně ložený?
Ano, šnekovnici budu brát od Taurusu.
Jak dlouhý jsi dělal dopravník? Já potřebuji dva, jeden do dna sila, délka 3,3 m, druhý mezi silo a násypku kotle, délka 3 m. Ten v sile bude z horní části otevřený, takže bude spíš jako šnekový žlab. Dělal jsi ho s osou, nebo volně ložený?
Nemám s tím zkušenost, ale třeba šnekové dopravníky od Atmosu mají u svých dopravníků maximálně 40W, o otáčkách tam bohužel nic nepíšou. Ale mě osobně se zdá 150 otáček docela dost, parametry záleží také samozřejmě na stoupání šneku
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
u dopravníků u aut. kotlů jsou u pohonu dvě šnekové převodovky za sebou, tipuju to na max. tak +- autobus 2-3 ot/minsalus píše:Nemám s tím zkušenost, ale třeba šnekové dopravníky od Atmosu mají u svých dopravníků maximálně 40W, o otáčkách tam bohužel nic nepíšou. Ale mě osobně se zdá 150 otáček docela dost, parametry záleží také samozřejmě na stoupání šneku
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;